Tips rondje Nederland

malmout

MF'er
27 mrt 2018
61
63
Hallo.
Ik wil eind juli voor het eerst met de motor een week kamperen.
Had in gedachten om een rondje Nederland te doen.
Kampeer spullen geen probleem , maar altijd met de auto geweest , sinds 2 jaar motor rijbewijs en nu dus het plan om met de motor te gaan kamperen.
Wilde als eerste naar Valkenburg en daarna ?
Wie heeft er tips van leuke motor vriendelijke campings of een leuke route.

Malmout.
 
Welke Valkenburg moet als eerste bezocht worden?
Al is het Valkenburg in de buurt van leiden is het rondje groene hart een prachtige route.
Heb deze route van de Tomtom roadtrips site afgehaald.
Veel mooie dorpjes waar je doorheen rijdt.
Veel plezier
 
Welke Valkenburg moet als eerste bezocht worden?
Al is het Valkenburg in de buurt van leiden is het rondje groene hart een prachtige route.
Heb deze route van de Tomtom roadtrips site afgehaald.
Veel mooie dorpjes waar je doorheen rijdt.
Veel plezier
Bedankt voor je reactie.
Bedoelde in Limburg.
En dan zo maar boven te gaan.
Drente Friesland .
 
Voor individuele motorrijders zijn de meeste campings wel motorvriendelijk, of zoek je echt motorcampings? In Heerlen heb je camping In Den Hof, dat is een motorcamping. Valkenburg zou ik vermijden, in ieder geval de campings er dicht omheen, veels te druk.

Als je verder in richting het noorden gaat heb je net over de grens bij Hardenberg camping Berkenhof in Wielen, dat is een motorcamping.

Dat zijn de enige motorcampings die ik ken. Motorcampings hoeven voor mij niet zo.
 
Alleen rijden binnen NL?
Zuid-Limburg rond Valkenburg niks mis mee. Maar wel heel erg klein. Net over grens tot Cochem en Trier, Bouillon en Wiltz prachtige mooie wegen!
Kamperen rondom V met vele campings. Maar niet echt nodig om alleen V uit te kiezen. Vele mooie campings verder in Zd-Limburg.

Over Valkenburg in de Hollandse polder.................
Ik rijd wel eens door het Hollands Midden. Super prachtig!!
Ik denk dan aan de Meije, de Vlist of aan de Verlaat! Of rijden langs de Westeinder, Vinkenveen of Loosdrecht.
Maar bijv. dan ook rijden dwars midden door de Reeuwijkse Plassen. Mag niet, maar is wel heel mooi!
Daar zijn trouwens wel meer mooie weggetjes die zijn afgesloten :Xvoor motoren. of alleen toegestaan voor aanwonenden. :r
Ik ga me nergens meer aan storen. Als dan al een keer een bon, dan heb ik al vele jaren mooie weggetjes kunnen rijden voor die boete.
Je hebt dan daarvoor toch een hoop lol gehad. Per weggetje is het dan toch nog een kooppie!
Als ze mij nu bij de eerst-volgende keer pakken, dan nog is het 't geld zeker waard geweest!

Als ik borden zie met 'sauf riverans', 'anlieger frei', of 'alleen voor aanwonenden' , dat is voor mij direct reden om gewoon door te rijden.
Ook dijkwegen die in het weekend niet (meer) zijn toegestaan, negeer ik steeds vaker.
Potzamme..grrrrrr, IK ben toch niet degene met teveel tering-herrie of snelheid boven de 150. Waarom word IK dan afgesloten???

Groot geluk voor ons niet-luisterende motorrijders................
Oom agent is al niet in staat om 'gewone' criminaliteit te bestrijden. Een motor op de dijk heeft nauwelijks prioriteit!!

@ frazer
In de Dordogne kwam ik bij toeval op een motor-camping.
Familie-camping aan de overkant: 'Complet' (vertaald= VOL) met veel gekrijs!! :X
Motor-camping heerlijk rustig. Prachtige plaatsen en een goede bar!
Oke alleen in de ochtend bij vertrek motoren even iets geluid. Rest van de dag vooral STIL!!! :t
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Bedoelde in Limburg.
En dan zo maar boven te gaan.
Drente Friesland .
Is Sauerland geen goed idee?
Een prachtige omgeving en redelijk dichtbij voor de Nederlanders.
Ben er nu al een aantal keer geweest, en nog steeds blijft het mooi daar.
Ikzelf zit dan in Eslohe in een motorhotel (ook heel leuk!) dus qua campings kan ik je geen info geven.
Ook in de Eiffel geweest, maar geen vergelijking qua locatie met elkaar. Eiffel meer haarspeldbochten en Sauerland ‘langere’ bochten. Dus beide heel mooi.
Veel plezier alvast
 
Why Nederland? Van drempel naar drempel tussen de volkomen idiote niet handsfreebellende rijders in de file staan? Als je dat leuk vind... Ga gewoon lekker de Ardennen, pak een stuk Frankrijk mee. Ieder z'n ding maar ga van de ervaring hier uit dat een rondje Nederland echt geen lol is om te rijden. Ik zie motorrijden altijd een beetje als indoor snowboarden, het is het gewoon net niet en als je eenmaal denkt van nu gaat het bijna lekker kun je alweer stil staan.
 
Vanuit Valkenburg (Limburg) snel de grens over naar de Voerstreek ( Belgie), stukje Ardennen en Eiffel meepakken is inderdaad zinvoller.
De Mergelland-route in Limburg is bezaaid met toeristen ( fietsers, campers, langzaam tuffende automobilisten in "zondags" modus, wandelaars en natuurlijk motoren).
Als je veel tijd en geduld hebt prima, maar niet echt fijn om lekker door te rijden.
 
Je kan dan nog beter willekeurig kris-kras door Limburg rijden dan dat je de Mergel gaat volgen.
Idd als gemeld, iedereen rijdt die bordjes achterna.

Het devies is om NIET de bordjes te volgen!
 
Onzin! Er zijn zat leuke weggetjes ,je kunt er zuur over blijven doen ,zonde van de tijd ,maar gewoon binnendoor rijden en ervan genieten.
 
Inderdaad zeg. Volg vanaf zuid Limburg de Maas provinciaal/binnendoor, later bij Nijmegen de Waal. Dan verderop bij Arnhem de IJssel en later de Vecht. Dan ben je al bij Coevorden. Kies dan een leuke route richting de afsluitdijk, rijd in Noord Holland langs de kustplaatsen. Zak dan af het Groene Hart door en kom ergens bij de Biesbosch uit. Neem de pont bij Kop van 't Land en rijd verder richting Zeeland. Hou je Brabant over, pak je wat bos mee daar en heb je je rondje gehad :+
 
Laatst bewerkt:
Ben het er zeker wel mee eens dat je ook in NL mooi kan rijden, maar als ik een week de tijd had zou ik het ook buiten NL gaan zoeken. Hoeft niet de hele tijd, maar een paar dagen buiten in NL is ook wel leuk voor de afwisseling
 
Rijden in NL soms wel mooi, maar rijden in de heuvels is echt leuker. Dus als je een keer meer tijd hebt, dan.................:]
Met Hemelvaart van woensdag-avond tm zondag in de Eiffel-Ardennen-Luxemburg geweest.
Een paar ritjes gemaakt van ca 130 tot 210km. Daarmee al een flink stuk van dit hele heuvel-gebied kunnen verkennen.

Mooie ritten overal in NL doe ik altijd vanaf thuis.🏡

Gewoon op tijd vertrekken, 's avonds weer terug in je eigen bedje:z
Genieten van de (toch soms wel) mooie plekjes in NL!
Texel, Zuid-Limburg, meren van Friesland, Hollands Midden, Twente/Achterhoek of over de Zeeuwse Dammen...............:t
Veluwe en Betuwe noem ik dan maar effe niet. Dat is mijn achtertuin...........
 
Kan iemand zeggen of de routes van Motoplus ook werkelijk mooi zijn en daarop zijn uitgezocht?
Ik lees zelf ook het blad en dan heb ik toch een vraagteken???

Volgens mij is het testdoel de reden voor een artikel.
De test behelst dan 1 of andere motor of kleding of accessoire. Soms doen ze zo'n test in een mooi gebied.
Het artikel beschrijft alle plussen en minnen van het test-object.
Aan het eind van het artikel wordt dan erbij aangegeven dat je het testtraject kan downloaden.

Hebben ze speciaal hele mooie wegen uitgezocht of is het de route waar ze toevallig tijdens de test overheen gekomen zijn:?
Als ik willekeurig ergens heen rijd, kan ik ook simpel mijn log-file van die trip op internet zetten. Maar of die route dan mooi is/ was???
 
Ik vermoed dat het laatste inderdaad het geval is geweest....als ik kijk naar de route van Zuid Limburg dan heeft men gewoon een rondje gereden waar soms wel wat mooie stukken zijn en soms ook gewoonweg niet.
Komt nog bij: wat vind iemand mooi ? Is ook weer erg persoonlijk.
Het lijkt me ook ergens onmogelijk om een route helemaal "mooi" te krijgen, daar je altijd wel ergens even een stuk slecht asfalt, rechte weg of wat dan ook tegenkomt om op het volgende mooie stuk terecht te komen.
Helaas is men in den beginne niet ervan uit gegaan dat wegen mooi dienen te zijn, het was vooral functioneel van A naar B.
 
Daarnaast op welk moment zijn die routes gereden? Op een doordeweekse dag buiten het vakantieseizoen is die mergellandroute misschien echt wel leuk om te rijden. Echter op de tijdstippen dat de meeste motorrijders vrij zijn wil je er niet komen.
 
Daarnaast op welk moment zijn die routes gereden? Op een doordeweekse dag buiten het vakantieseizoen is die mergellandroute misschien echt wel leuk om te rijden. Echter op de tijdstippen dat de meeste motorrijders vrij zijn wil je er niet komen.

Precies...ik heb regelmatig de Mergelland route gereden...buiten de gebruikelijke spitsuren, door de weeks, geen enkel probleem, maar ga niet met mooi weer in een vakantieperiode of weekend want dat word geheid minder leuk (lees: te druk)
 
Ben het er zeker wel mee eens dat je ook in NL mooi kan rijden, maar als ik een week de tijd had zou ik het ook buiten NL gaan zoeken. Hoeft niet de hele tijd, maar een paar dagen buiten in NL is ook wel leuk voor de afwisseling
Je raakt dan een beetje verwend. Ben zelf dit jaar naar Luxemburg geweest vlak voor Hemelvaart, (voor het eerst alleen) maar dan stelt NL idd niet zoveel meer voor. Dus is het weer een uitdaging om de kleine weggetjes op te zoeken.
 
Je raakt dan een beetje verwend. Ben zelf dit jaar naar Luxemburg geweest vlak voor Hemelvaart, (voor het eerst alleen) maar dan stelt NL idd niet zoveel meer voor. Dus is het weer een uitdaging om de kleine weggetjes op te zoeken.

Dat is met alles zo, als je het grootste deel van Europa al hebt gezien ben je ook niet meer onder de indruk van Luxemburg, maar dat neemt niet weg dat ik ook daar gewoon van kan genieten.
 
Het was gister weer tijd voor een mooi stukje NL. De paardjes van de Blackbird stonden te trappelen om weer losgelaten te worden.
Dat je makkelijk in NL willekeurig op 1 dag ergens heen kan en dan 's avonds toch weer in je eigen bedje weer eens uitgeprobeerd.
(oke, woon je in Zeeland, dan is Drenthe rondtoeren op 1 dag wel een beste rit)

Deze keer effe Friesland bezocht.
Dwars door de Flevo-polders, maar dan wel via landbouw-wegen, rustiger en leuker dan de snelweg.

Gaasterland langs het water van IJsselmeer over de Mirnsumer Klif en Rode klif. Heuveltjes!! Friesland blijkt toch niet overal plat.
In Stavoren was het ouderwets heel druk. Vrouwtje van Stavoren nog kusje gegeven.
Iets verder bleek de weg net weer vrij na doorkomst van Maarten vd Weijden met zijn zwemtocht.

Op terugweg was mooie weg door het bos van Lemmer naar Blokzijl. Vervolg over de oude zuiderzee-dijk richting Zwolle. Ook mooi!
Daarna via A28 naar Nunspeet gekeken of snelheids-limiet in NL hoger zou moeten en geëindigd met dwars over de Veluwe naar huis.

Ritten downloaden voor NL is eigenlijk niet nodig.
Gewoon gaan rijden en wat creativiteit, dan komt die mooie rit vanzelf!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan