Oh, sh*t , sorry allemaal, helemaal vergeten!
Zat in de week van de 20 ste met een rug waarmee ik eigenlijk weing meer mee kon. Ik leek wel zo'n oud mannetje. Enfin, heb het spul mbv een maatje van in de bus geladen en wij naar Hyperpro. Daar aangekomen, alles aan de pro overgelaten. Al snel bleek dat het veersysteem een veels te korte slag had, en de gebruikte schokbreker had een slag die veel te lang is. Bas is er bijna 2 uur mee in de weer geweest om te proberen toch een passende oplossing te creeeren, helaas dit ging gewoon niet. Ik zou dus eerst de slag van het systeem moeten verlengen en dan een schokbreker met een kortere slag/veerweg nemen.
Ik heb intussen de slag van het systeem bijna 2 keer zo lang gemaakt door dus langere dogbones te gebruiken, de schokbreker wat schuiner te plaatsen, alles gebaseerd op de lengte van een standaard VFR shock. Die is intussen onderweg, en wanneer die binnen is dan moet het bovenste ophangpunt van de shock verplaatsen. Vervelend maar het is niet anders.
Petje af voor de GEWELDIGE SERVICE van Bas van Wijk van Hyperpro Service. Bas is 1 uur en 3 kwartier voor me bezig geweest en toen ik vroeg wat ik hem schuldig was?
" Niets want er zit toch geen veer onder die werkt? " antwoordde hij
Heb nog nooit ergens zoiets meegemaakt. Hij heeft ook gelijk naar m'n USD gekeken, en daar zitten te slappe veren in, dat vermoedde ik eigenlijk wel maar toch. Wanneer de Fighter technisch af is dan gaat ze weer in de bus terug naar Hyperpro om zowel achter als voor te worden voorzien van Hyperpro veren en goed te worden afgesteldt. Zeker weten
Hier hangt ze in de takels en Bas is bezig met het opmeten van de nodige maten en waarden.