Tanken in Schotland

Animal

Die hard MF'er
31 jul 2002
572
1
Enschede
Ik ga maandag naar Schotland.
Maar hoe zit dat nu met de tankstations.
Zijn het er echt zo weinig, dat je bij elke gelegenheid moet gaan tanken?
Of valt het allemaal nog wel mee?
 
Ik heb begrepen dat 't meevalt - van automobilisten die er zijn geweest. Wij gaan half juli; ik doe eerst wel voorzichtig an en dan zie'k wel. Veel plezier aldaar!!
 
Hoe het met tanken staat weet ik niet , maar ik weet wel dat je regenoverall niet mag ontbreken.
Mijn buren zijn net terug uit Schotland en een en al regen, wel een hele mooie natuur.
Prettige vakantie :]
 
Zorg ervoor dat er altijd nog enkele liters in de tank blijven, tank liever wat te vroeg. Vlak bij grote steden kan je altijd tanken, maar in sommige dunbevolkte streken moet je wel zorgen dat je op tijd tankt.
Met mijn Bandit heb ik daar nooit problemen gehad, maar ik kan makkelijk 300km doen met een tank.
Benzine is er overigens veel duurder dan in Belgie. Het verschil met Nederland zal wel wat kleiner zijn.
 
Hoe het met tanken staat weet ik niet , maar ik weet wel dat je regenoverall niet mag ontbreken.
Mijn buren zijn net terug uit Schotland en een en al regen, wel een hele mooie natuur.
Prettige vakantie :]

Met het weer moet je altijd wat geluk hebben. Toen wij in 2000 naar Schotland geweest zijn, hebben we de eerste dag veel regen gehad. De volgende dagen nog wat druppels (niet voldoende om een regenpak aan te trekken), en de tweede week hebben we altijd zon gehad. Die 14 dagen had het in Belgie bijna de hele tijd geregend. Toen we terugkwamen dacht iedereen dat we in het zuiden geweest waren.
 
hmm ik ga met mijn CBR600. Kan er normaal iets van 150 mijl mee rijden.
Is ong. 240km
Moet kunnen dus.
tnx.
 
Tankstations zijn er voldoende. Benzine kost rond de 80p = 1,12 euro. Ik ben de eerste twee weken van juni geweest en weinig regen gehad. Koop wel als je gaat kamperen bij de eerste gelegenheid een fles antimuggenolie. De lokale 'midgeds '( of zoiets) zijn welliswaar zeer klein maar ook erg agressief en snel.
 
Kweenie of je een creditcard hebt? Zo niet, regel er dan nog een want pinnen kan je bij geen enkel benzinestation. Ten minste niet met een kaart uit Nederland volgens mij (anders heb ik alle stations gehad die m'n kaart niet accepteerde :) ) Je kan natuurlijk ook gewoon met cash betalen. Maar als je net ff geen cash hebt dan wordt het lastig...
 
Ik ga maandag naar Schotland.
Maar hoe zit dat nu met de tankstations.
Zijn het er echt zo weinig, dat je bij elke gelegenheid moet gaan tanken?
Of valt het allemaal nog wel mee?

Ik ben nu drie jaar achter elkaar op de motor naar schotland geweest, maar heb eigenlijk nooit problemen gehad met de hoeveelheid tankstations. Het is wel een beetje afhankelijk van waar in schotland je je bevindt. Als je 200 km op een tank kan rijden hoef je geen problemen te hebben.

ps. zelfs bij het meest miezerige benzinepompje wordt VISA geaccepteerd.
 
yep nooit problemen gehad. elk dorp heeft wel iest van een pomp, Echter daarbuiten kom je ze niet veel tegen. en ook ik gebruik overal mijn creditcard.
 
Met name aan de west kust wil het nog wel eens dunbevolkt zijn qua benzine stations. Ik heb zelf in Aberdeen gewoond en daar is het gewoon prima. Ook het tijdstip kan uitmaken. Toen wij de laatste dag vanuit Loch Ness vertrokken rond 6 uur was er niets open. Gelukkig net op tijd nog wat weten te vinden, maar we hebben op damp gereden en bij alle heuvels naar beneden het gas dicht gegooid.
 
In het gebied boven Inverness en Loch Ness moet je rekening houden met grote afstanden tussen de tankmogelijkheden. Wel een mooie omgeving overigens.
 
In het gebied boven Inverness en Loch Ness moet je rekening houden met grote afstanden tussen de tankmogelijkheden. Wel een mooie omgeving overigens.

Hotel is in Inverness. Ga daar lekker rijden en rondje Loch Ness staat ook op het prgramma :) :)
 
Hotel is in Inverness. Ga daar lekker rijden en rondje Loch Ness staat ook op het prgramma :) :)

offtopic tip:

Als je bovenlangs Loch Ness rijdt (A82), even buiten inverness voorbij het semitary rechtsaf omhoog rijden (smal weggetje stijlomhoog) op een gegeven moment aan je linkerhand een superuitzicht over lochness (en belangrijker nog een erg leuk stuurweggetje!)
 
Mag geen probleem zijn, maar houd het in de gaten. Wat mij opviel was dat in gebieden waar schapen in de meerderheid warende benzine veel duurder was dan in gebieden waar Homo Sapiens overheerste. In die tijd dat ik er reed rekende men nog in guldens en heb ik prijsverschillen van (omgerekend) 50 c waargenomen. De duurste was een klein tankstationnetje aan de Noordkust, maar daar kwam je dus gewoon niet weg zonder te tanken, het eerstvolgende dorp was al 50 km verder.

Wat me oopk opviel is dat door de sfeer en het wegennet mijn BMW R1100R een verbruik van 1:20 realiseerde, waardoor ik dus theoretisch 400 km op een tank had kunnen rijden. Maar voor de veiligheid toch maar elke 250km volgegooid, je kunt beter vaker tanken dan in the middle of Nowhere (dat ligt dus in Schotland) zonder peut te staan langs een weggetje waar eens per maand een herder met z'n kudde langs komt sjokken.

Verder is het een fantastisch mototrrijdland! :}
Goede reis en veel rijdplezier!

p.s. Als je verslaafd bent aan nicotine: De prijzen van sigaretten lagen toen in Schotland iets lager dan in Nederland, met het verschil dat Ponden drie keer zo duur waren als Guldens. Kortom: Rokers, neem voldoende voorraad mee voor de reis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan