SZR rijders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat op marktplaats een vrij gruwlijke SZR met MV Agusta-kont (http://link.marktplaats.nl/174119592). Is deze van iemand hier? Gaaf ding hoor!
 
Vrienden,

Ik ben beide sleutels van de SZR kwijt. Helaas Nergens meer te vinden.
De motor staat op stuurslot.

Ik heb al gebeld met iemand van Motoport, deze heeft mij een adres gegeven hier in de buurt die voor mij een sleutel kan maken.

Ik moet dan wel een van de drie sloten meenemen (Buddy, Stuur, tankdop)

Voordat ik als een malle begin te demonteren is de vrrag:
Welk slot kan ik er het makkelijkst uithalen?
En hoe kan ik dit het beste doen??
 
Vrienden,

Ik ben beide sleutels van de SZR kwijt. Helaas Nergens meer te vinden.
De motor staat op stuurslot.

Ik heb al gebeld met iemand van Motoport, deze heeft mij een adres gegeven hier in de buurt die voor mij een sleutel kan maken.

Ik moet dan wel een van de drie sloten meenemen (Buddy, Stuur, tankdop)

Voordat ik als een malle begin te demonteren is de vrrag:
Welk slot kan ik er het makkelijkst uithalen?
En hoe kan ik dit het beste doen??

Contactslot kan je alleen meenemen als je de kroonplaat losdraait. Tankdop of het slotje van het zadel is dus het makkelijkste. Ik zou de tankdop pakken, gewoon de boutjes losdraaien.... Succes!
 
Laatst bewerkt:
Tankdop, gewoon de boutjes losdraaien

nee, dan krijg je hem er dus niet uit, zolang je de dop niet open hebt, er zit nog een boutje onder de dop
ik denk dat je beter het zadel kan meenemen.
Ik raad je aan goed na te denken en je sleutels te vinden

Heb je trouwens het sleutel nummer nog? dan kan je bij de dealer zo nieuwe zadi sleutels bestellen, krijg je gewoon een neiuwe set
 
nee, dan krijg je hem er dus niet uit, zolang je de dop niet open hebt, er zit nog een boutje onder de dop
ik denk dat je beter het zadel kan meenemen.
Ik raad je aan goed na te denken en je sleutels te vinden

Heb je trouwens het sleutel nummer nog? dan kan je bij de dealer zo nieuwe zadi sleutels bestellen, krijg je gewoon een neiuwe set

Dat boutje onder de dop zit vast in de tank? Als dat zo is lukt het inderdaad niet.
Bij mijn TZR tankdop zaten namelijk maar 3 bouten in de tank vast. De andere waren van de dop zelf. Kon hem dus zonder sleutel gewoon losdraaien. Ik meende mij te herinderen dat dit bij de szr ook het geval was. Anders stelt het slotje van het zadel ook niets voor om los te halen.

Nieuwe sleutels bestellen met behulp van het nummer is natuurlijk de beste optie.
 
Dat dacht ik ook, even de sleutelnummers zoeken...
Maar ja zelfs die heb ik niet.
Staat het niet ergens op het slot?

Ik zal proberen me zadel eraf te gaan halen. Volgens mij is dat niet zo'n ingewikkelde klus.
 
Ik ben nog steeds de sleutel kwijt van de 660.
Ik heb net gesproken met de sleutelmaker, en deze vertelde mij dat ik het contactslot eruit moet zien te krijgen.
Kan iemand mij informeren hoe dit moet?
 
Ik ben nog steeds de sleutel kwijt van de 660.
Ik heb net gesproken met de sleutelmaker, en deze vertelde mij dat ik het contactslot eruit moet zien te krijgen.
Kan iemand mij informeren hoe dit moet?
Ik heb dit probleem ook een keertje gehad, wel met een andere motor. Je moet de bovenste kroonplaat van de motor afhalen. Alles losschroeven en voorzichting over de vorkpoten naar boven schoven. Natuurlijk niet de onderste kroonplaat losschroeven, anders flikkert je motor op het voorwiel... Ik heb die sleutelman toen m'n hele kroonplaat met slot gegeven, dat was geen probleem. Succes.

Het contactslot is wat ingewikkelder dan de andere sloten op je motor. Vandaar dat je het contactslot moet geven. De sleutelman kan ook wel een sleutel maken van bv. je buddyslot, maar daar zal je motor vast niet mee starten...
 
Wat is jullie ervaring met banden op een SZR??
Het valt me op dat er achter nu een 140/70 opzit, terwijl standaard 150/60 is.
Heeft dat toevallig een reden of zou je gewoon bij 150 moeten blijven?

Zijn er nog bepaalde merken en types aan te raden voor een SZR?

Danku :)
 
140 is een beetje smal, het zal wel gedaan zijn wegens geld (de 150 kost te veel, maar ze hadden toevallig nog een 140 liggen)

Ik zou wel gewoon een 150 deronder gooien.
ik heb goede ervaringen met de michelin pilot power (lekker ronde band en gaat lang mee, goede grip, in de regen ook heel erg). gewoon een van de beste banden die er zijn.

slechte ervaringen heb ik met de contiforce (ook duur, en krijgt na 7000 bobbels)
 
140 is een beetje smal, het zal wel gedaan zijn wegens geld (de 150 kost te veel, maar ze hadden toevallig nog een 140 liggen)

Ik zou wel gewoon een 150 deronder gooien.
ik heb goede ervaringen met de michelin pilot power (lekker ronde band en gaat lang mee, goede grip, in de regen ook heel erg). gewoon een van de beste banden die er zijn.

slechte ervaringen heb ik met de contiforce (ook duur, en krijgt na 7000 bobbels)
Wat breder is inderdaad wel mooier. :Y


Staat nu te koop, ben stiekem aan het kijken voor een SZR en vond hem op marktplaats :o
http://link.marktplaats.nl/174119592
De hoge vraagprijs is aangepast zie ik wel... :P
Wat let je? O-)

Ik zal deze vast al een keer gepost hebben.
Maar toch...
Wat een mooie kont zo hé?
bikepics-1136318-full.jpg

bikepics-1136311-full.jpg
 
kevin ik he een 160/70 achter en een 120/70 voor stuurt super ( pirelli super corsa )
Wat is jullie ervaring met banden op een SZR??
Het valt me op dat er achter nu een 140/70 opzit, terwijl standaard 150/60 is.
Heeft dat toevallig een reden of zou je gewoon bij 150 moeten blijven?

Zijn er nog bepaalde merken en types aan te raden voor een SZR?

Danku :)
 
Ik moest ff zoeken, maar ik zie je reactie :P
Ik denk alleen dat Supercorsa voor -XX- niet gaat werken... Gezien de lange opwarmtijd en het snelle afkoelen.
Keuze is Michelin Pilot Power gevallen, geen ervaring mee, maar lijkt me een prima band *D

Is trouwens wel allemaal krap aan zag ik vanmorgen nog... Spatbordje loopt nu al op een schaamhaar langs de band
 
Laatst bewerkt:
Ik moest ff zoeken, maar ik zie je reactie :P


Is trouwens wel allemaal krap aan zag ik vanmorgen nog... Spatbordje loopt nu al op een schaamhaar langs de band
Owja... :o
Volgens mij is dat ook de reden dat er een 140 omheen zit. :Y
Want de band raakt hem nu al (niet meer), want dat spatbordje is afgesleten. :Y

Is het mogelijk zonder dat spatbord?
 
inderdaad, ik heb de (standaard) 150 eronder en ik kan bijna mijn hand er nog tussen doen. ik denk dat het probleem is dat er een 140/70 onderzit. De band is te hoog. daardoor komt ie er tegenaan.

Het is dus ook altijd raadzaam de standaard maat te gebruiken :)

de pilot power is echt een superband hoor. Ik merkte meten verschil. Hij heeft instant grip en met water op de weg is de grip ook formidabel. Ik waarschuw je alvast, de vorm is heel spits, bij de eerste bocht denk je dat je omlazert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan