sxv topic III = 3

Jongens, ik heb een vraagje. Ik heb sinds vandaag mn nieuwe maxxis goldspeed pre-cut slicks eronder liggen en hiervoor michelin pilot power. Als ik met mn nieuwe bandjes naar de 140 knal begint hij opeens flink te schudden met 't stuur. Ik ben dit al wel gewend maar bij mijn vorige banden was dit pas rond de 170/180. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
jah elceu! zit niks anders op dan dat hok te verkopen! en de mijne terug te kopen!
staat nu toch ect vort officieel te koop hier onder het for sale gedeelte....
 
Sorry ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat ie voor een michelin pp had en alleen achter een maxxis. :+

maargoed dan nog kan het door de achterband maar dus ook door beiden of alleen de voorband.

Sterker nog, ik heb er nu een maxxis achterband op liggen die op hoge snelheid licht instabiel raakt (maar dan niet in het stuur maar de gehele motor) terwijl ik hiervoor een michelin achterbandje had waar ik dat niet had. (beide met dezelfde dunlop voorband)
 
Ik denk zelf dat het voorwiel opnieuw moet worden gebalanceerd! denk vandaag nog even snel naar de dealer.

Ik heb ze er nu ook om zitten :Y Heb ze wel uitgebalanceerd, maar nog geen meter gereden :X
Denk dat de eerste meters met die banden in Villars zijn :/

Heb de Silmoto maar weer gemonteerd, hoepen dat ik daar mee weg kom qua geluid in Villars....
 
de mijne zijn ook uitgebalanceerd
dat doe ik altijd, omdat de wielen (banden) ook op de straat gebruikt mogen worden
op het circuit kom je toch niet boven de 130kmh
 
Das een schande voor iedere SM fiets :$ -O-


B|

Lees het nu pas en idd heb je gelijk, achterband echter is een (volledig) gebruikte SC waarop geen rand meer te bekennens. Foto bedriegt dus. :P Voorband is nieuw en die heeft/had idd nog wat over, inmiddels ook verheen "opgelost"

Het "echte veegwerk" gaat trouwens pas plaatsvinden wanneer het ding goed ingereden is en zijn 1000 beurt heeft gehad. Nu alleen een keer olieën en filter venieuwd bij 400 km.
 
B|

Lees het nu pas en idd heb je gelijk, achterband echter is een (volledig) gebruikte SC waarop geen rand meer te bekennens. Foto bedriegt dus. :P Voorband is nieuw en die heeft/had idd nog wat over, inmiddels ook verheen "opgelost"

Het "echte veegwerk" gaat trouwens pas plaatsvinden wanneer het ding goed ingereden is en zijn 1000 beurt heeft gehad. Nu alleen een keer olieën en filter venieuwd bij 400 km.
wat moet er bij 1000km gebeuren dan?
olie + filters en trotleboddy's :Y
 
Ik heb ze er nu ook om zitten :Y Heb ze wel uitgebalanceerd, maar nog geen meter gereden :X
Denk dat de eerste meters met die banden in Villars zijn :/

Heb de Silmoto maar weer gemonteerd, hoepen dat ik daar mee weg kom qua geluid in Villars....

Ik heb ook een silmoto uitlaat, moet gewoon mogen. Op papier komen die dingen niet hoger dan 95db. Ik denk ook idd dat ik ze moet uitbalanceren maar dat doe ik denk ik na villars.
 
wat moet er bij 1000km gebeuren dan?
olie + filters en trotleboddy's :Y


Blok gaat er onderuit, alles wordt gecheckt en de kleppen worden gesteld. Olieën en filter uiteraard ook. Synchroon stellen zal ook wel meteen gebeuren hoewel dat waarschijnlijk niet nodig is nu. Straks na montage van Akra met Rapidbike de cpl injectie ook nalopen.
Daarna afhankelijk van ge/misbruik iedere 15 tot 25 uur alles verversen.
Las in de manual trouwens dat er bij 6000km nieuwe zuigers + veren inmogen. :X
 
Jongens, ik heb een vraagje. Ik heb sinds vandaag mn nieuwe maxxis goldspeed pre-cut slicks eronder liggen en hiervoor michelin pilot power. Als ik met mn nieuwe bandjes naar de 140 knal begint hij opeens flink te schudden met 't stuur. Ik ben dit al wel gewend maar bij mijn vorige banden was dit pas rond de 170/180. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?




Ik heb hetzelfde probleem gehad met die banden op mijn SMC de voorband is veel hoger (een 80 serie) en spitser als mijn vorige band.
Ik heb mijn voorvork wat meer doorgestoken door de kroonplaat aangezien ik mijn veervoorspanning alleen kan veranderen met bussen.

Je kan dus proberen je veervoorspanning voor wat te verminderen of achter wat te verhogen zodat je gewicht wat meer op het voorwiel komt te staan.

Ik heb het nog heel iets erin zitten alleen bij hele hoge snelheden maar los dat op door iets meer naar voren te buigen en het is weg.
 
Blok gaat er onderuit, alles wordt gecheckt en de kleppen worden gesteld. Olieën en filter uiteraard ook. Synchroon stellen zal ook wel meteen gebeuren hoewel dat waarschijnlijk niet nodig is nu. Straks na montage van Akra met Rapidbike de cpl injectie ook nalopen.
Daarna afhankelijk van ge/misbruik iedere 15 tot 25 uur alles verversen.
Las in de manual trouwens dat er bij 6000km nieuwe zuigers + veren inmogen. :X
volgens mij hoeft het blok er nog niet uit bij 1000km
of het manual is aangepast
in mijn manual staat dat er bioj 9000km nieuwe zuigers in moeten
dit is makkelijk uit te stellen
bij mij gingen er bij 15000km pas nieuwe zuigers in
het is natuurlijk de vraag waar je dezr motor voor gaat gebruiken
straat of circuit?
bij circuitgebruik zou ik het manual aanhouden
cpl? of bedoel je de cpu
vergeet niet met de montage van de acra de juiste mapping te instaleren op de cpu
 
volgens mij hoeft het blok er nog niet uit bij 1000km

Hoeft idd niet maar gaan ze toch doen om alles te checken en kleppen te stellen, vooral voor de zekerheid. Kost me alleen de olie en filter, rest is service van Startwin. :}:}:}

Akra komt er daarna ook op en die wordt mbv. een Rapidbike 3 helemaal afgesteld.
Binnenkort trouwens eens kijken of ik de originele RSV4 velgen pas kan maken in de SXV, ziet er wel gaaf uit zo. :}


sxv550a.jpg
 
kan iemand hier vertellen hoe je de verschillen ziet in bouwjaren
of model jaren om dat er veel ingevoerde motoren tussen zitten
en de 2006 niet zo betrouwbaar is (oranje pakking hoe is deze te zien??)
al vast bedankt

ben me aan het orienteren om een sxv aan te schaffen

groetuuu
 
Zwarte voorvork is het 2008 model met wat verbeteringen. En zwart plastic met rood zwart zadel. Zilvere voorvork met rode kappen is het model met de problemen.
 
Hoeft idd niet maar gaan ze toch doen om alles te checken en kleppen te stellen, vooral voor de zekerheid. Kost me alleen de olie en filter, rest is service van Startwin. :} :} :}

Akra komt er daarna ook op en die wordt mbv. een Rapidbike 3 helemaal afgesteld.
Binnenkort trouwens eens kijken of ik de originele RSV4 velgen pas kan maken in de SXV, ziet er wel gaaf uit zo. :}


[afbeelding]
likt me dat je met de ecu en tuneboy leukere dingen kan doen dan alleen injectie
met tuneboy kan je ook de ontsteking aanpassen, maar weet wel wat je doet :]
 
likt me dat je met de ecu en tuneboy leukere dingen kan doen dan alleen injectie
met tuneboy kan je ook de ontsteking aanpassen, maar weet wel wat je doet :]


Rapidbike 3 kan dat ook allemaal en de injectie per 50rpm mappen, indien gewnst ook 6 verschillende settings, ontsteking kun je mee wat je wilt enz enz. Ding had ik over van m'n R1-tje maar kan helaas niet overgezet worden op de RSV4. '(

Leesvoer

Owja......., en het is Italiaans dus goed. O-)







:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan