tailrisers gs500

streetkiller

MF'er
2 aug 2008
109
0
haarlem
hallo,
opzich vind ik mijn gs500 een leuke mooie motor. maar ik moet eerlijk zijn hij ziet er een beetje saai en standaart uit. hier wil ik natuurlijk wat aan gaan doen.
eerst wat ik wil doen is hem wat sportiever maken.
dit wil ik doen dmv tailrisers.
ik heb al gezocht en al veel info gevonden.
zegmaar dat ie wat nerveuzer word. maar het stuurwerk wat beter word.
en als je hem niet te veel ophoogd het allemaal wel mee valt.
ik wil hem wat hoger zetten maar niet te want op de snelweg rijden met een gs500 is al redelijk onstabiel:P.
ik dacht aan max. 5cm verhogen
maar nu gaven ze in de topics sites uit duitsland en waren daar ook best duur. in nl zelf had ik een site gevonden maar die was vaag over de prijs. vanaf 20 euro:P majah die moet ik maar even mailen
dus mijn vraag is wat mag zoon tailriser ongeveer kosten en waar kan ik ze het beste kopen. en hoeveel cm zal ik hem verhogen


ook vond ik verlagings sets is dat om de achter veering lager te maken??? waarom zou je dat willen?
 
Als je de motor achter ophoogt, dan komt je voorkant (voorvork) 'rechter' te staan. Met gevolg dat je meer stuur trillingen krijgt. maw, je moet je stuur boven de 120 niet loslaten. ;)

Maar 'onstabiel' is een groot woord. Wat ik al zei, dit ga je pas merken bij snelheden boven de 120/130+. Daaronder heb je daar echt geen last van..

Maakt dus niet uit of je risers of een andere achterveer gebruikt. Wil je dat je voorvork dezelfde hoek behoudt, dan kun je beter je subframe doorzagen en opnieuw vastlassen.
 
duurt 1 a 2 dagen. Maar ik zal vanavond het pakketje vast klaar zetten en dan stuur ik morgen iemand langs het postkantoor (wanneer ik klaar ben op mn werk is het al dicht, en anders kan ik het pas op zaterdag verzenden..) dan heb je het wss vrijdag of zaterdag in huis.
 
okee.
het ligt er een beetje aan welke bank je hebt. als je ook postbank hebt staat het er binnen een uur op. heb je iets anders kan het langer duren. maar waarschijnlijk heb je het al.
liefst inderdaad iemand anders:P anders heb ik het maandag of dinsdag pas:P.
ik kijk uit naar het pakketje
alvast bedankt.
 
eeey.
jah het is gelukt. maar niet zomaar jezus. hele motor uit elkaar. en ik kreeg het maar niet in elkaar dus heb ik randjes weg moeten slijpen.
toen paste het wel. maar ik moet nog maar even kijken want hij is 6 cm hoger:S:P
opzicgh wel vet maar ik moet er nog maar even mee rijden kijken hoe de wegligging is. anders even de veering zo aanpassen dat ie wat meer inveert.
hoe plaats ik en foto?
 
de oude veer zal er ook wel 15 jaar (ofzo) onderzitten, dus die zit idd wel vastgekoekt. :+

foto uploaden:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan