tailrisers gs500

streetkiller

MF'er
2 aug 2008
109
0
haarlem
hallo,
opzich vind ik mijn gs500 een leuke mooie motor. maar ik moet eerlijk zijn hij ziet er een beetje saai en standaart uit. hier wil ik natuurlijk wat aan gaan doen.
eerst wat ik wil doen is hem wat sportiever maken.
dit wil ik doen dmv tailrisers.
ik heb al gezocht en al veel info gevonden.
zegmaar dat ie wat nerveuzer word. maar het stuurwerk wat beter word.
en als je hem niet te veel ophoogd het allemaal wel mee valt.
ik wil hem wat hoger zetten maar niet te want op de snelweg rijden met een gs500 is al redelijk onstabiel:P.
ik dacht aan max. 5cm verhogen
maar nu gaven ze in de topics sites uit duitsland en waren daar ook best duur. in nl zelf had ik een site gevonden maar die was vaag over de prijs. vanaf 20 euro:P majah die moet ik maar even mailen
dus mijn vraag is wat mag zoon tailriser ongeveer kosten en waar kan ik ze het beste kopen. en hoeveel cm zal ik hem verhogen


ook vond ik verlagings sets is dat om de achter veering lager te maken??? waarom zou je dat willen?
 
In Nederland kost een tailriser gemiddeld 140 euro.
Best grof, en in Duitsland goed te verkrijgen voor ongeveer 52 euro inc. verzending!!

Mijn R6 ging 30mm omhoog, en word daardoor wel "iets" nerveus.
50mm lijkt me persoonlijk nogal veel!!

Steek eerst je voorvork eens 5mm door je kroonplaat!!
Scheelt ook enorm!
 
Laatst bewerkt:
eeey.
ik heb een gewoon stuur geen clip ons. dus ik heb hem 3 milimeter door laten zakken verder kan hij niet omdat hij dan tegen me stuur aan komt:P.
5 cm is dus te veel dan ga ik voor 3 cm:)? dan komt net me wiel mooi vrij.
de site van die tailrisers is Racing-bikes even naar beneden scrollen om ze te vinden. hij zegt VANAF 20 euro dus er zal wel geen een motor zijn die dat is maar ik heb hem gemailt.
maar 140 is niet normaal. 52 is wel te doen heb je daar misschien een site van???
bedankt voor reacties
 
eeey. nou gefeli met je aankoop:P. jah ik had die site ook al gezien mar was inderdaad echt onduidelijk. ik heb een anderwe site gemailt als ik daar wat van hoor laat ik je het ook wel even weten. maar bovenin staat al dat als je ze in duitsland koopt je voor 52 inlcusief verzenden al klaar bent.
en ik heb geen idee of die erop passen. zijn de gaten wel hetzelfde? zou ik dan alleen even de de lengte van mijne op moeten meten.?
en plasma snijden?bedoel je dan me originele versnijden? of bedoel je uit een stuk staal een nieuwe slijpen?
 
Ik weet het niet zeker maar ik gok dat de standaard tailrisers gestants worden, en dat is eigenlijk alleen maar beroerder. Verder voornamenlijk een kwestie van de juiste materiaalkeuze, maar dat is ook allemaal zo spannend niet.
 
Wat je ook kunt doen is een andere (lees: langere) schokdemper monteren. De standaard schokdemper is al niet veel soeps (alleen de voorspanning is instelbaar), dus kijk daar ook eens naar zou ik zeggen. Ik heb een gsx600f schokdemper gemonteerd. Deze heeft een iets stijvere veer waardoor hij wat minder inveert en hij is bovendien wat langer dan het origineel. Je kan ook de uitgaande demping instellen in vier standen.
Er zijn meer mogelijkheden, maar deze vond ik het beste, want er was geen aanpassing nodig aan de achterbrug/schokdemper.

Op deze site staat nog meer over een schokdemper-wissel:
pantablo500.tripod.com/id12.html
 
Ik weet niet precies hoeveel hij hoger wordt, maar ik kan me herinneren dat ik op die site gelezen had dat 'ie een inch hoger wordt en dat als je er op gaat zitten hij ook ongeveer een inch minder inveert. Zelf denk ik dat het zeker niet meer is dan dat.
Zo'n schokdemper moet je wel voor een paar tientjes kunnen krijgen op de sloop lijkt me. Ik had een goeie deal via marktplaats. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn zx6r een tailriser gekocht in duitsland.

Op deze site: http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-riser/index.php
Staan een aantal tailrisers en tail lowers.

Ze hebben normale tailrisers die de achterkant 30mm omhoog halen.
En ze hebben ook EXTREME tailrisers en die verhogen de achterkant 50mm.

De "normale" risers voor jouw gs 500 kosten €28,- + verzendkosten (€8,- ??)

De levering is goed/snel en het is een leuke aanwinst voor je motor.
Het is echt merkbaar, maar ik denk dat de verhoging van 50mm niet geschikt is voor jouw motor aangezien hij normaal al onstabiel is op de snelweg.

Ik hoop dat dit je helpt en als alles erop zit moet je maar een piccie posten.


p.s. De motage van de tailriser kan best lastig zijn (in je eentje) of zit er op je gs een middenbok?? Met meer mensen is het altijd makelijker!!

Succes
 
Misschien een beetje vage info, maar goed:

Mijn eerste motor was ook een gs. Heb daar toen ook tailrisers opgezet. Weet het echt niet meer zeker, maar dacht dat de originele stangetjes 180 mm zijn en de standaard risers die je hier en daar kan bestellen 150 mm. klinkt raar, maar volgens mij was het, hoe korter de stang, hoe hoger je achterkant komt. Het verschil van 3cm is zeker wel genoeg en ik was er zeer tevreden over. Als je een beetje handig bent is het wel zelf te doen, maar een extra handje kan wel makkelijk zijn.

hier met tailrisers:
full


Ik heb ze toen via marktplaats gekocht. Er is wel aan te komen, maar af en toe worden er echt enorme prijzen voor gevraagd. heb er toen wel een paar tientjes voor betaald. Zal iets van 40e zijn geweest.

Groeten, Jazzy
 
ik heb nog wel een langere/ stuggere achterveer liggen. Komt van een GSXR750 '91.
Die past er zo onder 1 op 1. Komt je motor ongeveer 3 a 4cm hoger mee te staan.

Wil er 15 euro voor hebben. Mocht je interesse hebben dan stuur maar een mailtje. Heb op mn werk geen foto's bij de hand...

edit: er zit ook z'n dikke gasbus aanvast. Staat wel stoer op een GS'je ;)
 
ik heb nog wel een langere/ stuggere achterveer liggen. Komt van een GSXR750 '91.
Die past er zo onder 1 op 1. Komt je motor ongeveer 3 a 4cm hoger mee te staan.

Wil er 15 euro voor hebben. Mocht je interesse hebben dan stuur maar een mailtje. Heb op mn werk geen foto's bij de hand...

edit: er zit ook z'n dikke gasbus aanvast. Staat wel stoer op een GS'je ;)
heb je een prive bericht gestuurt ik heb zeer veel intresse.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan