Motoren ooit gekocht om een beetje op te knappen en een keer mee op vakantie te gaan. Dat is nooit gebeurd, en tijd en motivatie om ze toch op te knappen blijkt ernstig te ontbreken, vandaar dat ik ze uiteindelijk toch maar te koop zet.
Het frame van de CB400 is opnieuw gecoat, en heeft een ander setje voorpoten gekregen om een fatsoenlijke remklauw te kunnen monteren, in plaats van het standaard model op een scharnierende arm, die zijn werk erg matig deed. De spatborden e.d. zijn ernstig verroest, en waarschijnlijk niet meer te redden. Het ding is een jaar of 3 terug rijdend weggezet, met als enige echte defect dat de vlotternaalden niet goed afsluiten, waardoor het ding continue benzine lekt. Waarschijnlijk zal het e.e.a. weer gangbaar moeten gemaakt, een proefrit lijkt me daarom een geen goed idee. Er is een tweede blok bij, dat in mijn bezit nog wel gelopen heeft, maar met een verder onbekende staat en km. stand. Er is ook nog een 2de frame (afgemeld bij het RDW) van een sloopmotor, en een aantal losse wielen e.d. (zonder uitzondering roestig).
De CB550 heeft in mijn bezit nooit gelopen, en staat al zeker 5 jaar stil. De carburateurs zijn verwijderd om schoongemaakt te worden, maar dat is nooit gebeurd. Ze zijn dus nog wel aanwezig. De remklauw was slecht, waarschijnlijk ook nog wel aanwezig, maar moet in ieder geval gereviseerd worden. Op de foto's zijn het spatbord en de kentekenplaat niet gemonteerd; deze zijn uiteraard wel aanwezig, maar het spatbord is erg slecht.
Er moet best veel aan gebeuren voordat ze weer veilig en betrouwbaar zijn, en helemaal spik en span maken lijkt me bijna onbegonnen werk.
Als je interesse hebt, doe een leuk bod en kom ze ophalen (samen of apart). Ze hoeven uiteraard niet de hoofdprijs op te leveren, ze staan niet bijzonder in de weg, maar ik ga er niets meer mee doen en ik hoop dat iemand anders er wat tijd en liefde in wil steken op hun oude dag.
Het frame van de CB400 is opnieuw gecoat, en heeft een ander setje voorpoten gekregen om een fatsoenlijke remklauw te kunnen monteren, in plaats van het standaard model op een scharnierende arm, die zijn werk erg matig deed. De spatborden e.d. zijn ernstig verroest, en waarschijnlijk niet meer te redden. Het ding is een jaar of 3 terug rijdend weggezet, met als enige echte defect dat de vlotternaalden niet goed afsluiten, waardoor het ding continue benzine lekt. Waarschijnlijk zal het e.e.a. weer gangbaar moeten gemaakt, een proefrit lijkt me daarom een geen goed idee. Er is een tweede blok bij, dat in mijn bezit nog wel gelopen heeft, maar met een verder onbekende staat en km. stand. Er is ook nog een 2de frame (afgemeld bij het RDW) van een sloopmotor, en een aantal losse wielen e.d. (zonder uitzondering roestig).
De CB550 heeft in mijn bezit nooit gelopen, en staat al zeker 5 jaar stil. De carburateurs zijn verwijderd om schoongemaakt te worden, maar dat is nooit gebeurd. Ze zijn dus nog wel aanwezig. De remklauw was slecht, waarschijnlijk ook nog wel aanwezig, maar moet in ieder geval gereviseerd worden. Op de foto's zijn het spatbord en de kentekenplaat niet gemonteerd; deze zijn uiteraard wel aanwezig, maar het spatbord is erg slecht.
Er moet best veel aan gebeuren voordat ze weer veilig en betrouwbaar zijn, en helemaal spik en span maken lijkt me bijna onbegonnen werk.
Als je interesse hebt, doe een leuk bod en kom ze ophalen (samen of apart). Ze hoeven uiteraard niet de hoofdprijs op te leveren, ze staan niet bijzonder in de weg, maar ik ga er niets meer mee doen en ik hoop dat iemand anders er wat tijd en liefde in wil steken op hun oude dag.