TFT scherm

van uitgaande dat de vraag serieus is: TFT scherm zou kunnen als het waterdicht is. Dat is te doen. Er zijn mini schermpjes die via bijv. arduino, etc aangstuurd worden. Je kan in principe je eigen programma schrijven en laten tonen wat je wilt. Sluit sensoren eraan vast en je hebt snelheids meter, etc
 
Plc erbij en gaan met die banaan.
Goedkope optie is een Chinees ding te kopen en zelf gaan knutselen.
397B3F6D-E6A7-494E-8C09-37848959AE0C.jpeg
 
2016 blijkbaar bijna niet . Vanaf 2017 bijkbaar wel maar het gaat boven mijn pet. ben ook gestopt bij de openings post. En dat heb je dat wieltje en knop links ook nog niet.
 
De bmw gs is vanaf een bepaald jaar uitgevoerd met een TFT scherm als optie, later is dit standaard geworden. Een 2016 r1200gs heeft niet de randvoorwaarden om achteraf een TFT display te retrofitten.
Dus, nee, wat TS wil kan niet.
 
De bmw gs is vanaf een bepaald jaar uitgevoerd met een TFT scherm als optie, later is dit standaard geworden. Een 2016 r1200gs heeft niet de randvoorwaarden om achteraf een TFT display te retrofitten.
Dus, nee, wat TS wil kan niet.
Ah okee... dat zijn details die in mijn kennis ontbreken. Het gaat dus jammer genoeg om een upgrade van een oudere motor met nieuwere delen...
 
Dat is mijn aanname, maar ik acht de kans nul dat er sprake is van wensen tot zelf fabriceren met Ali schermen of Arduino.

Dat tweede kan denk ik wel, maar een KOMBI(display dus) is bij bmw een regeleenheid van het CAN netwerk, de motor zal het zonder wel doen maar ik weet niet of er functionaliteit uit valt mocht je zelf iets fabrieken.
 
Tuurlijk is het mogelijk heb namelijk ook een bmw gs uit 2015 met de oude teller heb hem omgebouwd naar tft scherm bekijk de foto's
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240122_070925_Gallery.jpg
    Screenshot_20240122_070925_Gallery.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240122_071023_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20240122_071023_WhatsApp.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240122_071046_Gallery.jpg
    Screenshot_20240122_071046_Gallery.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240122_070910_Gallery.jpg
    Screenshot_20240122_070910_Gallery.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240122_070902_Gallery.jpg
    Screenshot_20240122_070902_Gallery.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 0
  • VID-20240103-WA0003.mp4
    24,8 MB
@RoyalClub dat ga ik natuurlijk niet verklapen geheim van de smit;)

Knap dat het je gelukt is en je post trots de foto’s ervan maar als er dan iemand is die nieuwsgierig is naar hoe je het gemaakt hebt trek je je keutel in en schilder je het af met “dat is het geheim van de smid” omdat je bang bent dat iemand misschien ooit hetzelfde zou willen doen.

Dat is een beetje flauw als je het mij vraagt, je zou er ook voor kunnen kiezen om er wat meer over te vertellen zonder alle details uit te leggen.

Er zit veel kennis hier op het forum en stel: je hebt een keer een probleem met je motor en stelt de vraag hier, dan zou het ook niet leuk zijn aks hier iemand (zoals bijv. @RoyalClub , die als ik me niet vergis beroepsmatig ook veel aan bmw’s sleutelt) gaat zeggen: “Succes ermee want dat is het geheim van de smid”

Just my 2ct ;)
 
@RoyalClub dat ga ik natuurlijk niet verklapen geheim van de smit;)
Gezien je opmerking wil je er dus geld mee verdienen. MF is niet bedoeld om zo zaken of diensten voor commercieel gebruik te verkopen.

Ik heb je vervolgposts die hierop wijzen verwijderd.

Nog ff braaf uit de richtlijnen:
"Het is niet toegestaan om commerciële topics te openen op het forum. Als je interesse hebt in adverteren op Motor-forum kun je contact opnemen met Duderuud. Hij zal dan de mogelijkheden met je bespreken."

Dat geldt dus ook voor reacties op een topic.
 
Is dit wel verstandig om te delen ?
ik kan me voorstellen dat dit de diefstal van TFT schermen bevordert.
niemand zal hier interesse in hebben die 1700€ betaald voor de TFT scherm.

het wordt anders als je voor een paar tientjes zo een scherm kan kopen
 
Kilohhp plaatste weer een "advertentie" (nadat er al 2 verwijderd waren en ik duidelijk had gemaakt dat het niet gewenst is) en heeft dus een topicban. Het heeft dus geen zin meer om op hem te reageren.
 
Dus heeft @Kilohhp nou ook gewoon de startpost gemaakt? Onder een andere naam?

Betreft het TFT scherm;

Kan je beter onderstaande opties monteren en alles lekker origineel laten. Die dingen blijven ook beter up-to date.. omdat het eigenlijk gewoon rugged tablets zijn met wat extra aansluitingen/functies. En ook met meerdere motoren te gebruiken natuurlijk..



En zo zijn er nog veel meer opties/merken op de markt. Sommige werken met een OBD plug; dan lezen ze zo de motorgegevens uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan