Tips voor tourtocht Eifel

GJC

MF'er
6 jun 2007
151
0
Ik wil eind mei ('09) voor 4 dagen naar de Eifel een tourtocht maken.

Vraagjes:
1. Waar vind ik goede informatie omtrent dit gebied (gericht op motor)?
2. Welke hotels zijn aan te raden (met overdekte parkeerplaats voor motor)?
3. Overige tips van harte welkom

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Groet,

GJC
 
Denk dat alle accomodaties al vol zijn... wij gaan ook en hebben dat allemaal in oktober al gereserveerd en toen was er amper nog plaats... maar succes!!!
 
Denk dat alle accomodaties al vol zijn... wij gaan ook en hebben dat allemaal in oktober al gereserveerd en toen was er amper nog plaats... maar succes!!!


onzin.

ik ben al zo vaak in de eifel geweest zowel binnen als buiten seizoen, nooit iets gereserveerd, en altijd wel een zimmerfrei oid gevonden binnen de korste keren. Zolang je niet met teveel personen bent komt dat altijd wel goed... zou eruit zien als je een jaar van tevoren zo'n relatief kort tripje al zou moeten boeken.
 
Laatst bewerkt:
nou ja, het ligt er aan met hoeveel man je komt,. wij waren met 20,dus dan is het wel handig om te reserveren.
Enne, het heksenhaus (is overigens in de moesel, niet de eiffel, maar vergelijkbaar), is echt helemaal volgeboekt het weekend dat wij gaan.. er slapen er al een paar verderop in de straat, dus zoveel onzin is dat niet.
 
antwoord op vragen TS...:

1. rondom Cochem kun je leuk sturen, maar lager of hoger ook. Staan genoeg routes op internet (www.gpstracks.nl)
2. hotel van te voren zoeken vind ik altijd lastig..weet nooit waar ik eindig per dag en ga dus altijd op de bonnefooi. nog altijd gelukt en goede hotels met vaak ook een garage voor de motor gevonden. gemiddelde prijs per overnachting per persoon tussen de 20-35 euro.
3. zorgen dat je uitlaat e-keur heeft en db killer erin (of bij hebben zodat je in geval van aanhouding ding alsnog kunt plaatsen :+). Als je de kans hebt, dan zou ik door de week gaan ipv weekend. dan is het stukken rustiger en zijn alle wegen open (er zijn een paar wegen die in het weekend gesloten zijn voor motoren).
 
nou ja, het ligt er aan met hoeveel man je komt,. wij waren met 20,dus dan is het wel handig om te reserveren.
Enne, het heksenhaus (is overigens in de moesel, niet de eiffel, maar vergelijkbaar), is echt helemaal volgeboekt het weekend dat wij gaan.. er slapen er al een paar verderop in de straat, dus zoveel onzin is dat niet.
Precies, 20 man is wel veel, maar anders is er vaak wel plek, en anders bij een hotelletje verder op wel.
 
De hele Eifel, inclusief het grootste deel van Luxemburg is vanuit Zuid-Limburg heel goed te bereiken als je dagtourtjes ervan maakt...

Dag 1: Zuid-Limburg - Luxemburg - Zuid-Limburg
Dag 2: Zuid-Limburg - Südeifel - Zuid-Limburg

etc...

Camping In den Hof in Heerlen is wel een aanrader.....

Wat betreft de routes...

De leukste manier om je elke dag weer te laten verrassen is met een Garmin:
Rij op de Garmin naar de verste plaats die je die dag wilt bezoeken (vermijd snelwegen, snelste route) om van daar je terug naar "huis" te laten sturen via de kortste route.
Je komt op weggetjes die je nog nooit bent tegengekomen.....
 
Laatst bewerkt:
~
De hele Eifel, inclusief het grootste deel van Luxemburg is vanuit Zuid-Limburg heel goed te bereiken als je dagtourtjes ervan maakt...

Dag 1: Zuid-Limburg - Luxemburg - Zuid-Limburg
Dag 2: Zuid-Limburg - Südeifel - Zuid-Limburg

etc...

Camping In den Hof in Heerlen is wel een aanrader.....

Wat betreft de routes...

De leukste manier om je elke dag weer te laten verrassen is met een Garmin:
Rij op de Garmin naar de verste plaats die je die dag wilt bezoeken (vermijd snelwegen, snelste route) om van daar je terug naar "huis" te laten sturen via de kortste route.
Je komt op weggetjes die je nog nooit bent tegengekomen.....[/quote]

dat heb ik sowieso al in de eiffel

verder wel leuke tips, ik kom met mn tomtom ook op plekken waar ik anders nóóit zou komen, ook dichter bij huis :)
 
Als je nou even op onderstaande link klikt, dan kom je meteen op een pagina voor goede printable kaarten. Uitgegeven door de Duitse ADAC. Heb zelf een paar van deze tochten vorig jaar gereden, en die zijn echt de moeite waard.

http://tinyurl.com/cpeud8

Veel plezier ermee!
 
www.bestbikingroads.com

heel europa in kleine regio's met heeeel veel routes :Y

en even een :^ naar hedcandy, ons hotel in de eifel vorig jaar zat ook al snel vol! met 9 man, dus denk dat je met een groepje beter kan reserveren.
 
ik ga met pinksteren een weekend die kant op.
We hebben gewoon voor 3 nachten in de jugendherberg van Mayen geboekt.

Verder heb ik alvast een kaart van de eifel van 1 :200 gehaald bij de ANWB. Daar staat echt alles op.
Ik kijk gewoon aan het begin globaal welke kant ik op wil, eigenlijk zijn er geen saaie wegen in de eifel als je in Nederland woont ;)
 
Probeer hotelpension Vogtshof von Wetteldorf in Schonecken. Relaxte eigenaar die 's avonds gezellig meeborrelt
Echt een leuke stek, heerlijk eten en Paulaner bier. Ook een garage aanwezig!
In juni gaan we hier voor de tweede keer heen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan