Test met andere rollers

Status
Niet open voor verdere reacties.

opabert

MF veteraan
9 feb 2008
1.538
2
In Nederland
Beste scooteraars,

In navolging van mijn uitgebreide Tuning verslag op DBS met de cube300 / Srmax300
Vergelijking drpulley met de Malossi rollers en met de power rings.
Omdat ik tot nu toe de enige ben die investeert/moeite neemt gaat er even wat tijd in zitten om te wisselen en een uitgebreide proefrit te maken.
Testrit wordt gedaan op een 5 kilometer lengte geasfalteerde weg en er wordt 4x heen en 4x terug gereden.

U bent bij deze allemaal hartelijk uitgenodigd om met uw eigen scooter mee te doen aan deze test kees. Dan ontstaat er een mooi overzicht per scooter zodat we niet 2x het wiel hoeven uit te vinden.

Test is afgerond

Volledige lijst met Test resultaat kunt u aanvragen via PM.


Malossi rollers


Rollers = 19x17 - 12,5 gram.


Rollers = 20x17 - 11,5 gram.


Dr.Pulley rollers

Rollers = 20x17 - 12 gram.

Rollers = 20x17 - 12,5 gram

-----------------------------------

Rollers = 21x17 - 10,5 gram

Rollers = 21x17 - 11 gram

Rollers = 21x17 - 11,5 gram

Rollers = 21x17 - 12 gram

.
 
Laatst bewerkt:
Sportcity 250 2008;
Dr Pulley 2117 10,5 gram
Trekt zeer vlot op en trekt in 1 streep door naar Vmax (nog niet gemeten)
Toerental onbekend ivm geen toerenteller.
Dip bij start vanaf stilstand is weg.
 
Top en toerental afgifte vind ik niet van belang (heb geen toerenteller), wat ik wel van belang vind is het betere doortrekken naar de top, en met drpulley (11gr) in mijn Majesty 250 gaat het prima!
Merkbaar betere acceleratie ten opzichte van de originele rolletjes (12gr). Brandstofverbruik is praktisch gelijk gebleven.
 
Ja en dan moet je dat ook vergelijken met 11 gram gewone rollers.
Tuurlijk trekt hij beter op met lichter gewicht.
Beetje natte vinger werk vind ik dit.
Niet naar bedoeld hoor.
Zo kun je toch niet objectief vergelijken?
 
Nutty, geduld jong want Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Wacht met belangstelling op jouw bijdrage in deze topic..
 
Laatst bewerkt:
Nutty door dat Dr Pulleys niet rond zijn is er wel degelijk verschil op snelheid zakt je toerental hier door rijdt het rustiger
 
Wat ik alleen bedoel is als je van 12 gram gewone rollers naar 11 gram pulley gaat dan moet je ook 11 gram gewone rollers testen.
Dan kun je ook zeggen of het alleen door het lichtere gewicht komt of echt door het ontwerp van de pulley's.
Dat was toch niet zo vreemd?
 
eens met je Nutty, aan de andere kant doordat ze een andere vorm hebben kun je met minder gewicht toe misschien!!!
 
Je heb een goed punt Nutty :)

je zou eigenlijk alle gewichtsklasses met zowel pully als orgineel moeten testen om tot een goed vergelijk te komen
Nu wordt er getest op dr Pully maar je kan het nergens aan vergelijken
 
ik zit al een tijdje te kloten met de rug, rij ook erg weinig tot niet dit jaar, kan nog wel even duren dus...
 
Moet eerlijk bekennen dat ik dit sowieso interessant vind. Vind het niet relevant of Dr. pulley bij een gelijk gewicht winst oplevert. De vorm is anders, wellicht zal de Dr. Pulleys met een ander gewicht meer oplveren. De hamvraag is: levert DR. Pulley, in welke gewichtsklasse dan ook, iets op?

Ik meet met een camera op de teller. Later kan ik exact meten (mbv. een videoprogramma) hoeveel seconde ik heb gedaan voordat de teller op de 100 raakt. De weersomstandigheden moeten wel ongeveer gelijk zijn. Destijds heb ik precies kunnen uitrekenen hoeveel de Malossi variateur mij hebt opgeleverd.

Succes, ik volg het nauwgezet :)


Gr. Mish
 
Je hebt ook android apps die middels gps diverse gegevens vast legt, topsnelheid, acceleratie tijden, enz.

Ik ben overigens van originele 11,5gram rolletjes naar 10,5gram dr pulley gegaan. (vespa 250 gts)
Trekt iets feller op, toerental is wat hoger, beide niet middels meting maar op gevoel vast gesteld.
De vespa heeft wel een toerenteller maar die is echt te onnauwkeurig voor dit soort metingen.
 
Laatst bewerkt:
Gaan die rollen er droog in ??
Ik hoorde van een dealer ze moeten er droog in want ze moeten rollen, anders gaan ze glijden en slijten ze ongelijk.
maar als de vorm niet rond is en ze moeten wel glijden , gaat er dan nog iets in van smeermiddel ???
 
Gaan die rollen er droog in ??
Ik hoorde van een dealer ze moeten er droog in want ze moeten rollen, anders gaan ze glijden en slijten ze ongelijk.
maar als de vorm niet rond is en ze moeten wel glijden , gaat er dan nog iets in van smeermiddel ???
full


Op de achtergrond de Sliding Roller (SR2115) op de voorgrond de Round Roller (RR2015).

De SR glijdt en zowel de SR alsook de RR zijn geproduceerd met Self-lubricated PA46, geen extra smering nodig.
 
Laatst bewerkt:
chopper,
Mooie duidelijke foto, bedankt !

In werkplaats handboek staat ook geen vet.
Op aantal forums lees ik dat de ze de 3 spi- / geleidebanen insmeren met klein beetje siliconen vet.
Dan denk ik,
met al die stof dat gaat enorm klonteren.

Bij tuning/race lees ik dat ze de glijbanen polijsten zodat de ondergrond super glad wordt.

Zo levert Malossi een tube vet bij de Multivar2000....
 
Laatst bewerkt:
Krijg net mail van Dr Pulley Ze leveren nu ook een Vario voor de PCX

Zal even vragen wat die gaat kosten

Edit +/- 100.-
 
Laatst bewerkt:
Naast dat ik al jaren tevreden ben met de Dr Pulley's, is een ander niet geheel onbelangrijk
aspect de duurzaamheid.

over een paar jaar zul je hier berichten gaan lezen dat mensen de Dr. Pulley's al dik
30.000 km in hun scoot hebben zitten.

Voor nog meer en langer plezier is het ook altijd leuk om je vario glijbanen extra te polijsten,
dit kun je b.v. met een Dremol doen.

Wat ook onder de mogelijkheden valt is door tunen en de rollen handmatig aan de binnen kant
iets uitvijlen zodat de rollen b.v. 0.1 gram per stuk lichter worden, zelfs op 0.1 gram valt er nog
winst te behalen.

Cheers WebEngine Jan

Dr.Pulley Typen lijst voor SR Rollen, Glijsstukken, en Hitkoppelingen

Download hier een PDF om te zien welke Dr. Pulley rollen het best in jou scooter passen
De rollen die in het rode text staan zijn aanbevolen gewichten.
Url..................: http://www.drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.pdf
 
Laatst bewerkt:
webengine,
Klopt een duitse tuner
draaide te kern uit tot exact 10.4 gram wat optimale gewicht was voor zijn scoot.

Helaas heeft deze ouwe niet de beschikking over een draaibank ;)

Dank voor je lijst,
die is helaas verouderd.
Voor de meeste scoot zijn er al wel rollers ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Opa,

het kan ook veel simpeler je koopt gewoon een weegschaaltje van 2 tientjes op MP
vervolgens met een rond vijltje ga je uitvijlen, succes gegarandeerd.
Al mijn kennissen in Duitsland doen het zo.

Met vriendelijke groet,

WebEngine Jan
 
Laatst bewerkt:
Die lijst is niet helemaal goed hoor is een beetje natte vinger werk

combinaties met SP+ SR klopt heel vaak niet

Voor sommige modellen verkeerde maat o.a. Bev 350 die heeft namelijk 25x16.3 en een natte koppeling dus een hit gaat niet passen
 
Natuurlijk zullen er hier en daar afwijkingen in zo'n gigantische lijst voorkomen,
desalniettemin is het over het algemeen een prima lijdraad.
Ik weet me b.v. ook nog te herinneren dat er standaard werd gezegd dat je de Dr. Pulley's
gewoon van huis uit 10% lichter moest nemen dan de OEM rollen, ook daar zijn al afwijking
in mogelijk met betere resultaten
Daarnaast is een eind controle via mail bij een van de leveranciers altijd mogelijk voordat je daadwerkelijk op aanschaffen over gaat.

Met vriendelijke groet,

WebEngine Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan