Tipje, zeg op tijd je lidmaatschap op van MAG

Mha, heb gewoon zelf de benzine betaald om naar Brussel te rijden hoor.
( net als die andere , tenzij ik het declaratie formulier ergens gemist heb )

Ik weet wat de MAG doet, was lid met een reden..
Voor het club blaadje hoef je het niet te doen zeg maar :+

Waar ik me aan stoor, is al duidelijk.

En nogmaals, zie geen reden om dit voor me te houden , al is het alleen maar
om een ander voor deze ongewenste kosten te behoeden.

Wat kan jij ongelofelijk zeuren is je vrouw ook zo ?
 
Ja, ik ken deze wet , ik zou zeggen, verdomd, eindelijk eentje die eens nuttig is geweest.

Máár ik wist niet dat ze voor verenigingen een uitzondering hadden gemaakt,
deze kunnen je nog wel binden aan een woeker polis.

( ja, ik vind , een vrijwillige bijdrage aan *een goed doel* zonder de mogelijkheid tot opzeggen binnen een maand, afdeling de tent naaien )

Maar goed, ze moeten het zelf weten, ieder geval 1 lid die van "tijdelijke opzegging tot betere tijden" overgaat tot , nooit meer een cent naar deze club.


Ieder geval nu een herinnering aan de forum bezoekers dat als je wilt opzeggen
bij de MAG / motorrijdersactiegroep / motor rijders actie groep je dit op tijd moet doen.

Het blijft natuurlijk een ontmoediging beleid / hopen dat mensen het vergeten,
dat als je in 2015 geen lid wilt zijn.
Je dit wel voor oktober 2014 moet aangeven.

Of voor dit jaar, vergeet niet voor oktober 2015 aan te geven, dat je in 2016 geen
MAG lid meer wilt zijn.

En ja, persoonlijk vind ik dit een nogal nare streek om zo aan je centen te willen komen , en de leden die je voorheen financieel steunde, een oor aan te naaien met kleine lettertjes.

Dat is geen vereniging waar ik nog wat mee te maken wilt hebben.

EENS!

Weet je wat ook "naaiend" voelt?

Begin november 2014 een acceptgirokaart krijgen dat de contributie voor het nieuwe jaar 2015 kan worden voldaan.
En dan (kennelijk naïef) denken, oh ja dat lidmaatschap ga ik opzeggen. :)
Fout gedacht dus, dat moet volgens de regels uiterlijk 31 oktober. :( "Het zij zo!"

Klantvriendelijker of klantgerichter is volgens de volgorde: eerst acceptgiro (of incasso) en pas dan de deadline opzegging.
 
Laatst bewerkt:
EENS!

Weet je wat ook "naaiend" voelt?

In november 2014 een acceptgirokaart krijgen dat de contributie voor het nieuwe jaar 2015 kan worden voldaan.
En dan (kennelijk naïef) denken, oh ja dat lidmaatschap ga ik opzeggen. :)
Fout gedacht dus, dat moet volgens de regels in oktober. :( "Het zij zo!"

Klantvriendelijker of klantgerichter is volgens de volgorde: eerst acceptgiro (of incasso) en pas dan de deadline opzegging.
Dat is inderdaad klantvriendelijk.
maar je bent geen klant van de MAG. Je bent lid, je bent zelf de MAG.

En de benzine naar Brussel is niet die ene demorun. Dat zijn de mannen en vrouwen die voor jou en mij elke maand met stomvervelende EU commisarissen praten om te voorkomen dat die instemmen met verplichte APK en gele hesjes.
 
Wat een kansloos topic. :r
De MAG is er voor en door motorrijders en de vrijwilligers zetten zich belangeloos in. Die club moet je steunen en niet afzeiken omdat je zelf te lui was om de regels te lezen.
 
Het zijn eikels, de rekening voor het volgende jaar pas sturen net na de opzegdeadline.

Vereniging of niet, ik vind het meer een goeddoel, iets met een vinger geven en gelijk de hele hand willen nemen.

Ik zal er in ieder nooit lid worden na het van dit topic.
 
Het zijn eikels, de rekening voor het volgende jaar pas sturen net na de opzegdeadline.

Vereniging of niet, ik vind het meer een goeddoel, iets met een vinger geven en gelijk de hele hand willen nemen.

Ik zal er in ieder nooit lid worden na het van dit topic.

Hier gaat het mij om, wat de MAG doet, vind ik goed.
Stuurde ze niet voor niks euro's op om m'n steun te laten merken.

Maar kleine lettertjes kunstjes om te ontmoedigen te stoppen met doneren,
dat vind ik kut streken.

En kut streken, moet je publiek maken, om te voorkomen dat een ander zich aan
de leden behoud methode branden van de MAG

Het gaat mij om de methode, niet om de doelstelling van de vereniging.
 
Wat een kansloos topic. :r
De MAG is er voor en door motorrijders en de vrijwilligers zetten zich belangeloos in. Die club moet je steunen en niet afzeiken omdat je zelf te lui was om de regels te lezen.


Tot nu toe doet dit topic precies waarvoor het is bedoeld , waarschuwen voor de MAG .

Dat je het niet met me eens bent, is ook niks op tegen. ( dat mag :) )
 
Ok nu ben ik er klaar mee. Ik vind je reactie buiten proporties.

Het is maar de vraag of het beter kan. Een vereniging heeft als het goed is geen goed gevulde kas. De leden willen namelijk terecht niet dat het geld opgepot wordt. Sparen kunnen ze namelijk prima zelf. Dat betekend dat de vereniging voor het aanvang van het volgend jaar wil weten waar het aan toe is. Daarvoor is tijd nodig want de begroting opstellen kost tijd. Tijd van vrijwilligers om een concept te maken, rond te sturen, te bestuderen, er over te vergaderen en voor de leden om het goed te keuren. Dat kan dus niet als men op het laatste moment kan opzeggen. De rekening kan men pas opsturen als de begroting is goedgekeurd. Daarbij als men de rekening in oktober opstuurt en mensen hoeven van 1 jan betaald te hebben. Leggen veel mensen deze opzij en vergeten om te betalen. Dan moeten die vrijwilligers dan weer een aanmaning gaan sturen.

Weet je wat ik een naaistreek vind? Eerst kosteloos profiteren voordat je lid was van de MAG van wat er al bereikt is. Nadat je lid bent geweest kosteloos profiteren van wat de MAG doet.

Tijdens die lidmaatschap periode hebben allerlei vrijwilligers voor niets dingen voor je gedaan. Sterker nog ze hebben ook nog eens zelf betaald.

En wat heb jij vrijwillig (niets) gedaan?
- Betaald (maar dat hebben zij ook)
- Niet in 9 maanden tijd kunnen bedenken dat je je lidmaatschap moest opzeggen
- Niet de voorwaarden gelezen
- Niet bij de ledenvergadering gemeld dat je dit onredelijk vindt.

Sterker nog gezien je reactie denk ik dat je nooit vrijwilliger bij een vereniging bent geweest.

En dan ook nog de boel gaan lopen afzeiken? :r
 
Jeetje......

Ik vond het wel een goede eigenlijk.

Principieel wil ik niet vastzitten aan dit soort verlengingsafspraken.
Ja, de MAG staat in haar recht. En ja, je moet alles goed lezen.

En nee, ik zal geen lid worden van clubs die op deze manier werken.

Leuk dat er gesteld wordt "De MAG zal je contributie niet missen".
Nou, dan kunnen ze toch ook een normale maandelijkse opzegtermijn gaan aanhouden?
 
aangezien de meeste verenigingen ook een kasboek hebben is het beter voor ze om een stabiel inkomen per jaar te hebben en deze ook gegarandeerd te hebben. Ik snap dat het vervelend is, maar als volwassen mens ben je (als het goed is) handelsbekwaam. Hieronder hoort ook dat je dus ook met je verstand dingen afsluit. En als je het niet snapt, op zoek gaat naar mensen die het wel begrijpen.

Het versturen van de acceptgiro's na de opzeggingstermijn vind ik alleen maar slim, het geeft je een stabieler inkomen en je facturen die je stuurt worden ook voldaan. Anders raak je sneller leden kwijt :+ en maak je meer kosten.

Per maand opzegbaar is leuk, maar als je daar dus de administratie vrijwillig van bij moet houden wordt je mijn inziens gillend gek :9

En ik snap TS dat het vervelend is.. maar je gaat een verplichting aan met het zetten van je handtekening, dit geld ook voor je mobiele abbo, internet, energie etc..

De mag is en blijft naar mijn mening een goede vereniging die gevaarlijke situaties voor ons motorrijders aankaart en oplost. Hoe meer leden hoe krachter zo'n club wordt :D
 
Ok nu ben ik er klaar mee. Ik vind je reactie buiten proporties.

Het is maar de vraag of het beter kan. Een vereniging heeft als het goed is geen goed gevulde kas. De leden willen namelijk terecht niet dat het geld opgepot wordt. Sparen kunnen ze namelijk prima zelf. Dat betekend dat de vereniging voor het aanvang van het volgend jaar wil weten waar het aan toe is. Daarvoor is tijd nodig want de begroting opstellen kost tijd. Tijd van vrijwilligers om een concept te maken, rond te sturen, te bestuderen, er over te vergaderen en voor de leden om het goed te keuren. Dat kan dus niet als men op het laatste moment kan opzeggen. De rekening kan men pas opsturen als de begroting is goedgekeurd. Daarbij als men de rekening in oktober opstuurt en mensen hoeven van 1 jan betaald te hebben. Leggen veel mensen deze opzij en vergeten om te betalen. Dan moeten die vrijwilligers dan weer een aanmaning gaan sturen.

Weet je wat ik een naaistreek vind? Eerst kosteloos profiteren voordat je lid was van de MAG van wat er al bereikt is. Nadat je lid bent geweest kosteloos profiteren van wat de MAG doet.

Tijdens die lidmaatschap periode hebben allerlei vrijwilligers voor niets dingen voor je gedaan. Sterker nog ze hebben ook nog eens zelf betaald.

En wat heb jij vrijwillig (niets) gedaan?
- Betaald (maar dat hebben zij ook)
- Niet in 9 maanden tijd kunnen bedenken dat je je lidmaatschap moest opzeggen
- Niet de voorwaarden gelezen
- Niet bij de ledenvergadering gemeld dat je dit onredelijk vindt.

Sterker nog gezien je reactie denk ik dat je nooit vrijwilliger bij een vereniging bent geweest.

En dan ook nog de boel gaan lopen afzeiken? :r


Steun jij elk clubje dat ongevraagd ook jouw belangen behartigd?
 
Context, wat je er ook mee wil zeggen, doet er niet toe.

Je lijkt wel van de vakbond, die proberen ook alle niet-leden een schuldgevoel aan te praten.
 
Context, wat je er ook mee wil zeggen, doet er niet toe.

Je lijkt wel van de vakbond, die proberen ook alle niet-leden een schuldgevoel aan te praten.

Oh, fijn dat je dit zo zegt.
Zat echt met tranen in mijn ogen na het lezen van het verhaal van Hanzzzz. :z
(maar dat hoeft dus gelukkig niet) :)
 
Ok nu ben ik er klaar mee. Ik vind je reactie buiten proporties.

*knipknipknipknip*

Weet je wat ik een naaistreek vind? Eerst kosteloos profiteren voordat je lid was van de MAG van wat er al bereikt is. Nadat je lid bent geweest kosteloos profiteren van wat de MAG doet.

Tijdens die lidmaatschap periode hebben allerlei vrijwilligers voor niets dingen voor je gedaan. Sterker nog ze hebben ook nog eens zelf betaald.

En wat heb jij vrijwillig (niets) gedaan?
- Betaald (maar dat hebben zij ook)
- Niet in 9 maanden tijd kunnen bedenken dat je je lidmaatschap moest opzeggen
- Niet de voorwaarden gelezen
- Niet bij de ledenvergadering gemeld dat je dit onredelijk vindt.

Sterker nog gezien je reactie denk ik dat je nooit vrijwilliger bij een vereniging bent geweest.

En dan ook nog de boel gaan lopen afzeiken? :r


Ok, in dat geval.. als je het zo stelt..
Wanneer heft de MAG zichzelf op ? ( Oktober 2015 ? )
Ik stop niet met motorrijden, en .. tja.. lid ben ik dan ook niet meer.

Als ik artsen zonder grenzen een goed idee vind, en ze af en toe een paar tientjes toestop ..
Moet ik dan ook ebola negers gaan inenten in donker Afrika ?

Heb gedacht over die ledenvergadering, maar had niet de behoefte om een allerjezus tering eind te rijden , op een dag dat ik gewoon moest werken.
Gevalletje prioriteiten.

Ja, leuk wat vrijwilligers doen met tijd over , prachtig.. maar ik heb het niet, bij mij bleef het dus even bij financieel steunen ( lid zijn )

Dus betekent dat , dat als je de MAG alleen financieel ondersteunt, je eigenlijk
ook niet welkom bent ?

Naja.. als je het zo stelt..
 
Ok, in dat geval.. als je het zo stelt..
Wanneer heft de MAG zichzelf op ? ( Oktober 2015 ? )
Ik stop niet met motorrijden, en .. tja.. lid ben ik dan ook niet meer.

Als ik artsen zonder grenzen een goed idee vind, en ze af en toe een paar tientjes toestop ..
Moet ik dan ook ebola negers gaan inenten in donker Afrika ?

Heb gedacht over die ledenvergadering, maar had niet de behoefte om een allerjezus tering eind te rijden , op een dag dat ik gewoon moest werken.
Gevalletje prioriteiten.

Ja, leuk wat vrijwilligers doen met tijd over , prachtig.. maar ik heb het niet, bij mij bleef het dus even bij financieel steunen ( lid zijn )

Dus betekent dat , dat als je de MAG alleen financieel ondersteunt, je eigenlijk
ook niet welkom bent ?

Naja.. als je het zo stelt..

Je punt is nu wel duidelijk......

Slotje aub.
 
rA9Yhkt.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan