T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

Zow vandaag met deze zogenaamde ruk-winden op pad geweest. Met de auto weliswaar. Tja soms is dat gewoon handig 8)7
Ofwel heb nog wat spulletjes gekocht.
Een net voorspatbord, zijdeksel, keurige radiator gril, beugel. En en en,
Een onderdelen blok. Moet nog los zijn.
Niet geprobeerd, door het vele stof. Zat nog in een kaal frame.
En heeft nu alweer de WD40 kuur ondergaan.
Later maar eens schoonmaken, uitspuiten, inspuiten met WD40 en kijken of deze nog rond wil gaan.
 

Bijlagen

  • 20200209_183038.jpg
    20200209_183038.jpg
    179,3 KB · Weergaven: 24
Zow oma is er al weer! G'dumme...
Dus word het ff tijd voor een foto van de overvolle garage!
Vorige week nog een motorfiets erbij gekocht. Ze staat achter Dorita.
Daar ga ik deze pagina niet mee vervuilen.
Maar, lang stilstaan vinden ze gewoon niet fijn...
Dus morgen nog ff sleutelen, hopelijk een stuk rijden :Y En gaat ze naar de stalling even verderop.
De weekeinden daarna Wankeltijd! En hier en daar ff weer wat uitwaaien met de nieuwe aanwinst ;)
 

Bijlagen

  • 20200320_174452.jpg
    20200320_174452.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 21
Ja had je al gespot in het SZR topic,leuk fietsje,wel het nodige aan verbouwd zo te zien.
 
Het was weer ff wankel tijd :Y
En reuze benieuwd was of het losse blok nog rond wou. Dus bewapend met perslucht en WD40 het zaakje te lijf gegaan.
De dynamo zit er niet bij, en ook de bout niet. Daaronder zit een moer met de de maat 40. En tja die dop heb ik niet liggen. 42 wel 😜
Dus voorzichtig beetje heen en weer. Dat lukte! Dus rustig proberen of ze rond wou. Niet echt, dus rustig weer terug. Uit spuiten WD40 erin kieperen. Nog een keer. Niks niet. Vast lopen. Hoorde wat vanuit de primaire overbrenging geluid komen. Gelukkig!
Pruts en pruttel verder, deksel eraf...
20200404_132915.jpg


Ligt de ketting spanner er tussen...
20200404_133102.jpg


Koppeling huis ziet er ook niet mooi meer uit, dat belooft wat...
Dus deze leeg gehaald.
En nog eens wat proberen.
Nu had voor de andere kant tenminste ook een passende dop plus ratel :t
20200404_135933.jpg


En bekijk het maar:

Gaat keurig rond! WD40 for the win!!!
Al was het al wel een paar weken aan het inweken 😉
Alle 3 de apex seals zijn ook keurig los. En komen op veerdruk weer terug. Binnen kant van het rotorhuis (wat ik zien kan) ziet er eigenlijk best keurig uit op het oog dan. Foto maken lukt niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk ! Maar waarom gebruik je geen echte kruipolie ipv WD40 ? WD40 is eigenlijk een schoonmaakmiddel en geen smeermiddel.
 
Mooi werk ! Maar waarom gebruik je geen echte kruipolie ipv WD40 ? WD40 is eigenlijk een schoonmaakmiddel en geen smeermiddel.

WD40 is een vocht verdrijver.
Water Dissiperant test nr: 40. En blijkt meerdere eigenschappen te hebben. En werkt bij mij perfect 👌 Gun het tijd 😉
Maar dat moet je met die oude meuk zowiezo doen 😉
 
Zow zow, wil ook niet hebben dat mf oma weer gaat leven hier. Dus ff een kleine updeet. Neen heb niet veel gedaan, wel wat andere klussen in en om het huis. Ook gewoon doorgaan met leven enzo :Y Vooral aan het werk geweest.
Maar voor een poosje terug een mooie decoratie gekocht. In de vorm van een renesis 13b wankel (kapot dan). En deze op de stereo gezet (in de garage) kan je mooi uitleggen hoe zon wankel een beetje werkt als er mensen naar vragen, en tja staat ook mooi!
20200105_171304.jpg
 
heb op de motorbeurs zon 13b rotor beet gehad , voor decoratie wou ik hem kopen vroeg die gek 300 euro voor een losse rotor.
 
heb op de motorbeurs zon 13b rotor beet gehad , voor decoratie wou ik hem kopen vroeg die gek 300 euro voor een losse rotor.
Voor een goede 13b misschien niet zo gek. Een renesis 13b is minder waard. Daar zit verschil in. Maar 300 pleuro... Nah nee ;-)
 
Zow zow, wil ook niet hebben dat mf oma weer gaat leven hier. Dus ff een kleine updeet. Neen heb niet veel gedaan, wel wat andere klussen in en om het huis. Ook gewoon doorgaan met leven enzo :Y Vooral aan het werk geweest.
Maar voor een poosje terug een mooie decoratie gekocht. In de vorm van een renesis 13b wankel (kapot dan). En deze op de stereo gezet (in de garage) kan je mooi uitleggen hoe zon wankel een beetje werkt als er mensen naar vragen, en tja staat ook mooi!
Bekijk bijlage 1490530
Ja mooi,blijft een bijzonder motorontwerp zo,n wankel,eigenlijjk een soort van mislukt ontwerp want helemaal bullet proof heeft
geen 1 fabrikant het ooit gekregen,zelfs Mazda niet,soort van 2 takt achtig wat dat betreft,daarnaast is het verbruik en de slijtage ook te hoog,maar blijft mooi om te horen.
 
T gekke is... Dat er bedrijven in New Zeeland of Australie (weet het niet zeker) dusdanige afdichtingen hebben gemaakt die zowel voor dragrace (dus na zoveel reeses alles moeten vervangen, maar dat is met zuiger motoren net zo) Ook setjes hebben, die voor de openbare weg met dikke turboboost gewoon de boel bijelkaar houden. Natuurlijk is een wankel aan slijtage onderhevig. Meer als een zuiger motor door de middelpunt vliedende kracht. En zonder (olie) smering loopt het naar de... Ja, kapot/stuk.
1.5 ton is zeker haalbaar met een wankel.
Dat is zeker geen 3 ton met een starlet op gas. En zeker geen 6 ton met een oude diesel. Onbetrouwbaar zijn ze zeker niet. Dat is echt een misconceptie.
Het valt en staat wel met de onderhoud die er uigevoerd word.
En ja de RX8 staat bekend om zijn onbetrouwbaarheid. Dat heeft enkel en alleen met de milieu eisen te maken.
Mazda gaf ze wat minder olie om door de testen enzo te komen. Pleurt er wat olie door de benzine en t gaat langer mee.
En ja zuipen doen ze zeker. Maar een vergelijkbare zuiger moter uit de jaren 90 en daarvoor met soortgelijke vermogens ook 😉
 
Ja de RX8,in mijn ogen een miskleun,de RX7 is vele malen mooier.
Mocht er ooit een RX9 komen maken ze die hopelijk weer een sportwagen.
 
Ja de RX8,in mijn ogen een miskleun,de RX7 is vele malen mooier.
Mocht er ooit een RX9 komen maken ze die hopelijk weer een sportwagen.
Eens en toch niet.
De RX7 is gewoon.. 😍
De RX8 heb ik vaak naar gekeken, ik houd ervan, die lijnen gekke/kekke deuren.
Super (nu ouderwets) gaaf dashboard en interieur. Ik houd ervan! En ook van de nieuwe Mazda's, wat n mooi spul!!!
Heb de gagage vol en te weinig tijd.
Parkeer hem maar, je afgedankte RX8 😉
Zoek er wel een plekje voor.
 
Eens en toch niet.
De RX7 is gewoon.. 😍
De RX8 heb ik vaak naar gekeken, ik houd ervan, die lijnen gekke/kekke deuren.
Super (nu ouderwets) gaaf dashboard en interieur. Ik houd ervan! En ook van de nieuwe Mazda's, wat n mooi spul!!!
Heb de gagage vol en te weinig tijd.
Parkeer hem maar, je afgedankte RX8 😉
Zoek er wel een plekje voor.
Ja Rob,maar jij houd van alles met een Wankel al zit ie in een grasmaaier ;)
 
Ik heb een wat andere volgorde,als eerste een 2takt,wel gevolgd door een wankel omdat het geluid wat weg heeft
van een 2 takt,dan een stoommachine (trein,boot,motor),dan een Diesel (2takt)en als laatste de kleppendingen:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan