Test met andere rollers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja 4 setjes aanschaffen en gaan proberen is een duur grapje.
Gelukkig weet ik al mijn ideale gewicht en de sliders gaan naar zeggen 5x langer mee dus dat verdien je dan weer snel terug.

Ik ben wel benieuwd.
Eind september/begin oktober hoop ik hem binnen te hebben.

Eerst maar eens mijn sh weer terug krijgen van de werkplaats na 2 weken.
 
...Zitten geen gaatjes voor de vario tang in zie ik, hoe monteer je zoiets?

Dat viel mij een tijd terug ook al eens op, dus dan zul je het maar met een iets minder fraaie
oplossing de lucht-tool moeten fiksen. (Tip: gebruik bij vast zetten een beetje Loctite blauw)
Voor de iets zwaardere motorscooters zoals de Kymco DT 300 & Xciting 500cc
zie ik de 2 gaatjes gelukkig wel zitten in de Dr.Pulley Tuning Sportvario's


300cc Dr.Pulley Tuning Sportvario V231801
500cc Dr.Pulley Tuning Sportvario V282201

855_0.jpg


Cheers WebEngine Jan
 
Laatst bewerkt:
Dat viel mij een tijd terug ook al eens op, dus dan zul je het maar met een iets minder fraaie
oplossing de lucht-tool moeten fiksen. (Tip: gebruik bij vast zetten een beetje Loctite blauw)
Voor de iets zwaardere motorscooters zoals de Kymco DT 300 & Xciting 500cc
zie ik de 2 gaatjes gelukkig wel zitten in de Dr.Pulley Tuning Sportvario's


300cc Dr.Pulley Tuning Sportvario V231801
500cc Dr.Pulley Tuning Sportvario V282201

[afbeelding]

Cheers WebEngine Jan



Heb ik weer,zitten bij alle pulley vario's een koelvin erbij,behalve bij mijn model,pff.
En niemand die mij bevestigen kan of en welke pulley vario passend is voor mijn 2006 sh.
Wat een gedoe..
 
Nou het hele feestje gaat niet door want ik heb dr pulley direct gemailt met de vraag of en welke vario ook echt passend zou zijn voor mijn sh uit 2006.

Krijg net een duidelijk antwoord dat dr pulley helemaal geen vario maakt voor mijn model.

Zakt daar je broek nou niet vanaf of wat?!

Pffff
 
ja leovince maar welke maat 20x12 20x15 18x14 zoals ik al via PM zei Honda leent zo hier en daar nog al eens onderdelen
 
Die 211501 geeft toch de maat sliders aan, niet de maat vario.

Standaard honda vario heeft 6 rollers van 20x15.
Zou ik een malossi vario nemen dan zitten hier 6 rollers in van 20x17.

Het gaat erom dat de vario over de krukas past waar hij overheen zit.
De glijbus moet de juiste lengte/ breedte/ hoogte en binnen maat heeft en de schalen de juiste diameter.

Pcx heeft een compleet ander blok dan mijn 10 jaar oude ontwerp in mijn sh150i.
De pcx150 heeft zo heb ik begrepen in Thailand standaard 18 gram rollers en hier in NL/west Europa standaard 15 gram rollers.
Maten weet ik niet.
 
nou wel een beetje volgens mij de eerste 2 zijn breedte 21mm de 2de is de hoogte 15mm

en het klopt dat malossi Polini en Leovince 2017 gebruiken voor alles t/m 300cc de glijbus en het deel met de koelvinnen hebben dan een andere as maat
 
Nee net andersom Maksor.
20x15 is 20 mm hoog en 15 mm breed.
De malossi bv het 17 mm brede rollers omdat dit een sport vario is en de rollers dus een breder glij oppervlakte om de hogere krachten op te vangen.

Zou je toch moeten weten ;)
 
Nee net andersom Maksor.
20x15 is 20 mm hoog en 15 mm breed.
De malossi bv het 17 mm brede rollers omdat dit een sport vario is en de rollers dus een breder glij oppervlakte om de hogere krachten op te vangen.

Zou je toch moeten weten ;)

Heeft een andere reden..., nl. lage productie kosten door het produceren van 1 type varioroller voor meerdere merken/modellen.

Neem een kijkje op de Malossi site en zie dat de vervangende rollers in de OEM vario voornamelijk geschikt zijn voor de SH ( en klonen). Vergelijk dit met de Multivar (MHR) die ineens voor de halve scootergamma op markt bruikbaar is (of het 20x17 aanbod).
 
Laatst bewerkt:
Ja oma ik weet het ;)

Ik rij nu sinds zondag met dr pulley sliders en dat bevalt me erg goed.
Ik had 9,8 leovince rollers en ben nu overgestapt naar dr pulley sliders 9,0 gram in combinatie met de malossi tandwielen.

Acceleratie en motor prestaties zijn flink verbeterd maar kan dus niet hard maken of dat aan het gewichtsverschil ligt of het ontwerp dr pulley sliders.
Wat ik wel moet zeggen is dat de vario voelbaar veel soepeler zijn werk doet dan hij ooit met gewone rollers heeft gedaan.
Ook valt op dat op topsnelheid de toeren ietsje lijken te zakken.

Ik ben zeer tevreden over de vario die nu veel gelijkmatiger werkt met ik denk toch dank aan het ontwerp van de dr pulley sliders.

Aldus mijn ervaring met dr pulley sliders.

Gr nutty
 
Ik heb een piaggio 300 en zou er graag dr pulley sliders inzetten. wie kan mij vertellen welk gewicht het beste is voor mij. het gaat dus om een piaggio quasar 300 blok. De afmeting moet dan 21 17 zijn toch?

gr.

roy
 
Is je motor helemaal standaard ?
Uitlaat vario alles origineel?
Maakt nogal uit namelijk.
En wat voor gewicht heb je nu?
 
Ik heb een piaggio 300 en zou er graag dr pulley sliders inzetten. wie kan mij vertellen welk gewicht het beste is voor mij. het gaat dus om een piaggio quasar 300 blok. De afmeting moet dan 21 17 zijn toch?

gr.

roy

Wat voor scooter heb je? Ik een Sportcity 300. In dat topic heeft opabert veel geschreven. Zoek daar anders even naar.
 
Nog maar eens een mailtje tegenaan gegooit bij dr pulley.com met de vraag of er nog een vario komt voor de sh150.

Tot mijn grote verassing kreeg ik het antwoord dat ze ermee bezig zijn en naar verwachting over 4 weken een dr pulley vario hebben voor de sh150i :)
Benieuwd wat hij gaat kosten en wat er allemaal bij zit, vario,glijbus,gelijders,rollerplaatje,koelvin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan