nu heb ik iemand die mijn motor een grote beurt geeft en die zegt dat je voor deze motor beter een goede minerale olie kunt gebruiken omdat ie bovenliggende nokkenassen heeft. synthetische zou een te lage viscositeit hebben waardoor alle olie naar beneden in het blok zakt als de motor niet loopt. bij het starten zou den de nokkenassen dan onvoldoende smering krijgen...
welke olie moet ik nu gebruiken???
Kies gewoon voor syntetisch als je het goed wilt hebben.
Ik heb nog nooit gehoord dat er ergens minerale olie een betere smering verzorgt dan een syntetische.
Synthetische motorfietsolie heeft toch speciale toevoegingen om dit soort dingen te vermijden? Of is de koppeling van een GSX zo gevoelig hiervoor?
dank U, weet ik ineens het verschil tussen een droge en een natte koppeling
hmm, wel gek dat de meesten toch een natte plaat koppeling hebben, kan het verkeerd hebbenAllen (het meest) race motoren hebben droge koppeling. Ex moto-guzzi.
dus 1/2 sint of mineraal
er zijn geen slechte oliën tegenwoordig
Hoezo oud topic opgegraven ?ik heb castrol rs4t volsyntheet gekocht 10W-50 IS DAT OKE VOOR EEN ZXR 750 L UIT 1994
www.archeologie-forum.nlHoezo oud topic opgegraven ?
Het is hier geen oudheidskunde
Mijn vader heeft een cb 550 four-k uit '79 en heeft er ook halfsynthetische olie erin van shell. Niks geen problemen mee, loopt perfect.
Minerale olie is gewoon minder van kwaliteit.
Minerale olie is zeker niet minder van kwaliteit, enkel op tijd vervangen.