Hoi Ivo,Hee Roger,
Dat klusje heb ik ook op mijn lijstje. Gebruik je bewust vloeibare pakking?
Er ligt eigenlijk een O ring in toch?
Ik las laatst ook ergens dat de deksel wat krom kan trekken en dat dat de oorzaak is van het lekken. De oplossing hiervoor was de deksel op een vlak vel schuurpapier leggen en 8tjes draaien met de deksel.. maar dat is gauw genoeg te ontdekken denk ik
Mooi geworden Danny!
Waar is de afwateringsslang van jouw tank?
Die hoort officieel door het beugeltje net voor de rempedaal te lopen.
Weer een paar klusjes geklaard aan de opknap SV
Heel veel afplakken, spuiten (motip engine paint) en nette boutjes erin.
Hee Denny, ziet er netjes uit!
Als ik mijn pakking ga vervangen zou ik die hoek ook wel wat netter willen maken. Waar haal je verse boutjes vandaan? En bij mij bladdert de lak op de cilinders ook wat af.. Zou dat ook lukken met die engine paint? Mooi resultaat hoor (Y)
Zijn er hier trouwens SV rijders die een aftermarket windscherm hebben geïnstalleerd op hun naked? Ik ben namelijk op zoek naar een 'subtiel' windscherm die niet te veel afbreuk doet aan het uiterlijk van de motor. O.a. om de komende snelweg km's iets behaaglijker te maken.
De modellen vanaf 2005 hebben een klein scherm bovenop de koplamp (ik heb het 2004 model) Heeft deze uitvoering nog enigszins een aerodynamische functie?
De onderstaande foto is van het nieuwe model, iets in deze trant voor het 2004 model
[afbeelding]
schurend geluid is vrij normaal. als je achterwiel niet zwaar loopt (moet een rondje kunnen draaien als je een slinger geeft) dan is er met de rem niks mis. beetje (vlieg)roest op de remschijf maakt het geluid wel erger.Oi, mag ik een vraag stellen over de remmerij? Als ik mijn achterwiel rond draai hoor ik een schavend geluid bij de remschijf. Zijn de remblokken aan vervanging toe, of is het de remschijf?
Na iedere rit, zet ik de SV op de middenbok en spuit de ketting in. Daarbij draaiend aan het achterwiel. Nooit eerder dat schavend geluid gehoord.[afbeelding]
Groet
Pietro
schurend geluid is vrij normaal. als je achterwiel niet zwaar loopt (moet een rondje kunnen draaien als je een slinger geeft) dan is er met de rem niks mis. beetje (vlieg)roest op de remschijf maakt het geluid wel erger.
als je goed kijkt kun je de remblokken zien zitten en als het goed is zie je dan ook hoeveel voering je nog hebt...
Dag SV vrinden!
Ik rij regelmatig een blokkie om met mn vriendin, met veel plezier. Nu zit ze met een wat lagere rit toch wat opgevouwen op de SV650N uit '09. Weten jullie of er setjes bestaan om de stapjes te verlengen? Of een hogere buddy seat, alhoewel dat er wellicht gek uit gaat zien..
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Je hebt versteld sets voor je rem schakel set.
PAPS01 Suzuki GSX R 600 750 1000 SV650
Kam je je setje in de gewenste positie zetten.
Je zadel zou je iets verder op kunnen laten vullen en eventueel opnieuw laten bekleden.
Je stuur omhoog met risers zal wellicht ook nog iets helpen.
Hi Mick,
Dank voor je reactie. Ik doelde specifiek op de stepjes voor de passagier. Besef me dat dit niet geheel duidelijk was in mijn omschrijving. Ken je hier ook setjes voor?
kloptEr zit geen alarmlicht schakelaar op de 1st gen, toch?
Niet het goedkoopste, wel een van meest eenvoudige manieren alarmlichten te verkrijgen.klopt
Hi Mick,
Dank voor je reactie. Ik doelde specifiek op de stepjes voor de passagier. Besef me dat dit niet geheel duidelijk was in mijn omschrijving. Ken je hier ook setjes voor?
Je hebt het wel hor.
Of het uit gaat komen met je uitlaat dat weet ik alleen niet.
Googlen op: footpeg lowering kit. Kom je al een heel eind.
Bijvoorbeeld:
moving foot pegs down - Google zoeken
Nou vanmiddag weer een stukje met de SVn gereden.
Rem probleem is opgelost. Maar hij loopt op lage gaastanden echt kut. Soms springt die zelfs op 1 cilinder.
Bij deellast en vollast gaat het goed.. ookal hikt die soms wel.
Ik ga denk ik een carbtune aanschaffen en eerst dat eens goed zetten.
En een vraag, weet iemand een goed adres waar ze nog carb fietsen afstellen op de bank?
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar de Valkenier te Barneveld kan dat netjes. Mijn SV 1000 is daar goede vrijdag keurig afgesteld met de Yoshibox. Een maatje heeft een Fazer 1000 met carburateurs en die is ook erg netjes afgesteld op de dynobank.