Bas_C
Rookie
- 1 jun 2019
- 6
- 3
Dag Forumers,
Voor mijn CX500 caféracer projectje probeer ik al heel lang mijn tank aan te passen, jammer genoeg zonder succes tot nu toe.
De tank komt achteraan hoger zodat die horizontaal komt te staan:
dus daarvoor zou de tunnel aangepast moeten worden, zoals hier gephotoshopped (enerzijds vooral esthetisch, anderzijds om te vermijden dat bij inpakt die rand ongewenst belangrijke lichaamsdelen afsnijdt):
en ook wat nu de vuldop is zou ik willen aanpassen dus ook daar een plaatje inlassen waar de monza vuldop komt.
Nu kan ik voor een hobbyist wel wat MIG en TIG lassen, maar dit is echt aartsmoeilijk, het plaatstaal is maar 0,6mm dun op sommige plaatsen. Ik denk dat ik er al zeker meer dan 100uur heb ingestoken door te oefenen met lassen en dingen uit te proberen zoals verschillende wolfraam elektroden, toevoeg materialen, brazeren, gasflow, puls instellingen, etc...
Het meeste succes behaal ik met de TIG met 25amp, 1,6mm wolfraam, 1mm toevoegmateriaal, 4L/min argon en 3-30-30puls setting, maar toch lukt het mij niet deftig.. kratertjes door slak aan de binnenkant, vervorming, doorbranden op heel dunne plaatsen, enz.. ik ben echt ten einde raad hoe ik ooit zo'n tank brandstof-dicht gelast kan krijgen.
Ik ben dus opzoek naar de gouden tip hoe ik dit gerealiseerd kan krijgen, wie mij de techniek kan leren of desnoods waar ik terecht kan om dit te laten uitvoeren.
groeten, Bas_C
Voor mijn CX500 caféracer projectje probeer ik al heel lang mijn tank aan te passen, jammer genoeg zonder succes tot nu toe.
De tank komt achteraan hoger zodat die horizontaal komt te staan:
dus daarvoor zou de tunnel aangepast moeten worden, zoals hier gephotoshopped (enerzijds vooral esthetisch, anderzijds om te vermijden dat bij inpakt die rand ongewenst belangrijke lichaamsdelen afsnijdt):
en ook wat nu de vuldop is zou ik willen aanpassen dus ook daar een plaatje inlassen waar de monza vuldop komt.
Nu kan ik voor een hobbyist wel wat MIG en TIG lassen, maar dit is echt aartsmoeilijk, het plaatstaal is maar 0,6mm dun op sommige plaatsen. Ik denk dat ik er al zeker meer dan 100uur heb ingestoken door te oefenen met lassen en dingen uit te proberen zoals verschillende wolfraam elektroden, toevoeg materialen, brazeren, gasflow, puls instellingen, etc...
Het meeste succes behaal ik met de TIG met 25amp, 1,6mm wolfraam, 1mm toevoegmateriaal, 4L/min argon en 3-30-30puls setting, maar toch lukt het mij niet deftig.. kratertjes door slak aan de binnenkant, vervorming, doorbranden op heel dunne plaatsen, enz.. ik ben echt ten einde raad hoe ik ooit zo'n tank brandstof-dicht gelast kan krijgen.
Ik ben dus opzoek naar de gouden tip hoe ik dit gerealiseerd kan krijgen, wie mij de techniek kan leren of desnoods waar ik terecht kan om dit te laten uitvoeren.
groeten, Bas_C
Laatst bewerkt: