Tik in voorvork bandit

Rrrremco

MF'er
22 mrt 2004
141
0
Breda
Ik heb een tik / klik in mijn voorvork.. Tijdens hard remmen hoor je een klik, bij optrekken klikt 'ie weer.. Niet altijd, wel regelmatig.. Dus met een vriend balhoofdspeling gecontroleerd, noppes. Motoport monteur deed hetzelfde, noppes. Die dacht dat het in de voorvork zat. Dus dit weekend (technoflex veren erin gezet :] ) allebei de poten helemaal open, gecontroleerd op bramen, krassen, slijtage en defecte onderdelen. Nopppes.
Poten in elkaar, dikkere olie erin, remschoenen gecontroleerd. Rijden, en warempel... klik .. klik.. B|

Aarrgghh... wie kan hier wat mee?
 
De glijpennendingen van je remmen. Mijn NTV had een zelfde klauw als jij op je Bandit twee keer hebt. Dat is een 2 zuiger klauw die over pennen glijdt.

Die van mij tikte ook een beetje. Dan zit er wat weinig vet op die pennen of is het rubber ervan versleten misschien.

Misschien is dit het. De mijn tikte ook een beetje met remmen. Ik heb mijn hoofd er destijds overgebroken en alles nagelopen verder zonder succes.

 
Weet je zeker dat het de vork is? Zelf ook eens helemaal wild gezocht, een "klik" tijdens sterk remmen. Bleek de knipperlichtautomaat van z'n houder geschoten en tikte tegen het frame aan door de vertraging, en daarna nogmaals tegen het frame wanneer ik de rem losliet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan