Blade929rr
MF'er
- 7 mrt 2007
- 85
- 16
FixedBeste MFers,
Ik wil vandaag de klepspeling controleren. Nu staat de motor in een schuur zonder verwarming. Bestaat er zoiets als te koud om kleppen te stellen? Omdat metaal krimpt en uitzet. Is het gewoon warm genoeg +/- 6graden of beter ff wachten op warmer weer?
Bij voorbaat dank.
Sorry voor de typfout in de titel. Op moet om zijn. Weet niet hoe ik het kan wijzigen.
Ja vraag ik me dus af. Niet dat ik ga meten en ik dan waardes krijg die niet accuraat zijn.Zouden die paar graden omgevingstemperatuur veel uitmaken op het temperatuur-verschil met de bedijfstoestand na een uur rijden?
Ja vraag ik me dus af. Niet dat ik ga meten en ik dan waardes krijg die niet accuraat zijn.
Kleppen stellen doe je met koude motor.Beste MFers,
Ik wil vandaag de klepspeling controleren. Nu staat de motor in een schuur zonder verwarming. Bestaat er zoiets als te koud om kleppen te stellen? Omdat metaal krimpt en uitzet. Is het gewoon warm genoeg +/- 6graden of beter ff wachten op warmer weer?
Bij voorbaat dank.
Volgens mij is er alleen een boven grens tempratuur van kleppen stellen en dat is 35 graden of zo.
Ok ja ik snap het super dan ga ik direct aan de slag. Bedankt!Goed, het is nu dus 6o Celsius in jouw motorhut. Over 2 maanden kan het 26o zijn. Dan zijn jouw klepstelen e.d. zo vreselijk weinig uitgezet door het temperatuur-verschil. Daar ga je in bedrijf ruimschoots overheen.
6o ~ 26o t.o.v. 26o ~ 750o Snap je?
En bij twijfel, liever 1/10e of 1/20e teveel speling, dan te weinig.
5 maart1 april?
Valt wel mee.Zover ben ik nog niet haha. Maar wat is een motor eigenlijk lelijk zonder tank he vind je niet?Bekijk bijlage 1603611
Motorblok eruit halen.... vind ik persoonlijk nog het mooiste stuk van de hele motorZover ben ik nog niet haha. Maar wat is een motor eigenlijk lelijk zonder tank he vind je niet?
Ik zal het doorgevenValt wel mee.
Het werken eraan vind ik heerlijk maar de tank maakt de motor af vind ik persoonlijk dan.Motorblok eruit halen.... vind ik persoonlijk nog het mooiste stuk van de hele motor
Hmmm, dan is dat ook waarschijnlijk de oorzaak dat het in de winter eerder donker is. tochreken maar uit
uitzettingscoëfficiënt van vaste stoffen is
de waarden van de lineaire uitzettingscoëfficiënt in micrometers (µm) per meter per kelvin. Als voorbeeld: Een stalen staaf van 1 meter zal bij 1 graad temperatuurstijging 12·10−6 m = 12µm = 0,012mm langer worden.
Moet ik d'r zeker naar jou sturen?
Delta -T = 40gr@W.Berenschot , stel dat we het over een kilometer treinrails hebben, wat is het verschil in lengte dan bij -10 en plus 30??? (kan de plus niet vinden)