T blijft wankel, met 2 wielen. Suzuki RE5, Hercules W2000

kroon16_gr.jpg

Heeft ook nog in een aflevering van Bassie en Adriaan (de Kroon)een rol gespeeld.
 
Ok collin furze, er groeit gras onder.
Das geen zeewier 😋
Maareh, gaaf! Waar dobbert deze?
 
Ok collin furze, er groeit gras onder.
Das geen zeewier 😋
Maareh, gaaf! Waar dobbert deze?
Geen idee,we hebben hem vele jaren geleden verkocht aan een Duitser die in NL woonde,die heeft hem een aantal jaren gehad,
hij heeft eerst een tijdje in Schiedam in de binnenhaven gelegen,daarna nog een tijd bij het scheepvaartmuseum in Rotterdam,
daarna vernomen dat hij verkocht zou zijn aan Budweiser in de USA om als reclame object te gebruiken,dat is het laatste wat ik
er van weet.Dus hij zal of in de USA nog ergens rondvaren of liggen of zal inmiddels gesloopt zijn.
 
Dan kennen jullie waarschijnlijk deze ook wel, Emile van Essen, lid van de Suzuki GT club. Bouwde ook zijn eigen duikboot en een turbine motor in een Suzuki GT550 frame.
 
Laatst bewerkt:
Dan kunnen jullie waarschijnlijk deze ook wel Emile van Essen, lid van de Suzuki GT club. Bouwde ook zijn eigen duikboot en een turbine motor in een Suzuki GT550 frame.

Die heeft jaren geleden al een in de Kicxstart gestaan dacht ik.
 
En ja! Nachtje tyrapp heeft gewerkt. Remdruk prima in orde! Hoe het remt, dat weet ik nog niet 😋
De voorrem schakelaar nog eens gecontroleerd. Deze bleef nog iets hangen.
Dat werkt nu ook weer prima. Nog ff een controle op de verlichting. Normaal en grootlicht werkt prima, rem licht ook.
Maar enkel het achterlicht nog niet.
Gemeten op de stekker naar het achterlicht. Geen 12v. Kabelbreuk denk ik.
Nog ff in de boeken gedoken, deze maar op A3 formaat uitprinten. Kan wel eens handig zijn...
20200705_171743.jpg
 
Jammer dat je je eigen duikboot niet meer kan traceren RG-gamma.
Mooi leesvoer Heron! 👍
Ja is zeker jammer,mijn maat heeft na deze nog 2 duikboten gemaakt wel veel kleiner,1 daarvan is in Columbia terecht gekomen
via via en als drugstransport boot gebruikt,kwam alleen niet ver,de USA kustwacht heeft die met een welgemikt schot gekelderd,
de andere staat nog steeds in z,n werkplaats.
tpdpng.png
Moerman-Duikboot-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja is zeker jammer,mijn maat heeft na deze nog 2 duikboten gemaakt wel veel kleiner,1 daarvan is in Columbia terecht gekomen
via via en als drugstransport boot gebruikt,kwam alleen niet ver,de USA kustwacht heeft die met een welgemikt schot gekelderd,
de andere staat nog steeds in z,n werkplaats.
Bekijk bijlage 1519932Bekijk bijlage 1519933
Jeminee, wat een wereldreis heeft die 1ne gemaakt dan. 😳
En wat een verhaal 😳
 
Jeminee, wat een wereldreis heeft die 1ne gemaakt dan. 😳
En wat een verhaal 😳
Ja die was blijkbaar in het criminele circuit beland,er kwamen overigens ook allerlei figuren af op die grote
toen hij nog in aanbouw was,van journalisten,de TV,mannen van de marine tot aan ambassade leden van de Iraanse
regering aan toe,tot de meest vreemde figuren.😬
 
Ja ook heel knap wat die man kan maken,had ik vroegah maar doorgeleerd, aan de andere kant heb ik een onderzeeër gemaakt van 24 meter lang,dat kunnen er ook niet veel zeggen ;)
Hier behandeld samen met een paar andere amateur submarines :}

 
Ff een vraagje tussendoor.
Heb dus een 2eHans tellert glassie voor Rodnie gekocht, is gelukkig nog heel.
Maar zit wel wat krasjes e.d. op.
Het is kunstof van de jaren 70.
Heeft iemand ervaring met het weer netjes maken van dit soort kunstof? (De orginele groene flip-over ontploft bijna als je in de buurt komt met schoonmaak middelen)
Wat nieuws erin zetten is een optie,
Maar orgineel zit er een lichte bolling in.
Das toch mooier dan een plat stuk lexaan 😉
 
Ff een vraagje tussendoor.
Heb dus een 2eHans tellert glassie voor Rodnie gekocht, is gelukkig nog heel.
Maar zit wel wat krasjes e.d. op.
Het is kunstof van de jaren 70.
Heeft iemand ervaring met het weer netjes maken van dit soort kunstof? (De orginele groene flip-over ontploft bijna als je in de buurt komt met schoonmaak middelen)
Wat nieuws erin zetten is een optie,
Maar orgineel zit er een lichte bolling in.
Das toch mooier dan een plat stuk lexaan 😉
Auto lak polish wil wel eens werken op kunststof,of anders spul om autolamp glazen weer op te knappen.
 
Je gaat wel in stijl de deur uit8-),je hoort de kinderen op de achtergrond schreeuwen,zeker weer geschroken😨 van die rare
meneer met die rokende motor:+
 
Haha! Dank. En nee die schrikken niet meer. Stoppen gewoon de vingers in de oren en spelen daarna weer verder 😉
 
Dank menschen! 👍

Gistermiddag nog ff het span gestart.
Stond vanaf februari al weer stil, in 1 keer aanslaan 👌 Maar de XS1100 dacht waarschijnlijk wat die Suzuki kan, kan ik ook! Ofwel een dikke bak rook kwam er uit de uitlaten 😋 Ach het zullen wel uitgeharde klepseals zijn.
Maar goed daar ga ik het topic niet mee vervuilen. Dit weekeinde kwam er nog wat binnen. Een verloopstuk zodat er goedkopere bougies geplaatst kunnen worden 👌
20200711_185037.jpg

Pastest in het losse blok.
20200712_184621.jpg


Nu eens een keer hulpgereedschap maken wat ook onder het zadel past. Kan wel eens makkelijk zijn 😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan