Tankpad verwijderen

Manske

Die hard MF'er
11 sep 2008
280
0
Heiligerlee
Goeie dag. Kan iemand mij een tip geven hoe je een oude tankpad (zonder de tank te beschadigen ) er afhaald? :? Groetjes Manske.
 
ik heb het als volgt gedaan

met een föhn de pad beetje bij beetje verhit, daarna rustig eraftrekken, heb de tank ontvet met motip 600 ontvetter en de nieuwe erop geplakt(geen idee of motip 600 slecht is voor de lak of niet, maar mijn lak had er geen last van )
 
Hallo allemaal. Er zit nog een paar liter benzine in(schatting een liter of vier) Is het misschien dan verstandig om de tankdop een klein beetje open te zetten?ivm uitzettings gevaar.Gr Manske.
 
Manske:
Laat je dop DICHT.
Open dop = benzinedamp en dat gaat NIET samen met een gloeispiraal in een haardroger
>>> *** BOEM *** <<<

wat de benzine in de tank betreft: het is een haardroger hé, geen verfafbrander.
met de haardroger maak je de lijm zacht, het mag niet warmer worden dan het punt waarop je je vingers brandt. kan absoluut geen kwaad voor je benzine.
dus: DOP DICHT!
 
No worries ...

Het kan best zijn dat er bij het afpellen van de pad ook wat lak meekomt. dat hangt van de ouderdom en de kwaliteit van de lak af.
Geen probleem als je er een nieuwe frisse tankpad overkleeft.
Wil je geen tankpad? Dan moet je wel bedenken dat idnien de ouwe pad er goed afkomt je toch met een kleurverschil zal zitten. De lak op de tank is verkleurd door de zon en UV straling enzo, deze onder de pad niet.
 
No worries ...

Het kan best zijn dat er bij het afpellen van de pad ook wat lak meekomt. dat hangt van de ouderdom en de kwaliteit van de lak af.
Geen probleem als je er een nieuwe frisse tankpad overkleeft.
Wil je geen tankpad? Dan moet je wel bedenken dat idnien de ouwe pad er goed afkomt je toch met een kleurverschil zal zitten. De lak op de tank is verkleurd door de zon en UV straling enzo, deze onder de pad niet.


Bij mijn tank was het niet verkleurd, maar goed onderhoud van de normale lak(regelmatig inwaxen enz. ) voorkomt ook kleurenverschil :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan