testbankuitdraai + zwart op wit vd verzekering

Je quote wel de voorwaarden, maar niet de bijbehorende wettekst... staat het wel in de wet?


Artikel 29. Uitsluitingen
Naast de in het Algemeen Reglement genoemde uitsluitingen is van
de verzekering uitgesloten:29.4. Niet gemachtigde bestuurder of passagier
de aansprakelijkheid van hen die niet door een daartoe
bevoegd persoon zijn gemachtigd als bestuurder of passagier
gebruik te maken van het motorrijtuig;29.8 Gebruik2. wanneer met betrekking tot het gebruik van het verzekerd
motorrijtuig niet door de gebruiker aan de van overheidswege
geldende voorschriften is voldaan of wanneer
hij niet de daarvoor vereiste leeftijd heeft bereikt of
benodigde geldende rijbewijzen en/of vergunningen
bezit; dan wel het rijbewijs is ingevorderd op grond van
artikel 164 Wegenverkeerswet;dat is het stukje, volgens mij
 
Nee dat lijken mij de voorwaarden van Unive, niet de wet.

Oh dat klopt, soz.

Het is toch zo dat je wel een motor mag exporteren/importeren met 25kw? En dat je dan geen gezeik krijgt?? Ookal is het een motor die in Nederland niet legaal naar 25kw zou kunnen???
 
Aan de aanvrager van een rijbewijs, die blijkens de door hem overgelegde verklaring van rijvaardigheid het praktijk-examen voor de rijbewijscategorie A heeft afgelegd met een motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan de cylinderinhoud meer dan 120 cm3 en het vermogen minder dan 35 kW bedraagt, wordt een rijbewijs A afgegeven dat gedurende twee jaren na de datum van afgifte slechts geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan het vermogen niet meer dan 25 kW en tevens niet meer dan 0,16 kW per kg ledige massa bedraagt, en dat na die twee jaren geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie zonder dat van die beperking sprake is.

Ja ik weet het; staat nergens dat het vermogen op je kenteken papieren moet staan, maar wat is nou legaal? Jouw kentekenpapieren of jouw vodje van de testbank?
 
Ja ik weet het; staat nergens dat het vermogen op je kenteken papieren moet staan, maar wat is nou legaal? Jouw kentekenpapieren of jouw vodje van de testbank?

Of het vermogen dat je motor daadwerkelijk in de praktijk bezit?
 
Aan de aanvrager van een rijbewijs, die blijkens de door hem overgelegde verklaring van rijvaardigheid het praktijk-examen voor de rijbewijscategorie A heeft afgelegd met een motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan de cylinderinhoud meer dan 120 cm3 en het vermogen minder dan 35 kW bedraagt, wordt een rijbewijs A afgegeven dat gedurende twee jaren na de datum van afgifte slechts geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan het vermogen niet meer dan 25 kW en tevens niet meer dan 0,16 kW per kg ledige massa bedraagt, en dat na die twee jaren geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie zonder dat van die beperking sprake is.

Ja ik weet het; staat nergens dat het vermogen op je kenteken papieren moet staan, maar wat is nou legaal? Jouw kentekenpapieren of jouw vodje van de testbank?


Tja ik vind het maar zo'n raar verhaal. Je mag wel een motor uitvoeren en invoerne in Nederland, wat voor motor het ook is. Maar naar een testbank gaan, nee dat is verboden. Vandaag zag ik op het nieuws dat Jan-Peter Balkenende een Hyves account heeft, dus misschien kan ik hem wel een mailtje sturen! :P

Ik zal morgen eens flink aan de telefoon gaan hangen, dus als jullie nog een nummer weten waar ik informatie kan halen, post het ffe aub :)

Trouwens, wat kost dat uitvoeren/invoeren ongeveer?? (incl. 25kw setje+inbouw?)
Zal ook wel vrij prijzig zijn!
 
Ik ben ook eigenwijs en ga het dalijk ook doen met uitdraai..

- Uitvoeren/invoeren voor mijn vfr kost 900 euro voor 25kw, maar als je weer vol vermogen gaat kan je het weer betalen |(
- Je kentekenbewijs moet overeenkomen met je motor, maar als je een andere uitlaat/knippers erop zet klopt het ook niet meer en daar krijg je ook geen boete voor!
- De kans dat je iemand kreupel rijd is minimaal..
- Hoevaak zal je worden aangehouden in die twee jaar??
- De meeste agenten kijken er volgens mij niet eens naar:s (ken iemand die is al 2x zn rijbewijs kwijt geweest voor te hard rijden, beperkt rijbewijs op een gsx1300 nooit wat van gezegt)


Ik ga me verzekeren bij de knmv. Ze hebben mij gezegt dat er op mijn groene kaart "dit beterft een lichte motorfiets" komt.. Dus niet het verhaal; ja de motor is wel verzekerd maar jij mag er niet op rijden.

Mocht er iest gebeuren dan accepteer ik dat, dat is het risico wat ik neem.
 
Ik ben ook eigenwijs en ga het dalijk ook doen met uitdraai..

- Uitvoeren/invoeren voor mijn vfr kost 900 euro voor 25kw, maar als je weer vol vermogen gaat kan je het weer betalen |(
- Je kentekenbewijs moet overeenkomen met je motor, maar als je een andere uitlaat/knippers erop zet klopt het ook niet meer en daar krijg je ook geen boete voor!
- De kans dat je iemand kreupel rijd is minimaal..
- Hoevaak zal je worden aangehouden in die twee jaar??
- De meeste agenten kijken er volgens mij niet eens naar:s (ken iemand die is al 2x zn rijbewijs kwijt geweest voor te hard rijden, beperkt rijbewijs op een gsx1300 nooit wat van gezegt)


Ik ga me verzekeren bij de knmv. Ze hebben mij gezegt dat er op mijn groene kaart "dit beterft een lichte motorfiets" komt.. Dus niet het verhaal; ja de motor is wel verzekerd maar jij mag er niet op rijden.

Mocht er iest gebeuren dan accepteer ik dat, dat is het risico wat ik neem.


Tja, ik denk er een beetje hetzelfde over als jij. Je kan ook proberen zwart-op-wit te krijgen dat de verzekering je schade zal vergoeden. Dan heb je tenminste ietjes meer dan niets!
 
wil je geheel legaal rijden, dan moet er ook op het kentekenbewijs staan dat het een lichte motorfiets betreft.
alhoewel vaak word er ook iets minder legale methodes zoals begrenzing + dynojet uitdraai toegepast (en mee rond gereden)
Dit word NIET door de wetshandhavers en door de verzekering geaccepteert.

Een motor die 'total-loss' is, word tenslotte niet op vermogen gemeten, de info van het kentekenbewijs zegt dan al genoeg :Y
 
150 euro om legaal te doen op kenteken bewijs. als je toch al een zx6r gaat halen ofzow kunne er ook wel 150 euro bij voor te laten omzetten toch ? :)

+ als je t doet via testbank etc maar nie op kenteken.

jij bent 25 kw rijder
je motor is 25 kw ( maar nie op kenteken dus het is een vol vermogen ) je motor is stiekem dan toch verzekerd maar jij nie want t is een volvermogen volgens t kenteken.

oftwel ff legaal doen. Een boete is net zo duur als de begrenzing. ik baal er zelf ook ontzettend van dat het na 2 jaar nog een keer t zelfde kost maar das nou eenmaal t nadeel.

 
Laatst bewerkt:
Trouwens, wat kost dat uitvoeren/invoeren ongeveer?? (incl. 25kw setje+inbouw?)
Zal ook wel vrij prijzig zijn!
Kost mij 375 voor een Suzuki GS 500 E van '91. Heb de papieren al binnen. Alles staat er nu netjes op. Zelfde kenteken gehouden verder.(Motorcity van Dijk)

Succes met je beslissing, ik wilde ook voor een uitdraai gaan tot ik er achter kwam dat dit niet veel duurder, en wel veel zekerder. Rijden met een uitdraai ipv op kenteken zal voormij denkik voelen als 's nachts fietsen zonder licht, alleen dan minder opvallend.
 
Waarom lopen jullie dit topic nog te kicken? Stu is allang gebanned, en andere uitdraai rijders kunnen we toch niet ompraten.

Dus kan er nu een
slotje.gif
op?
 
Terug
Bovenaan Onderaan