Hmmmm, lijkt me en beetje 'n vreemd verhaal..............K&N leverde enige tijd een luchtfilter voor de Fazer 1000. Dat hebben ze binnen enkele maanden van de markt gehaald. De motor liep er zo slecht mee, dat K&N er door de vele klachten mee moest stoppen. Later is er wel weer een "geknepen" filter op de markt gebracht.
Reden? Het blok ging veel te arm lopen. Oh... en de Fazer had tot dit jaar carburateurs......
Voor een Power Commander is dat € 125,-. Koop je de PC bij Frederiks betaal je € 100,-.testrun met afstellen is 150 Euro.
Hmmmm, lijkt me en beetje 'n vreemd verhaal..............
Wat mij betreft kán er niet genoeg lucht binnenkomen, benzine en afregeling daarvan dáár zorg ik wel voor.....
Als je een PCIII monteerd is het altijd het beste deze af te laten stelen op een testbank. Als je vermogen verliest met een K&N filter is dat gewoon een gevolg van een verkeerde afstelling. Je kunt inderdaad een map downloaden en in de PCIII zetten. Het is echter niet de bedoeling met deze map te gaan rijden, deze dient puur als basisafstelling. Zelfs wanneer je dezelfde onderdelen gebruikt als de referentie motor waarmee de map is gemaakt kan het makkelijk zijn dat jouw motor er anders op reageert door exemplarische verschillen.Voor een Power Commander is dat € 125,-. Koop je de PC bij Frederiks betaal je € 100,-.
Maar geldt dat over het hele toerenbereik, of kan het zijn dat je door het open luchtfilter op top wel vermogen wint (wat je op de weg ws. niet eens merkt) maar dat je onderin of in het middengebied inlevert (wat je misschien wél merkt).Hmmmm, lijkt me en beetje 'n vreemd verhaal..............
Wat mij betreft kán er niet genoeg lucht binnenkomen, benzine en afregeling daarvan dáár zorg ik wel voor.....
Testbankuitslagen zijn pas betrouwbaar te vergelijken als het testen betreffen van dezelfde bank en operator en zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden (luchtdruk, temperatuur). Tussen banken en operators onderling kan nogal wat verschil zitten. Absolute vermogens vergelijken zegt dus niet zoveel. Als het fuel-air mengsel over het hele bereik optimaal is, valt er zonder aanpassen van onderdelen, weinig te verbeteren.Ze is gisteren op de testbank geweest ,Aprilia2000
Daar heb ik dus ook die schamele PK uitslagen van
Volgens de garage die de run heeft gedaan is er niks mis mee en hebben ze dus niks afgestelt
Niets vreemds aan, het is gebeurd. Was een hele discussie over destijds (2003) op diverse boards. Ik heb toen gecontroleerd of het filter nog leverbaar was. Niet dus.
De K&N wordt verkocht als vervangingsfilter. Dat houdt in dat je 'm er zo in moet kunnen plempen. Dat bleek in dit geval dus niet zo te werken. Natuurlijk, met wat "gerommel" kun je tot een betere afstelling komen, maar dat zou K&N dan moeten aangeven.
Enkele maanden later kwamen ze met een filter, waar een grote verwijderbare restrictor op zat.
Pingelen is eigenlijk alleen te "horen"
Het zal NIET GEBEUREN dat ik me laat beperken door constructies van fabrikanten en toeleveranciers! mits de klant budget heeft wordt het gemaakt zoals het hoort! EN NIET ANDERS!!!!
Maar geldt dat over het hele toerenbereik, of kan het zijn dat je door het open luchtfilter op top wel vermogen wint (wat je op de weg ws. niet eens merkt) maar dat je onderin of in het middengebied inlevert (wat je misschien wél merkt).Testbankuitslagen zijn pas betrouwbaar te vergelijken als het testen betreffen van dezelfde bank en operator en zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden (luchtdruk, temperatuur). Tussen banken en operators onderling kan nogal wat verschil zitten. Absolute vermogens vergelijken zegt dus niet zoveel. Als het fuel-air mengsel over het hele bereik optimaal is, valt er zonder aanpassen van onderdelen, weinig te verbeteren.
Niet helemaal waar. Voor 99,9999% van de mensen heb je gelijk. Je kan echter met een druksensor in de cilinder (dus geen pingelsensor) onomstotelijk vaststellen wanneer er een pingel optreedt. Zo doen wij dat als de ontsteking afgesteld moet worden. Met een druksensor in een bougie een p-V diagramma opmaken en analyseren op de testbank.
Maar dat kunnen heel weinig mensen omdat het gewoon een hoge investering is. Je moet immers een bougie laten doorboren om er een druksensor op te monteren en dan moet je nog rekening houden met Helmholtz resonaties enzo.Waar een wil is is een weg
...
Testbankuitslagen zijn pas betrouwbaar te vergelijken als het testen betreffen van dezelfde bank en operator en zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden (luchtdruk, temperatuur). Tussen banken en operators onderling kan nogal wat verschil zitten. Absolute vermogens vergelijken zegt dus niet zoveel. Als het fuel-air mengsel over het hele bereik optimaal is, valt er zonder aanpassen van onderdelen, weinig te verbeteren.
Zo hoorde ik laatst van een bedrijf (autospul) met een nieuwe bank dat ze de software maar wat 'positiever' gezet hebben dan orgineel. Het bleek namelijk dat het merendeel van de banken in nederland wat hoger uitkwamen met de cijfertjes en hun dus steeds de zeurende klanten het verhaal konden uitleggen waarom het wat minder was.
Zal het bij mij dan toch niet averrechts werken??
Mijn Fzr 1000 loopt nu te rijk, bij ineens volgas komt er een zwart pluimpje uit en pruttelt rond de 2500 toeren, schiet daarna ineens vooruit..
Als ik nu dus open filters plaats, is de menging benzine/lucht beter..
...dus stukkie rondrijden zonder filter??...
...mag ik vragen wat het voordeel is van kleinere sproeiers ??
of de huidige gasnaalden 1 standje lager zetten?
veel klanten willen alleen maar cijfers op papier om er mee op te gaan scheppen .
als het maar veel en hoog is , de rest intereseert ze niet.
de testbank die de meeste PK,s geeft trekt de meeste klandizie hahahahahaha.....
ik wil wel maar zit op mijn werk nu..ben vanavond pas rond 7 uur thuis, door naar mijn schoonmoeder met haar rotte knie(geopereerd) en daarna naar huis toe..
Zal morgen wel ff posten hoe het is gegaan(ik heb trouwens gisteren een flesje carb reiniger spul door mijn benzine gedaan..werkt dat of wordt mijn ritje op 1 tank nu gewoon 8 euro duurder??..)
Hoe kan je merken dat ie pingelt
Traag reageren op het gas of zo
'K heb et wel geleert ,is alleen bijna 8 jaar geleden
Mijn geheugen is nogal kort zeg maar
Pingelen is iets te vroeg ontsteken en dus bokken/schokken