Tank lekt (vermoedelijk op de lasnaad)

Bkndm

Die hard MF'er
4 jul 2012
374
6
Hi,

De tank van mijn motor is lek, vermoedelijk op de linker lasnaad. Maar ik heb de tank nog niet losgehaald, dus mogelijk komt het van hogerop aan de binnenzijde.

Het is een Yamaha xt600 met custom xs400 tank, die op 3 plekken vast zit, met rubbers er tussen. Dus ondanks de rubbers heeft de grotere 1 cilinder, alsnog vibratie schade laten ontstaan, of gewoon roest en ouderdom.

De verf laat al los en bubbelt, dus daar moet op termijn sowieso wat aan gedaan worden.
Hier en daar wat roest plekjes in de tank, maar niets ernstigs.

Wat zou jullie advies zijn met het repareren hiervan?
- tankcure liever niet gezien de vele slechte verhalen sinds e10 benzine.
- (hard)solderen van de lasnaad? Kan dit makkelijk zelf gedaan worden?
- op de lasnaad een extra las leggen(ik kan zelf niet lassen)?
- anders?

Ik ben benieuwd wat de beste optie zal zijn.
Fijn weekend!
 

Bijlagen

  • 20221029_220605.jpg
    20221029_220605.jpg
    136 KB · Weergaven: 66
gezien die meer chemacalien bestendig is (lees benzine).

Benzine komt in het lijstje van de chemicalienbestendigheid niet voor.
Het lijstje met bestendigheid is voor de Kombi snel, als de Kombi metaal, identiek:

Chemicaliënbestendigheid: Water, olie, vet, oplosmiddelen, verdunde zuren en alkaliën
 
Ik neig ernaar om de Bison metaal-metaal epoxy (Bison | Product) te gebruiken, gezien die meer chemacalien bestendig is (lees benzine).
Weet iemand toevallig hoe vloeibaar deze is als eenmaal gemengd en verwerkt moet worden? Ik heb namelijk het idee dat het vrij lastig is om goed in de lasnaden aan de binnenzijde te komen is.
als je ze al zo diep tot in de naad krijgt, kun je er dan nog bij met iets fijn om de lijm dieper in de lasnaad te drukken?
kun je de plek zien vanuit de tankopening?
 
Benzine komt in het lijstje van de chemicalienbestendigheid niet voor.
Het lijstje met bestendigheid is voor de Kombi snel, als de Kombi metaal, identiek:

Chemicaliënbestendigheid: Water, olie, vet, oplosmiddelen, verdunde zuren en alkaliën
Ah, dit is wat bison zelf zij in een reactie op deze vraag. Hier elders op het forum te vinden.
 
Het gaat nu op dom gelul uitdraaien, moeilijk doen om het moeilijk doen... Alles is gezegd.

De staalborstel erop en de boel dichttiggen, veel succes.
 
Ik neig ernaar om de Bison metaal-metaal epoxy (Bison | Product) te gebruiken, gezien die meer chemacalien bestendig is (lees benzine).
Weet iemand toevallig hoe vloeibaar deze is als eenmaal gemengd en verwerkt moet worden? Ik heb namelijk het idee dat het vrij lastig is om goed in de lasnaden aan de binnenzijde te komen is.
Tis dikke pasta
 
Ik neig ernaar om de Bison metaal-metaal epoxy (Bison | Product) te gebruiken, gezien die meer chemacalien bestendig is (lees benzine).
Weet iemand toevallig hoe vloeibaar deze is als eenmaal gemengd en verwerkt moet worden? Ik heb namelijk het idee dat het vrij lastig is om goed in de lasnaden aan de binnenzijde te komen is.
dit zit al 4 jaar naar volle tevredenheid op mijn tank , dit werkt prima !
 
Terug
Bovenaan Onderaan