Tips voor AVD-examen met maar 2 lessen ...?

repsz

MF'er
28 jan 2009
119
8
Nijmegen
Ola mede motorrijders,

vrijdag a.s. heb ik mijn AVD, alleen heb nu zo'n ehm 2 lessen op de weg gehad.. Toch ga ik dit examen doen omdat ik er al voor betaald heb.
Zijn er dingen waar ik op moet letten, of handige tips die jullie mij mee kunnen geven?
Kom zelf wel uit de crosserij, en heb mijn B rbw vorig jaar gehaald, dus misschien dat dit wel voordelen geeft( ? )

Daarnaast nog een 2e vraag. Ik kan van de mama van een vriend van me een Soes GS500E overnemen uit '90 als ik me niet vergis. Is dit wat als 1e motor? Of is dat echt naar eigen voorkeur. Tis een ding die altijd binnen heeft gestaan, wat hij heeft gelopen weet ik niet, wat ik wel weet is dat hij vorige week terug is gekomen van de dealer voor een grote beurt. Prijs E 800,- en er valt nog over te praten.
En uiteraard moet ik nog 25KW rijden.

Ben benieuwd enne alvast thanks
 
'Du geile schlumpfe' > 'Tips voor AVD-examen met maar 2 lessen ...?'
 
de mama ? :+
29 jaar en 25kw? :?

even zonder gein, ermmm tsjah imho niet echt slim om na 2 lessen AVD te gaan doen, wie heeft je dit aangeraden ?

Tips? Gewoon rijden zoals je aangeleerd is, voor de rest vlot blijven rijden en niet treuzelen op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
hehe, ben zelf 19.. ff kijken of dat in mijn profiel nog te veranderen is. Kom uit 89 en niet 80? wat daar volgens mij staat.
Treuzelen e.d. is echt niet het probleem. De motor en de controle hierover ook niet. Daarom heb ik zelf ook wel het idee dat ik het wel moet halen, ook echt realistisch gezien. Maar toch, misschien zijn er nog bepaalde punten waar je extra mee zou kunnen scoren. Of bepaalde valkuilen.
Het is gewoon zo dat het motorrijden er vanaf kleins af aan al in zit. Papa in de racerij, zelf altijd al met tweewielers bezig geweest, schakelen blabla. AVB had ik ook na 4 lessen (?) gehaald. En na de 1e les op de weg zei mijn instructeur al van, je moet 2 niveau's omhoog, heb je al zonder rijbewijs gereden ofzo? Wat dus echt niet het geval was. Heb op dit vlak denk ik gewoon geluk gehad. ( Is trouwens ook wel het enige volgens mij, daar niet van )
Maarja, tips, trixx en valkuilen? iemand?
 
Ola mede motorrijders,

vrijdag a.s. heb ik mijn AVD, alleen heb nu zo'n ehm 2 lessen op de weg gehad.. Toch ga ik dit examen doen omdat ik er al voor betaald heb.
Zijn er dingen waar ik op moet letten, of handige tips die jullie mij mee kunnen geven?
Kom zelf wel uit de crosserij, en heb mijn B rbw vorig jaar gehaald, dus misschien dat dit wel voordelen geeft( ? )

Daarnaast nog een 2e vraag. Ik kan van de mama van een vriend van me een Soes GS500E overnemen uit '90 als ik me niet vergis. Is dit wat als 1e motor? Of is dat echt naar eigen voorkeur. Tis een ding die altijd binnen heeft gestaan, wat hij heeft gelopen weet ik niet, wat ik wel weet is dat hij vorige week terug is gekomen van de dealer voor een grote beurt. Prijs E 800,- en er valt nog over te praten.
En uiteraard moet ik nog 25KW rijden.

Ben benieuwd enne alvast thanks
heb je je auto rbw al? doen! ik heb ook maar 3 avd lessen gehad ging prima.
nog geen B? zonde van je geld, laat je examinator dat examen maar aan een andere lesser verkopen. Zonder ervaring geef ik je weinig kans.

mocht je besluiten het toch te doen... 1 tip : kijken, kijken, kijken

verder...gs500 is de beginnersfiets bij uitstek :Y ...maar kijk ook even op marktplaats, het aanbod voor gs500's is groot, pin je niet vast op deze en orienteer je een beetje.
 
Laatst bewerkt:
ik raad je aan om je bandje van je helm vast te doen;) ik was het vergeten door de spanning maar neit gezien:P (had hem in mijn mond gestopt:P veder gewoon goed kijken en bij stoplicht korste rij kiezen zoals gewoonlijk;)
 
Laatst bewerkt:
ik raad je aan om je bandje van je helm vast te doen;) ik was het vergeten door de spanning maar neit gezien:P (had hem in mijn mond gestopt:P veder gewoon goed kijken en bij stoplicht korste rij kiezen zoals gewoonlijk;)
En vastmaken was geen optie :?

Als je intructeur je alsnog gesnapt had, had ie het veel dommer gevonden dan dat je m ff vastgemaakt had.

Verder: _O-
 
het was met mijn examen:P maar ik heb een bandje wat je moet vlechten en dan was mislukt bij het stoplicht (natuurlijk well wanner ze neit achter mij stonde) maar de snel weg was het moeilijkst(gelukkig mee wint) :9
maar bij het cbr zo snel mogelijk mijn helm af gedaan O-) *O* gelukkig neit gezien en heb het gewoon gehaald :+
maar misschien heb ik het gemist:P waneer moet je afrijden?
 
Morgen :P . Suc6. Neem aan dat je wel weet welke kant je van de witte vlakken moet rijden op verschillende momenten?
 
kreeg eergister te horen dat ik vandaag op moest. Ben gezakt, was ook wel te verwachten want was kotsmisselijk. Jammer dat zo'n examen een momentopname is (van 200+ euro).
Volgende keer beter
 
kreeg eergister te horen dat ik vandaag op moest. Ben gezakt, was ook wel te verwachten want was kotsmisselijk. Jammer dat zo'n examen een momentopname is (van 200+ euro).
Volgende keer beter

Waarom dan in godsnaam zo snel? Had dan zelf gezegd dat je eerst ff wou leren rijden voor je een examen ging doen.
 
Waarom dan in godsnaam zo snel? Had dan zelf gezegd dat je eerst ff wou leren rijden voor je een examen ging doen.

Ja als ik echt erg zou twijfelen had ik dat ook gedaan, het was alleen dat ik gewoon heel netjes reed. Ik was een "Turbo" leerling of hoe ze dat daar noemden. Het was alleen zo dat ik op de motor meer bezig was met hoe duizelig ik was en slap, dan de rest.
Ik had ook een rijles voor mijn examen en daar deed ik alles precies volgens het boekje, dus daarom baal ik best wel. Maarja, niet te veel op vastpinnen, volgende keer gewoon ff goed eten/drinken/slapen en dan komt het helemaal goei!
 
Terug
Bovenaan Onderaan