ja dat klopt maar hij komt niet eens voor bij de t van temp. Afgelopen weekend in Assen was mijn blok echt gloeiend heet. Vin draaide op volle toeren en mijn olie temp ging richting de 115 gr. Terwijl mijn temp metertje nog steeds daar stond waar ie altijd staat als ik ook maar heel even rij. Stond ook naast mijn broer die rijd op een blade uit '96 en zijn temp metertje was al heel wat verder terwijl zijn blok ook een stuk kouder was en bleef.
Kijk weet ook dat het metertje nooit zo ver komt. rij nu 2,5 jr op deze motor alleen nu komt ie helemaal niet ver. dit is eigenlijk zo vanaf dat we een grote reparatie hebben uitgevoerd waarbij het hele blok van de motor is afgeweest. Mijn twijfels gingen dan ook naar dat er iets niet goed terug is gezet. We hebben nml zelf het blok helemaal uit elkaar gehad.
Het rare is dat het metertje het dus wel doet maar een heel klein beetje. Vandaar dat ik mij afvroeg of de koelvloeistof pomp misschien wordt aangezet tot harder of zachter draaien door de zelfde sensor als mijn temp metertje. Als dit nml het geval is weet ik al wat er kapot. dat is dan nml die sensor. Het bedradings schema wat ik heb is helaas zo slecht leesbaar. Dat ik niet kan lezen wat wat is.
Natuurlijk wil ik de oplossing van themostaat niet uitsluiten maar waarom zou mijn vin dan wel gaan draaien en de temp meter niet omhoog komen.
Alvast bedankt voor de reacties!