Het gaat dan om het vloeiend van baan wisselen en alvast kijken naar het verkeer dat van rechts het knooppunt wilt opdraaien.
Als je de "rotonde" helemaal moet nemen dan neem je de meest linkerbaan op het knooppunt en niet te langzaam rijden want je mag er 100 km/h rijden, 2 seconde na het eerste viaduct probeer je naar het middelste rijstrook te gaan, wel goed kijken naar je dooie hoek en het verkeer dat de knooppunt wilt opkomen. Een kwart stuk van de rotonde schuif je weer een baan op en hou richting naar rechts aan, ten alle tijden naar het verkeer dat de knooppunt wilt opdraaien letten.
En ja, ik kreeg ook een knooppunt zoals velen in Amsterdam die van Rottepolderplein kregen, van te voren ben ik met de auto wezen oefenen, en toen kreeg ik hem ook nog op me examen (2 dagen geleden), ging vloeiend .
Ik heb ook afreden in Bussum en gelest bij Jan ter Beek.
Les gehad van zowel Ruud als Richard.
Ik heb het laatste examen helaas in 2x moeten doen, de eerste keer werd ik Naarden/Bussum ingestuurd, de 2e keer via de A1 en A27 Hilversum in.
Laatste beviel me beter, gezien het resultaat.
Het enige wat ik zou aanraden (anders van wat de rest al vermeld heeft) is opletten als ze je langs de weg laten stoppen om vervolgens weer weg te rijden.
Let goed op het spiegelen en dat je ook echt stil staat en wacht niet tot zij een seintje geven, gewoon spiegelen, knipper aan en wegrijden....
(een keer raden waar ik de eerste keer (o.a.) op gezakt ben )
Succes!
Richard, wat leuk om te zien dat jij hier ook post (of iig meeleest)
* Spiegelt voor moderator... niks te zien, knipperlicht aan.... posten!
Welke motorrijschool raden jullie aan ? ( onderbouw graag waarom je die goed vindt ).
Is het verstandiger om een volledig pak ( ik wou laarzen, handschoenen en helm zowiezo wel kopen ) al te kopen of daarmee te wachten ( heb je natuurlijk wel wat in de kleur/stijl van je motor :D ).