Gaaf ding!Ook maar eens melden hier, uit Zwartsluis en rijdt een MT-10SPBekijk bijlage 1396970
Is het verbruik nog een beetje te doen? Had gelezen dat het enorme zuipschuiten zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gaaf ding!Ook maar eens melden hier, uit Zwartsluis en rijdt een MT-10SPBekijk bijlage 1396970
Gaaf ding!
Is het verbruik nog een beetje te doen? Had gelezen dat het enorme zuipschuiten zijn.
Gaaf ding!
Is het verbruik nog een beetje te doen? Had gelezen dat het enorme zuipschuiten zijn.
Mja, de MT-10 (Tourer) kun je zien als de opvolger van de Fazer 1000, alleen dat verbruik komt niet echt in de buurt. Doe 1 op 18 op de Fazer, de MT-10 doet 1 op 12,5 (fabrieksopgave). Vindt ik wel knap van een fiets die 15 jaar jonger is.Ik vind dit (naast de R1/R6) een van de weinige mooie yamaha's op dit moment (ik ben normaliter Yamaha fan). Zuipen zal ie wel doen als een R1 ;-)
Mja, de MT-10 (Tourer) kun je zien als de opvolger van de Fazer 1000, alleen dat verbruik komt niet echt in de buurt. Doe 1 op 18 op de Fazer, de MT-10 doet 1 op 12,5 (fabrieksopgave). Vindt ik wel knap van een fiets die 15 jaar jonger is.
Heb bij veel huidige Yamaha's niet echt dat ik ze mooi vindt (te modern Japans), gaaf/bruut vindt ik een beter woord.
Vindt de nieuwe Ténéré 700 overigens wel mooi, daar zou ik uiteindelijk wel mijn WR250R op willen inruilen.
Heb sinds kort (een week) een CBR600F, daarmee zit ik over de eerste 400km op gemidddeld 1:20, en dan heb ik niet echt m'n best gedaan om zuinig te rijden (lees: hier en daar fel optrekken, door tot de toerenbegrenzer etc). Mij hoor je niet klagen in elk geval, maffe ding is zuiniger dan m'n vorige motor, Diversion 900
Carburateurs zijn nog niet zo verkeerd hoor. Die XJ 900 is zwaarder, luchtgekoeld en heeft een cardan aandrijving (kost je ook 15% vermogen=meer brandstof)
Voor het echte oude spul heb ik een 1PK'rKlopt ook, het scheelt ongeveer 60kg al met al. En de CBR heeft natuurlijk ietsje meer vermogen van de Diversion. Jaren monteur geweest, maar heb meer met het iets oudere spul, minder elektra
De MT-10 heeft ook maar 17pk meer op papier, zal wel onderin wel wat meer power hebben denk ik(?). Maar het is gewoon slecht van Yamaha, BMW doet het beter met de S1000R. Klopt dat er meer brandstof nodig is voor een schonere (koelere) verbranding.Wat je nu heb is wel meer vermogen. Ooit was 140PK uit een 1000 nog erg veel en het zal wel met een schone verbranding te maken hebben. Ooit wel eens een vergelijking met een houtkachel gelezen. Daar moet je ook meer hout opgooien voor een mooiere verbranding, anders gaat het een beetje smeulen en roken.
Ik mis de motoren met een kuip(je). Naked is nu de trend.... . Die T-700 is wel gaaf en zeker weer de goede richting op qua design..
Maar zoals de Tracer serie vind ik ook niet verkeerd maar vond de TDM reeks dan even wat meer motor (waarom ik dat idee heb weet ik niet)
Had laatst een stukje gereden op de normale Tracer 900 tijdens de Gebben demo dag maar werd er niet enthousiast van. Voelde wel licht aan maar vond het niet bijzonder in de bochten. En ook een aardig zenuwachtig op het gas maar ook weer niet bijzonder krachtig (niet het spaceship hyperdrive gevoel wat de Fazer mij geeft als ik op het gas ga).Als je een mt10 overweegt om te toeren kun je beter naar de tracer 900gt kijken met “normaal” rijden doe ik Max een keer 150km op een tank maar het ding veel te leuk om leuk te rijden en boven de 4K rpm rijdt hij pas lekker soepel
Foto's!Heb sinds kort (een week) een CBR600F, daarmee zit ik over de eerste 400km op gemidddeld 1:20, en dan heb ik niet echt m'n best gedaan om zuinig te rijden (lees: hier en daar fel optrekken, door tot de toerenbegrenzer etc). Mij hoor je niet klagen in elk geval, maffe ding is zuiniger dan m'n vorige motor, Diversion 900
Mooie motor!Ook maar eens melden hier, uit Zwartsluis en rijdt een MT-10SPBekijk bijlage 1396970
Bij deze meld ik me dan ook maar vanaf de overkant vd IJsselbrug!
Ik had als eerste motor een GSX600F gekocht, die helaas te vroeg is overleden...
Nu gisteren een custom Diversion 600 gekocht.
Eind vd week haal ik hem op, omdat de vorige eigenaar hem nog even netjes wil afleveren.
Voorvorkkering was lek en die wordt incl betere olie vervangen.
Tevens was er iets met het ventiel vd achterband en die wordt ook vervangen.
Dus nog ff geduld en ik kan Hattem weer onveilig maken!
Bekijk bijlage 1398342
Rijd er hier nog iemand wel eens samen? Woon sinds kort in de buurt en zoek wat lokale motorrijders!