Thunderace

marsan

MF'er
28 okt 2002
238
0
Amsterdam
Een hele korte vraag.
Kan iemand mij vertellen wat de rijeigenschappen van een Thunderace zijn.
Wat de voordelen, maar ook de nadelen van zo'n motor zijn.
 
Bedankt Mar1tin,

Ik heb zelf altijd een honda bol'dor 900cc gereden.
Zou de overstap niet te groot zijn?
 
Ik heb naast mijn TDM een Thunderace gekocht en was ook wel iets benauwd over het vermogen van zo'n fiets. In de praktijk valt het echter reuze mee. Het vermogen is zeer goed te doseren en ik heb eigenlijk nog geen moment het gevoel gehad dat de motor er met mij vandoor ging. Je kunt er rustig mee rijden maar als je hem opentrekt gaat het ook als een kanon. Ik vind hem nogal vergevingsgezind. Het is een sportieve motor zonder de extreme zit die de echte supersports hebben. In vergelijking met de Bol d'or zijn de remmen van een andere wereld.
Heb je iets op het oog?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoveel op het oog, maar aangezien ik geen ervaring heb met nieuwe motoren, wil ik me eerst laten informeren over bepaalde typen motoren.
Mijn hart gaat meer uit naar een supersport, maar ik denk dat dit, gezien mijn ervaring, te extreem is.
Als ik een motor aan zal schaffen zal ik er ook langere ritten mee gaan rijden. Ik denk dat daarvoor een supersport niet echt geschikt voor zal zijn.
Maar nogmaals. Gezien mijn ervaring is dit allemaal gebasseerd op mijn theorie.

ps.Een nobelprijs voor degene die deze forum uitgebracht heeft!!!
 
Is er trouwens een vergelijkbare fiets, mischien met nog betere rijeigenschappen?

Nee, eigenlijk niet.

De Ace is namelijk als Supersport ontwikkelt. (Maar uit marketing oogpunt noemt men het nu sport toer).

Als je naar vergelijkbare (nieuwe) motoren gaat kijken kom je bij de BlackBird, Hayabusa, of ZZR1100 uit. Maar deze zijn weer net allemaal minder Sport gericht.

Ik kan je het mail adres geven van iemand die een Ace had, en nu een Blackbird.

Als je de andere kant uit gaat kom je weer meer in het sport segment uit, misschien dat de ZX12R wel het dichts in de buurt komt, al heeft die weer een berg meer vermogen.
 
Gezien mijn ervaring denk ik dat een Blackbird of een Hayabusa te hoog gegrepen zal zijn, en waarschijnlijk zullen deze motoren zowiezo te zwaar voor mij zijn met mij 1.72m.
 
Heb je die artikelen gelezen?
Staat er namelijk allemaal in.

Maar het belangrijkste waar je ff op moet letten is het olie verbruik, vooral voor '98 was hier nogal een probleem mee.

Exup-klep die moet werken, als hij slecht onderhouden is kan hij vast gaan zitten. Yamaha + Dealers zeggen dat de exupklep een onderhoudsvrij onderdeel is, maar ik ken 150+ Thunderace eigenaren die het tegendeel kunnen bewijzen.

En daarnaast natuurlijk de standaart zaken waar je bij iedere motor naar kijkt.
 
Ik ben nog steeds bezig om de artikelen te lezen.
Sterker nog ik heb hem in mijn favorieten gezet!!
Nog bedankt voor de informatie.

Ik ben een redelijk A-technisch persoon.
Zelf sleutelen aan een motor is voor mij uitgesloten.
Daarom mischien deze vremde vragen.
A: Hoe kan ik van tevoren weten hoeveel olie een motor verbruikt?
B: Hoe weet ik of die exupkleppen (niet)goed functioneren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan