Dat hoort niet.(hij moet echt de koppeling laten opkomen en weer inknijpen voordat hij weer kan schakelen).
Koppeling "kleeft" een beetje, heb ik ook af en toe. Als ik stil sta in in een te hoge versnelling. Je moet dan na het schakelen heel licht de koppeling op laten komen zodat ie in de versnelling schiet, hierna kan je weer 1 omlaag.
Koppeling "kleeft" een beetje, heb ik ook af en toe. Als ik stil sta in in een te hoge versnelling. Je moet dan na het schakelen heel licht de koppeling op laten komen zodat ie in de versnelling schiet, hierna kan je weer 1 omlaag.
Nee, dan heb je binnen de kortste keren kromme schakelvorken...Hij blokkeert idd. Misschien een keer een beetje meer kracht zetten?
Om te kunnen schakelen, moet de versnellingsbak draaien. Als je bak dus stil staat, kan ie wel eens niet in de versnelling komen. Dit gebeurt dus ook als je stil staat. Op het moment dat je de koppeling oplaat komen gaat een deel van de bak weer draaien tot dat ie in de versnelling springt. De CBtjes van de rijschool hadden hier extreem veel last van.
Hij blokkeert idd. Misschien een keer een beetje meer kracht zetten?
Klopt, maar een bak bestaat uit 2 assen met tandwielen en deze moeten beide draaien, als 1 van de 2 stilstaat wordt het al een stuk moelijker. Als je ontkoppelt, koppel je nl. de krukas los van een van de versnellings-assen, terwijl de vrije-versnelling alle assen gewoon draaien, maar er geen overbrenging plaats vindt.Maar op het moment dat je motor nog rolt draait je versnellingsas toch ook nog steeds? Je zet hem alleen vrij door de koppelling in te knijpen.
Of niet? Ik ben niet zo'n techneut, eigenlijk heb ik de ballen verstand niet van motoren. Alleen hoe er op moet rijden natuurlijk!!!
Met rijles heb ik geleerd, niet te schakelen wanneer ik stil sta.
Volgens mij om deze reden(al zal het ook wel zijn omdat je anders instabieler bent)
Met rijles heb ik geleerd, niet te schakelen wanneer ik stil sta.
Volgens mij om deze reden(al zal het ook wel zijn omdat je anders instabieler bent)
Tijdens rijles heb je geleerd, dat je je rechterbeen aan de grond zet, zodat je nog kan schakelen...Met rijles heb ik geleerd, niet te schakelen wanneer ik stil sta.
Volgens mij om deze reden(al zal het ook wel zijn omdat je anders instabieler bent)
Met rijles heb ik geleerd, niet te schakelen wanneer ik stil sta.
Volgens mij om deze reden(al zal het ook wel zijn omdat je anders instabieler bent)
Valt inderdaad onder de als-je-niet-rijdt-slijten-je-banden-oook-minder-noemer.Ik heb alleen geleerd : niet naar z'n 1 schakelen als je nog rijd... niet schakelen als je stil staat vind ik onzinHoe rijd je dan inderdaad weg
Ik heb alleen geleerd : niet naar z'n 1 schakelen als je nog rijd... niet schakelen als je stil staat vind ik onzinHoe rijd je dan inderdaad weg
Tijdens rijles heb je geleerd, dat je je rechterbeen aan de grond zet, zodat je nog kan schakelen...
Ok, maar dat is dus het verhaal dat beide assen moeten draaien...Klopt, maar daar doelde ik niet op.
Ik heb ook geleerd dat het wenselijk was dat ik klaar was met schakelen voordat ik stilstond. en dat was volgens mij om het moeilijke schakelen te voorkomen...