't Honda Ses 150 Dylan Topic

Ik ga binnenkort even de voorvork keringen vervangen, heeft iemand zo bij de hand hoeveel en welke olie er per poot in moet? Ik begreep dat ik ze gewoon los kan pakken zonder het Tupperware eraf te halen?
 
topdag !!


IMG_7747.JPG
 
We waren een weekendje op pad met de scooter omdat ik mijn motor verkocht.
Van purmerend naar Middelburg zonder de snelweg aan te raken. Gister ging hij over de 50000 km!

Maar vandaag zijn we gevallen in de regen op een rotonde, windscherm stuk en voor kuip iets gekrast.
 
We waren een weekendje op pad met de scooter omdat ik mijn motor verkocht.
Van purmerend naar Middelburg zonder de snelweg aan te raken. Gister ging hij over de 50000 km!

Maar vandaag zijn we gevallen in de regen op een rotonde, windscherm stuk en voor kuip iets gekrast.
Die van mij inmiddels tegen de 60.000 en neemt geen druppel olie
 
We waren een weekendje op pad met de scooter omdat ik mijn motor verkocht.
Van purmerend naar Middelburg zonder de snelweg aan te raken. Gister ging hij over de 50000 km!

Maar vandaag zijn we gevallen in de regen op een rotonde, windscherm stuk en voor kuip iets gekrast.
Purmerend naar Middelburg, dat is een flinke tocht.
Gevallen op een rotonde?
Enig idee waarom?
 
ik gok gevalllen vanwege de negatieve wegverkanting .....................die rotondes van tegenwoordig lopen schuin af naar buiten dus je gaat eigenlijk platter dan je denkt ...............
 
trouwens sinds dat 100 km per uur gedoe kan dylan redelijk mee op de snelweg ...............ik moet nu zelfs personenwagens in gaan halen als ik vol gas rijd
 
Ik denk dat er iets glads op de weg lag ,want we gingen niet hard.

Mijn scherm is wel gebroken dus moet ik wel vervangen, de krassen probeer ik wel bij te werken.

Het toeren op een lichte scooter is leuker dan op mijn motor omdat ik dan echt de kleine weggetjes en paden neem.
 
Ik denk dat er iets glads op de weg lag ,want we gingen niet hard.

Mijn scherm is wel gebroken dus moet ik wel vervangen, de krassen probeer ik wel bij te werken.

Het toeren op een lichte scooter is leuker dan op mijn motor omdat ik dan echt de kleine weggetjes en paden neem.
Precies ook mijn ervaring, en met de huidige brandstofprijzen is het verbruik van zo'n scooter ook prettig.
 
Ik ga in augustus door de Alpen toeren maar dan wil ik wel mijn gewone motor hoor. Maar dan gaat het is minder om toeren en meer om snelheid.

Maar ik ben al jaren tevreden over de dylan,hij staat altijd buiten en krijgt weinig onderhoud maar hij doet het altijd.
 
Mijn voorrem klauw is slecht,er is een stuk weggevreten door de pekel en regen.
Dus na 2 miskopen op marktplaats heb ik een dylan remklauw gekocht op Ali express, 28 euro voor een complete remklauw incl blokken.
Net gemonteerd dus mijn vriendin gaat hem straks testen.
 
Mijn voorrem klauw is slecht,er is een stuk weggevreten door de pekel en regen.
Dus na 2 miskopen op marktplaats heb ik een dylan remklauw gekocht op Ali express, 28 euro voor een complete remklauw incl blokken.
Net gemonteerd dus mijn vriendin gaat hem straks testen.
Is ze te leen voor andere tests als ik gesleuteld heb?
 
Ergens een lagertje?
Mijn Dylan heeft nu een 60K gedraaid, krijgt steeds meer bijgeluid waarvan ik eerst dacht het het een cuppende band was, maar vanavond even op de middenbok draai aan achterwiel doet me vermoeden dat er iets in eindoverbrenging of wiellager opspeelt. weet iemand wat ik met deze km stand tegen kan komen en waar ik de zoektocht moet beginnen?
 
Ergens een lagertje?
Mijn Dylan heeft nu een 60K gedraaid, krijgt steeds meer bijgeluid waarvan ik eerst dacht het het een cuppende band was, maar vanavond even op de middenbok draai aan achterwiel doet me vermoeden dat er iets in eindoverbrenging of wiellager opspeelt. weet iemand wat ik met deze km stand tegen kan komen en waar ik de zoektocht moet beginnen?
Ik dacht dat de riem een levensduur van 20.000 km had. Wiellagers kun je controleren op speling.
 
Ik dacht dat de riem een levensduur van 20.000 km had. Wiellagers kun je controleren op speling.
De riem zit er nog niet zo lang op, ik schat 5 duizend kilometer, voor mijn gevoel komt het uit de eindoverbrenging of misschien een lager van een poelie, ik weet inmiddels in ieder geval dat het niet in voorwiel zit.
 
De riem zit er nog niet zo lang op, ik schat 5 duizend kilometer, voor mijn gevoel komt het uit de eindoverbrenging of misschien een lager van een poelie, ik weet inmiddels in ieder geval dat het niet in voorwiel zit.
Inmiddels spul open, het lijkt het kogellager te zijn in de vrijloopkoppeling achter waar de snaar op zit.
Er zit ook nog een naaldlager aan de andere kant, morgen maar eens kijken of het geen gekke afwijkende maten zijn, anders zal ik wel bij de Honda juwelier uitkomen.
Wordt vervolgd.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Inmiddels spul open, het lijkt het kogellager te zijn in de vrijloopkoppeling achter waar de snaar op zit.
Er zit ook nog een naaldlager aan de andere kant, morgen maar eens kijken of het geen gekke afwijkende maten zijn, anders zal ik wel bij de Honda juwelier uitkomen.
Wordt vervolgd.
1658306778554.png

Iemand nog zo'n hele poelie met goede lagers liggen? of een idee hoe je het kogellagertje eruit krijgt?
 
Geen idee, misschien kan een brommerzaak je helpen.
Rijden jullie nog met originele uitlaat?
Mijn originele rammelt al een gek, een tussen schotje ligt los.
 
Geen idee, misschien kan een brommerzaak je helpen.
Rijden jullie nog met originele uitlaat?
Mijn originele rammelt al een gek, een tussen schotje ligt los.
Ik ben al verder, spul besteld, en meteen ook alle rubbers voor bevestiging hitteschild uitlaat, bij mij is dat hetgeen rammelde aan de uitlaat.
Maar zie inderdaad heel veel met aftermarket uitlaat rijden, en dat heeft vast een reden, lieve geluidje is dan vaak ook weg.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, misschien kan een brommerzaak je helpen.
Rijden jullie nog met originele uitlaat?
Mijn originele rammelt al een gek, een tussen schotje ligt los.
Volgens mij heb ik nog een uitlaat liggen (niet origineel) RVS, moet wel gelast worden, zitten scheiren in, heb destijds refund gehad van de leverancier
Bij interesse, roep maar, dan moet ik ff graven, zal niet boven op liggen
 
Volgens mij heb ik nog een uitlaat liggen (niet origineel) RVS, moet wel gelast worden, zitten scheiren in, heb destijds refund gehad van de leverancier
Bij interesse, roep maar, dan moet ik ff graven, zal niet boven op liggen
Je maakt me wel nieuwsgierig....
Als het niet teveel moeite is natuurlijk.
 
Het hitte schild en einddop zijn al van mijn dylan af.
Afgelopen weekend bijna 500km gereden door Drente,Friesland, Groningen, Overijssel en Gelderland.
Met 2 personen,kampeerspullen en kleding is de top 102 op de navigatie.
Maar we komen zelden boven de 65kmpu.

Binnenkort route maken door Brabant en Limburg dan hebben we alle provincies gehad 😎
 
ik heb nog een zijstandaardje liggen ...die schraapt bij mij steeds over de grond in een bocht .......
als ik die nog kan vinden maak ik iemand daar dan bij mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan