Hi,
De tank van mijn motor is lek, vermoedelijk op de linker lasnaad. Maar ik heb de tank nog niet losgehaald, dus mogelijk komt het van hogerop aan de binnenzijde.
Het is een Yamaha xt600 met custom xs400 tank, die op 3 plekken vast zit, met rubbers er tussen. Dus ondanks de rubbers heeft de grotere 1 cilinder, alsnog vibratie schade laten ontstaan, of gewoon roest en ouderdom.
De verf laat al los en bubbelt, dus daar moet op termijn sowieso wat aan gedaan worden.
Hier en daar wat roest plekjes in de tank, maar niets ernstigs.
Wat zou jullie advies zijn met het repareren hiervan?
- tankcure liever niet gezien de vele slechte verhalen sinds e10 benzine.
- (hard)solderen van de lasnaad? Kan dit makkelijk zelf gedaan worden?
- op de lasnaad een extra las leggen(ik kan zelf niet lassen)?
- anders?
Ik ben benieuwd wat de beste optie zal zijn.
Fijn weekend!
De tank van mijn motor is lek, vermoedelijk op de linker lasnaad. Maar ik heb de tank nog niet losgehaald, dus mogelijk komt het van hogerop aan de binnenzijde.
Het is een Yamaha xt600 met custom xs400 tank, die op 3 plekken vast zit, met rubbers er tussen. Dus ondanks de rubbers heeft de grotere 1 cilinder, alsnog vibratie schade laten ontstaan, of gewoon roest en ouderdom.
De verf laat al los en bubbelt, dus daar moet op termijn sowieso wat aan gedaan worden.
Hier en daar wat roest plekjes in de tank, maar niets ernstigs.
Wat zou jullie advies zijn met het repareren hiervan?
- tankcure liever niet gezien de vele slechte verhalen sinds e10 benzine.
- (hard)solderen van de lasnaad? Kan dit makkelijk zelf gedaan worden?
- op de lasnaad een extra las leggen(ik kan zelf niet lassen)?
- anders?
Ik ben benieuwd wat de beste optie zal zijn.
Fijn weekend!