Test met andere rollers

Status
Niet open voor verdere reacties.
wengine,

Zal je vertellen,
heb voor deze test speciaal zo weegschaaltje gekocht ;)
Als ik iets doe, dan doe het graag goed.

Oma dacht dat ik brood ging bakken
en verklaar mij volkomen voor gek als ik die rollers stuk voor stuk ga wegen.
hahaha
 
In mijn sh150i zit standaard 12,25 gram.
Omdat ik er een leovince onder heb lijkt 9,8 het ideale gewicht.
Dus als ik pulley's erin doe moet ik 9,0 gram kiezen dus.
Zeg ik dat goed?
 
Nutty,
das lastig vanwege jouw uitlaat.
Zelfde als ik mijn rapidbike aansluit.
Je motor karakter veranderd iets.

Deze test doe ik zonder rapidbike.
want weet dat met de rapidbike, in midden toeren gebied veel verder/beter door kan trekken. ;)
 
Laatst bewerkt:
In mijn sh150i zit standaard 12,25 gram.
Omdat ik er een leovince onder heb lijkt 9,8 het ideale gewicht.
Dus als ik pulley's erin doe moet ik 9,0 gram kiezen dus.
Zeg ik dat goed?

De (vaak toegepast) vuistregel is 10%~15% lichter dan de OEM setting, jij hebt het gewicht al gefinetuned. Dus, net al jij ben ik ook benieuwd wat de prestataieverschil(len) is/zijn tussen de SR en RR bij hetzelfde gewicht?
 
maar dan in welk opzicht ? allebei lichter of beide standaard gewicht Bij de Dr Pulley krijg je dan dat die iets minder optrekt en een hogere top heeft bij een standaard gewicht
 
.... Dus net al jij ben ik ook benieuwd wat de prestatie verschil(len) is/zijn tussen de SR en RR bij hetzelfde gewicht?


Ik denk dat de RR qua karakteristiek/snelheid gelijk zijn aan OEM rollen van het zelfde gewicht,
met die opmerking dat RR door de gebruikte materialen veeel duurzamer zijn dan OEM rollen.

Daarin tegen beïnvloeden de SR naast het toeren karakteristiek ook wel de snelheid
met dan ook nogmaals die goede eigenschap: "duurzaamheid"

Vooralsnog blijft het hier een beetje bij denken, ik heb geen RR's liggen om te vergelijken.

Met vriendelijke groet,

WebEngine Jan :)

S-roller
 
Laatst bewerkt:
maar dan in welk opzicht ? allebei lichter of beide standaard gewicht
Voor Nutty de vergelijking 9.8 ( i.c.m. z'n aanpassingen), maar dat zal wel niet gaan. Dus de OEM gewicht als vergelijk nemen.
Bij de Dr Pulley krijg je dan dat die iets minder optrekt en een hogere top heeft bij een standaard gewicht
De info van DRP is dat de SR (door zijn vorm) iets dieper zit in de vario, dit zal (al is het niet veel) de acceleratie versterken t.o.v. OEM roller en de SR zal een iets hoger topsnelheid behalen.
 
Daarin tegen beïnvloeden de SR naast het toeren karakteristiek ook wel de snelheid
met dan ook nogmaals die goede eigenschap: "duurzaamheid"
Ja, dat en het liefst in een fraai staatje/uitdraai. Mss dat dit topic nog gaat uitgroeien tot een databank.
 
chopper,
de tip met de camera was ook goed erg jammer zelf niet aan gedacht.
Om de gehele test te herhalen met camera.......
Alle boutjes en moertjes beginnen al aardig soepel te draaien....
Helaas zie ik de komende tijd geen kans toe.

Heb hier setjes rollers liggen voor een mede enthousiasteling
welke de test wil herhalen, met camera ;)
 
Laatst bewerkt:
Ow ja Opabert is even niet in de mogelijkheid hier online te komen moest ik even door geven

Hij heeft een setje Xenon te koop aangeboden en daar vermoeden ze van dat het voor mij is wat niet het geval is
 
Prijs staat in de qoute van vulcan scoot omdat ze bij mij elke post weg halen waar ik een prijs in vermeld PM maar of mailen via de site
 
Oke.
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit en levensduur van deze pulley vario.
Het is een nieuw ontwerp begrijp ik?
 
Dr pulley site gevonden,maar bij dr pulley sportvario, welke moet ik dan hebben?
Staan geen types bij waar ze geschikt voor zijn.
Onvoorstelbaar dat je voor 110 euro een kwalitatieve vario hebt incl koelvin.
Zitten geen gaatjes voor de vario tang in zie ik, hoe monteer je zoiets?
 
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van deze vario.
Volgens mij weinig hier die er al een versleten hebben.

En dat voor 110 euro?
Vario en koelvin plus een nieuwe bus ?
 
Ben ook benieuwd naar de levensduur van deze vario.
Want als je nieuwe sliders nodig hebt ben je flink aan de beurt qua prijs, en alternatief is er niet. Ook als je een ander gewicht wilt proberen kan je ze niet eenvoudig aanpassen zonder het concept aan te tasten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan