Tailrisers Bandit

Zeerflex

MF'er
26 apr 2005
63
0
Amsterdam
2 weken geleden tailrisers besteld bij Bikefarm in Duitsland en gisteren lagen ze in de brievenbus....nu nog installeren dus.
Iemand nog tips of ervaringen uit te wisselen?
Heb mn brommer pas 2 maanden en de laatste x dat ik aan een gemotoriseerde tweewieler heb gesleuteld was een Gilera toen ik 16 was of zo.

O ja, ze waren maar 29 euri inclusief verzenden, dat scheelt behoorlijk met Nederlandse prijzen, zal vanavond even een piccie maken (als iemand daar op zit te wachten)

Gr.
 
ondersteun je motor onder het blok, want als je hem op een paddockstand zet en je haalt die ouwe dingen eraf scharniert je achterbrug vrij en flikkert je motor waarschijnlijk om, dus op de bok van je motor of als je die niet hebt een krik onder je blok...

verder is het een eitje, en schrik je je de tering van hoe wiebelwabbelachtig die hele link constructie bij een bandit in elkaar zit :x
 
Hmmm, heb geen bok, geen krik en geen paddockstand...zal wal een leeg kratje heineken worden denk ik.
Nou nog even een setje dopsleutels regelen.

zorg iig dat je je motor NIET met een paddockstand (dus aan het eind van de achterbrug ondersteunt... want die zit in principe nergens meer aan vast als je je ouwe risers (heten die dingen niet linkers ofzo :? ) loshaalt ;)
 
ik heb op mijn bandit ook geen middenbok en heb een tijd geleden wel tailrisers geinstalleerd.

Ik heb mijn bandit eerst op een paddockstand gezet en toen met touwen de hele achterkant vast gebonden aan een paar haken die ik in het plafond heb zitten in de garage. Van de paddockstand afgewipt en toen hing het achterwiel vrij in de lucht. De boel los gehaald, nieuwe risers erin en klaar was ik. Weer ff de paddockstand eronder, touwen los en rijden maar weer....

Wat een heerlijk verschil... *D

moet wel een fotootje hebben volgens mij, ff kijken..

IMG_0002.JPG


Touw zit gewoon aan die beugels die je onderlangs heb lopen!
 
Touwen? Jij bent zeker familie van MacGyver? ;)

Voor mij is dat ook niet echt een optie, moet sowieso buiten sleutelen.
Maar je brengt me wel op een idee: misschien zet ik wel 2 schragen aan weerszijden van motor en lift ik de achterkant op dmv een houten balk o.i.d haaks onder mn undertail te schuiven.
Is hetzelfde principe alleen dan voor garageloze mensen zoals ik...
 
nou het mc guver gehalte valt wel mee hor... ;)

moest alleen creatief zijn, omdat er bij ook geen middenbok op zit!!

en wat je zegt met die schragen lijkt me ook wel een goede oplossing, je moet gewoon voorkomen dat de achterkant in elkaar sodemieterd zodra je je oude taildingen eruit heb..
 
hey interesant wil dit eigenlijk ook al een tijdje voor mijn RFje eens kijken of met tailraisers en de voorvork een stukje laten steken de stuur eigenschappen verbeteren, voor 30 euri's zeker het proberen waard.
laat even weten hoe het :]
succes met monteren

RFast
 
Eeeeeh vraagje: Hoe lang zijn de standaard dogbones op een bandit?

Ik hield mijn nieuwe tailrisers zojuist even naast de huidige en ze lijken exact even lang te zijn. B|
Dat kan dus meerdere dingen betekenen:
- Ik heb de verkeerde besteld of ze hebben de verkeerde opgestuurd.
- Er zitten al tailrisers op mn Bandit en ik heb ze voor jan l*l besteld

Overigens vind ik hem niet echt hoog aan de achterkant, hoogste punt van mn kont is ongeveer gelijk aan de hoogte van mn stuur (maak straks wel een foto).

De nieuwe dogbones zijn dus 20cm...zie foto.
dammit, heb nog wel een nieuwe doppenset aangeschaft om lekker te kunnen knutselen.

full
 
tussen de originele en je nieuwe tailrisers zit maar een paar millimeter verschil. Ik had ze er in het begin ook ff naast gehouden toen dacht ik ook precies hetzelfde, maar als je ze strax allebei in je hand houdt, zie je dat het maar een paar millimeter is.

Hoogstens een halve cm, en dan kon je niet zo ff zien... had ik dus ook :+
 
tussen de originele en je nieuwe tailrisers zit maar een paar millimeter verschil. Ik had ze er in het begin ook ff naast gehouden toen dacht ik ook precies hetzelfde, maar als je ze strax allebei in je hand houdt, zie je dat het maar een paar millimeter is.

Hoogstens een halve cm, en dan kon je niet zo ff zien... had ik dus ook :+


Ok dan, dan ga ik van het weekend nog een poging wagen...hoop dat je gelijk hebt.
 
Nou lekker dan...vandaag toch maar aan de slag gegaan.
eerst mooie mn chterkantje omhoog gelift met schragen en een balk.
Daarna bouten logedraaid, de rechter dogbone eraf getikt en wat blijkt...........Ze zijn exact evenlang :( :( :(

Ben erg chagrijnig nu.

full
 
Volgens mij is hij niet verhoogd....punt van mn achterkant is evenhoog als het hoogste punt vann tank (ongeveer).
volgens mij moet de kont net zo hoog worden als bovenstaand plaatje, wanneer de schragen verwijderd zijn (was ongeveer 4 a 5 cm speling tov de grond).

heb al een mailtje gestuurd naar de leverancier. Ben benieuwd naar zn reactie
 
Zou iemand een foto (zijaanzicht) kunnen posten van zn Bandit voorzien van tailrisers?
Dan kan ik dit vergelijken met de hoogte van mij achterkant..

die van mij is dus zo hoog....en dat lijkt me niet echt "gerised"

full
 
hey interesant wil dit eigenlijk ook al een tijdje voor mijn RFje eens kijken of met tailraisers en de voorvork een stukje laten steken de stuur eigenschappen verbeteren, voor 30 euri's zeker het proberen waard.
laat even weten hoe het :]
succes met monteren

RFast

Heb ik voor je liggen. :) Voor 30 Euro heb je ze thuis, 1 keer gebruikt. Ik hoef die krengen niet meer.
 
Waarom wil je tailraisers? Voor de look??
Het verbeterd niet je rij-eigenschappen hoor...........mijn zwager had ze ook, zijn fiets reageerde veeel zenuwachtiger in de bochten dan de mijne....hij heeft ze eraf gehaald en meteen ging het stukken beter in de bochten.......

Ik zou zeggen: NIET MONETEREN DIE ONDINGEN!!!!
 
hey Mr.Zed waarom zijn het krengen? gaat mijn RFje daardoor werkelijk zo beroerd sturen, looks zijn niet belangrijk. sturen wel.

RFast

Ik vind het veel te nerveus rijden, vooral op langzamere snelheden. Het ziet er super uit, maar ik heb ze snel weer er afgehaald destijds. Ze liggen hier nog steeds thuis in de weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan