Tandwieldrager zit vast

polymorph

MF veteraan
11 okt 2006
13.284
6
Brasschaat
Hoi allemaal,

Ik heb zopas mijn velgen laten poederlakken.

Allemaal mooi gelukt, alleen krijg ik de tandwieldrager niet meer los van de velg. Hij beweegt wel lichtjes maar lijkt ergens geblokkeerd te zitten.

De naad tussen velg en tandwieldrager is volledig vrij van verf, en alle 3 de lagers zijn reeds uit het achterwiel gehaald.

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt zou kunnen worden, en wat er eventueel aan te doen is.

Het lijkt me riskant en niet evident om er een poulietrekker op te zetten.

Thx
 
Hoi allemaal,

Ik heb zopas mijn velgen laten poederlakken.

Allemaal mooi gelukt, alleen krijg ik de tandwieldrager niet meer los van de velg. Hij beweegt wel lichtjes maar lijkt ergens geblokkeerd te zitten.

De naad tussen velg en tandwieldrager is volledig vrij van verf, en alle 3 de lagers zijn reeds uit het achterwiel gehaald.

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt zou kunnen worden, en wat er eventueel aan te doen is.

Het lijkt me riskant en niet evident om er een poulietrekker op te zetten.

Thx
Je hebt t toch niet laten poedercoaten met tandwieldrager er nog in?
 
Fotootje ter verduidelijking (tandwiel heb ik er nu even opgezet om wat meer grip te krijgen

D3C2C09A-7EF7-4773-9564-4A78E6EF4DDD.jpg
 
De rubbers had ik uiteraard wel verwijderd :Y
Dan valt dat ding er toch zo uit, ook al bij poedercoaten?

En dan heb je het later zelf er weer in gedaan, want rubbers moesten er nog tussen.

Zo niet, dan zit t nu aan elkaar met poedercoat, dat gaat barsten als je het loshaalt.

Ik snap niet dat mensen zoiets aanleveren, en nog minder dat een poedercoater het in elkaar bewerkt.
 
Dan valt dat ding er toch zo uit, ook al bij poedercoaten?

En dan heb je het later zelf er weer in gedaan, want rubbers moesten er nog tussen.

Zo niet, dan zit t nu aan elkaar met poedercoat, dat gaat barsten als je het loshaalt.

Ik snap niet dat mensen zoiets aanleveren, en nog minder dat een poedercoater het in elkaar bewerkt.

zoals je het op de foto ziet is het gepoederlakt, als 1 geheel. Voor ik het geheel binnenbracht heb ik de rubbers verwijderd.

Ik wou nu graag de rubbers terug plaatsen en de lagers vervangen maar het gaat niet meer uit elkaar
 
Dan valt dat ding er toch zo uit, ook al bij poedercoaten?

En dan heb je het later zelf er weer in gedaan, want rubbers moesten er nog tussen.

Zo niet, dan zit t nu aan elkaar met poedercoat, dat gaat barsten als je het loshaalt.

Ik snap niet dat mensen zoiets aanleveren, en nog minder dat een poedercoater het in elkaar bewerkt.


was de eerste keer dat ik zoiets liet doen, had alle lagervlakken en schroefdraden netjes dichtgemaakt. Had er geen idee van dat die tandwieldrager los aangeleverd diende te worden.

Poederlakker heeft er ook niet van gezegd, is nochtans zeer ervaren met velgen (doet alleen velgen) en heeft een zeer goede naam hier in belgie
 
Laatst bewerkt:
was de eerste keer dat ik zoiets liet doen, had alle lagervlakken en schroefdraden netjes dichtgemaakt. Had er geen idee van dat die tandwieldrager los aangeleverd diende te worden.

Poederlakker heeft er ook niet van gezegd, is nochtans zeer ervaren met velgen (doet alleen velgen) en is een zeer goede naam hier in belgie
Nu niet meer :)

Het hoort los.
Maar dan moet er best wat afgeplakt en afgedekt worden.
Dat kostte te veel moeite, dus nu is het zo gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij het poeder opbrengen voor het afbakken is er poeder tussen naaf en tandwieldrager gekomen dat nu voor het vastzitten zorgt.

Omdat de rubber dempers er niet meer inzitten moet de tandwieldrager toch een behoorlijk stuk gedraaid kunnen worden ten opzichte van de naaf. Met enig geweld moet de inwendige poedercoatlaag gebroken kunnen worden.
 
Het geheel monteren en gas geven een optie?

Meestal komt het los op het moment dat je het niet kunt gebruiken, dus tijdens het rijden.

Eventuele aanvullende schade niet mijn aansprakelijkheid :)

Anders een oud tandwiel zetten en een paar tikjes geven om de coat te breken en hopen dat het niet op een al te zichtbare plek breekt.

db
 
Laatst bewerkt:
Dan valt dat ding er toch zo uit, ook al bij poedercoaten?

En dan heb je het later zelf er weer in gedaan, want rubbers moesten er nog tussen.

Zo niet, dan zit t nu aan elkaar met poedercoat, dat gaat barsten als je het loshaalt.

Ik snap niet dat mensen zoiets aanleveren, en nog minder dat een poedercoater het in elkaar bewerkt.

Daar begrijp ik dus ook helemaal niks van :? wat een gepruts |( Wij poedercoaten alles wat los en vast zit, zit het los dan zorgen wij dat het vast zit........
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan