meet de boordspanning eens.
en misschien moet je de reflector eens oppoetsen.
Had ik ook, toen maar xenon erin gezet.... Heb geen spijt ervan en kan het je aanraden. Toevallig is xenon net weer ter sprake gekomen in het diversion topic zie toermotoren.
Ik heb bij mijn motor (geen diversion) de gewone H4 vervangen door een Philips XP Moto lamp.
Ze adverteren met "tot 80% meer licht" en ik heb inderdaad meer licht.
Misschien dat het vervangen van je eigen lamp door zo'n XP moto ook verbetering geeft.
Ik heb ook een div. Gehad en ook in de polder rijden, erg weinig licht idd. Die speciale philips moto lamp gaf wel iets meer maar erg schokkend was het niet , spanning ed was in orde. Ik heb nu een cbr 600f en die geeft meer licht , hij is wel 5jaar jonger. Ik heb wel het idee dat de licht opbrengst minder wordt en dat wijdt ik aan het ouder worden van de reflector.
Dag allemaal,
Als ik met mijn Diversion op een onverlichte weg rijdt dan merk ik dat de lichtopbrengst van mijn motor echt waardeloos is. In de stad is dit natuurlijk niet merkbaar maar op een donkere weg moet je echt goed opletten om nog wat te zien.
Is dit op te lossen met een nieuw lampje of is de lichtopbrengst van een 1994 Diversion gewoon ruk?
Er is overigens volgens mij niks mis met de accu want het licht wat hij geeft is wel gewoon stabiel. Dus wordt niet ineens feller bij hoge toeren of iets.
Jammer dat ik nog een hele berg osram heb liggen (dealtje)quote]een echte philips of osram lamp monteren. en niet die goedkope verweggiestan meuk.
Hoe is het met je reflector? Is dat ding niet vergaan na 18+ jaar?
Tegen de tijd dat het glas geel begint te worden, is je relector al een heel eind weg....
Zet er een relais tussen.
want dat levert een hogere spanning dan de accuspanning?
Xenon werkt wel maar moet wel goed af worden gesteld, als je niet bij één van die klootzakken wilt horen die ze van mij stuk voor stuk twee keer per nacht aan mogen houden, om te vertellen hoe ontzettend storend ze wel niet zijn.
lijkt me dat dat ook te maken heeft met de reflectoren in die ouwe meuk (motoren/auto's) die zijn gemaakt voor halogeen lampen waarbij een beetje strooilicht niet zoveel uitmaakt, bij xenon is dat strooilicht veel feller.
kan het fout hebben, maar dan mogen die lui toch echt wel hun lampen eens laten afstellen.
want dat levert een hogere spanning dan de accuspanning?
Xenon werkt wel maar moet wel goed af worden gesteld, als je niet bij één van die klootzakken wilt horen die ze van mij stuk voor stuk twee keer per nacht aan mogen houden, om te vertellen hoe ontzettend storend ze wel niet zijn.
lijkt me dat dat ook te maken heeft met de reflectoren in die ouwe meuk (motoren/auto's) die zijn gemaakt voor halogeen lampen waarbij een beetje strooilicht niet zoveel uitmaakt, bij xenon is dat strooilicht veel feller.
kan het fout hebben, maar dan mogen die lui toch echt wel hun lampen eens laten afstellen.