Tarozzi rearset op CB500 '75 met behoud van kickstarter

[afbeelding]

Is niet echt goed te zien.. Weet niet of dit aansluit op jouw idee, mijn missie was om hem er juist niet uit te laten zien als een aangepaste motor maar toch een waslijst aan dingetjes te veranderen. De voetsteun zit bovenop het montagegat van de as v.d achterrem (die as is ingekort). Van daar loopt een +/- 10X4X100mm stuk staal recht naar voren en die komt vlak achter de "puist" van de kickstarteras langs. Het rempedaal is een voetsteun van een Honda C-50 en de voetsteun is origineel, maar aangepast zodat ik hem op kan klappen. Kickstarter gaat overal met zo'n 5mm ruimte langs. Omdat de veer komt te vervallen die het rempedaal terug trekt zit er een trekveer (van een zijstandaard van een XS650) van de plaats waar gewoonlijk de remlichtsensor aan vast zit naar een beugeltje.


Belangrijkst: Deze plek is het meest comfortabel van alles wat ik gepast/geprobeerd heb (ik ben 1.88, en had nogal wat kramp met de controls op andere plekken).


Thanx!!! Heb je een detailfoto? :)
 
full


Rubbertje zit scheef en moet vernieuwd, maar het idee is duidelijk. De kicker werkt nog gewoon na het opklappen van de voetsteun.
 
[afbeelding]

Rubbertje zit scheef en moet vernieuwd, maar het idee is duidelijk. De kicker werkt nog gewoon na het opklappen van de voetsteun.

Thanx! I see what you mean maar...voor mijn gevoel zit de voetsteun nog steeds erg dicht bij de originele plek. Daarnaast...correct me if I'm wrong...maar lijkt je stuur ook hoger te staan dan dat mijn clipons komen. Dan is het juist wel prettig als de voetsteuntjes wat meer naar achteren zitten lijkt me.

We puzzelen nog ff verder. Heb namelijk van de leverancier intussen bericht terug dat Tarozzi ervan uit gaat dat je gewoon de startmotor gebruikt en de kickstarter alleen voor nood. Of ik zou dan niet te ver door moet trappen. Lijkt me wat lastig en wil ik ook gewoon niet.

Of ik zou de kickstarter verder naar buiten moeten buigen. Wordt er niet mooier op denk ik.

Zoals gezegd...we puzzelen nog ff verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan