Simpel gezegd art 4 voor de verzekering.Hallo allemaal,
Ik ben van plan een slot te kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een combinatie van een schijfremslot en een ketting.
Sxp heeft zo slot voor zo'n €65,-
https://www.motoport.nl/Kettingslot-ART4-SXP-120cm
Bij abus ben je voor een soortgelijk iets ongeveer het dubbele kwijt.
Wat zijn de ervaringen met SXP?
Is dit toch wel kwaliteit of kan ik beter iets meer uitgeven?
Simpel gezegd art 4 voor de verzekering.
Diefstal verzekering voor mocht je de (on)gelukkige winnaar zijn.
Zal gewoon deze nemen als je zoiets wilt.
Wel raar dat je er nooit iets overhoord dat je er op moet Letten dan het certificaat niet verloopt.Nog één opmerking dan...
De geldigheid van het certificaat ART4 verloopt bij de goedkopere merken vaak eerder dan bij de gerenommeerde merken (weet ook niet precies waarom dat zo is) waardoor je investering dus ook minder duurzaam kan uitvallen.
Dit is dan vooral wanneer je voor de diefstalclausule van je verzekering aan deze ART4 moet voldoen. Indien je voor diefstal verzekert bent en je kunt aantonen dat hij op slot stond maar je certificaat is verlopen, heb je alsnog een probleem...
Wel raar dat je er nooit iets overhoord dat je er op moet Letten dan het certificaat niet verloopt.
Hoor het nu voor het eerst.
FAKE NEWS!Ze vertellen wel meer niet... je moet hem op straat ook aan vast object vastmaken zoals een lantaarnpaal, boom, muur/vloeranker etc. Los wegzetten mag dus volgens de dekking ook niet met bijvoorbeeld een schijfremslot.
FAKE NEWS!
dat hangt er maar net van af wat in je voorwaarden staat.
Ik weet niet wat jij er fake aan vindt maar het staat inderdaad in mijn voorwaarden. Dat daar verschil in zit weet ik ook maar ik doel er alleen op dat je dingen niet zo maar moet aannemen.
Waar bij mijn vorige motor een alarm niet verplicht was, is dit bij exact dezelfde verzekeraar en polis ineens verplicht (binnen één jaar tijdbestek)
Bij mij weer niet.
Ik heb hem allrisk verzekerd bij Allianz, voor de zekerheid nog even gebeld, uitgelegd hoe hij staat en het was allemaal geen probleem in die omstandigheden.
Maar net waar je verzekerd bent denk ik.
Het slot ligt vaak op een redelijk vochtige ondergrond maar het werkt nog goed.
Ik heb nu geen illusies meer dat een (dik) kettingslot voor een echte dief iets betekent!
Toen ik 6-7 jr. geleden stage liep bij een assurantietussenpersoon was de directeur de sleutels kwijt van zijn motorslot, Vespa zat vast een een paal.Het doorslijpen was werkelijk een fluitje van een cent!