Tips gevr. voor schoonmaken en ontvetten!

9 mei 2004
22
0
Den Bosch
Dag allemaal,
ik rij met een suzie gsxr600van'97 en heb dit jaar +20000km gereden maar ik ben geen winterrijder.
Vind het verschil in rijkwaliteit(wat mijn motor betreft)gewoon te groot tussen zomer en winter.
Zoals ter wel is wordt gezegd;'t sop is de kool nie weerd.
Ik zet hem op z'n paddockstand en ik wil de achterbrug,velg en ketting enz eens schoonmaken.
Men heeft me wel eens gezegd dat puur voor schoon te maken je persil kan gebruiken als ontvetter -without me getting all midieval on your ass- :dus geen brandspiritus en van die bijtende middelen liefst.
Heeft er iemand bepaalde tips of afraders als het gaat puur om ontvetten en schoonmaken van de eerder vernoemde onderdele?
Persil of wc-eend of mr.proper???!!!
Alvast bedankt en gegroet!
Carlo

Bijlage: Motor 005A.jpg
 
utfs = gebruik de moederneukende zoekfunctie ;)

maar goed met een kwast, een paar doekies en 5 liter diesel kom je heel ver voor heel weinig....
 
Ik gebruik lampenolie
dit is een soort petroleum
en ruikt niet zo goor als diesel
en tast de rubbers niet aan
en heeft een licht smerende werking
en is ook heel goed om de ketting schoon te maken
en wat er van de lampolie achter blijft
kan geen kwaad.
 
WD40 op een doekje en je achterbrug schoonvegen. S100 werkt ook wel goed.
Voor de ketting zijn kettingreinigers te koop, zelf echter nooit geprobeerd, heb er dus geen ervaring mee.
 
Ik gebruik lampenolie
dit is een soort petroleum
en ruikt niet zo goor als diesel
en tast de rubbers niet aan
en heeft een licht smerende werking
en is ook heel goed om de ketting schoon te maken
en wat er van de lampolie achter blijft
kan geen kwaad.

Ik doe 't gewoon met diesel :P
 
Ik gebruik lampenolie
dit is een soort petroleum
en ruikt niet zo goor als diesel
en tast de rubbers niet aan
en heeft een licht smerende werking
en is ook heel goed om de ketting schoon te maken
en wat er van de lampolie achter blijft
kan geen kwaad.
Toppie gebruik ik al jaren , en in de zomer gebruik ik die met citroenella geen last van vliegen en muggen rond je motor :} :} :}
 
goedkoopste oplossing diesel of petrolium, lamolie kost peanuts en kun je ook gebruiken voor je ketting en je blok velgen eigenlijk voor alles en in diesel zitten geen weekmakers dus rubber blijft ook heel zelfde voor de lak heb jaren met witte velgen gereden zomer en winter nu gelukkig zwarte!
 
Ik weet nu dat je WD-40 niet op kunststof kuipdelen mag gebruiken maar hoe zit dat met gespoten frame (metalen) delen? Spuit het nu alleen maar op velgen en blanke delen zoals motorblok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan