Tips voor TT Assen

Adwin

MF'er
25 jun 2003
75
0
Uden
Volgende week is het dan eindelijk zo ver, dé TT Assen !!

Aangezien het voor mij de eerste keer is dat ik daar naar toe ga vroeg ik me af of iemand nog tips heeft? Wat doe je met je helm, meenemen op de tribune of aan je motor laten hangen (helmslot)? Hoeveel sloten moet je minimaal aan je motor hangen om te voorkomen dat hij gejat wordt . Het liefste geen oranje sloten, omdat dan misschien iemand anders zijn motor aan de jouwe vast maakt. :+ (@ JacquesLeClouchard, ik hoop voor je dat hij er nog staat)

Alle tips zijn welkom !

Oh ja, ik vertek uit Uden en heb dus een ritje van 200 km voor de boeg. Hoe lang doe je er over (met name het laatste stuk)?
 
voor je helm / pak of wat dan ook, kan je terecht bij een 'stalletje' (was volgens mij van Riders for health oid)die het voor je bewaard. kost je 1 of 2 euro voor je helm. je krijgt een nummertje en dat lever je daarna weer in en krijg je je spullen terug. Werkt perfect en scheelt je een hoop geleur met je spullen :)

Zou het persoonlijk niet aan de motor laten hangen.. straks wordt je helm nog vol gepist :X

en de reis.. tja hoe dichter je bij Assen in de buurt komt hoe drukker het wordt en dus langzamer gaat rijden. Zou maar vroeg genoeg weggaan :+
 
Laatst bewerkt:
Ik had m'n helm altijd bij me, op het terrein (staanplaatsen). Motor op slot met stuurslot en remschijfslot en eventueel een ketting. Dat ding van mij zullen ze toch niet zo snel jatten :P

Neem ook voldoende zonnebrandmeuk mee, ook als het niet zonnig is. En een petje oid. Voedsel en drinken niet vergeten uiteraard en evt een mp3speler met je favoriete muziek.

Hoe lang je over het laatste stuk doet is afhankelijk van hoe laat/vroeg je er bent. Die keren dat ik ben geweest heb ik het nooit als bijzonder druk ervaren :N De terugreis daarentegen..... :9
 
Yep, helm/kledingstalling is van Riders For Health en staat achter de hoofdtribune. Kost je €2 per item. Risico is wel dat deze snel vol is, en waar laat je je spullen dan?

Helm wordt vaak aan de motor vastgeketend met een plastic zak erover tegen lollige bezoekers.

Wij vertrekken normaal gesproken met het koekblik vanuit Den Bosch rond 4u (:z) 's ochtends en zijn dan om 7u op het circuit, inclusief ontbijt bij De Lichtmis t.h.v. Rouveen.

Volg de route voor de motorrijders, dan kun je parkeren achter de hoofdtribune op de speciale parkeerplaatsen mét betonstrookje voor je zijstandaard of bok.

Op de terugweg is het altijd druk dus oppassen!! Als je een rustige route wilt, kun je over Flevoland terugrijden. En de politie controleert graag op alcoholgebruik.

Ohja: en veel plezier natuurlijk! :W
 
Laatst bewerkt:
hmm, 4 uur vertrekken is wel hééél vroeg, zeker om dat ik de dag ervoor jarig ben en een besloten feestje heb.
Ik heb een kaartje voor de Winterdijk. Hebben ze daar genoeg plek voor je motorjas en eventueel rugzak, want elders op het forum heb ik gelezen dat de zitplaatsen vaak niet al te ruim zijn.
 
Oppassen voor die kerel op de blauw met witte motor met nummer 99, die is erg snel heb ik gehoord. Voor de rest gewoon rustig je rondjes rijden en zorgen dat je niet ingehaald wordt...







ah, oh, je gaat alleen maar kijken? :+
 
nog een tip... Vanaf zwolle kun je het vergeten om te tanken naast de snelweg.. Staat dan gewoon ramvol. Zorg dus dat je hiervoor je motor alweer vol hebt. Je kunt natuurlijk het laatste stuk ook van de snelweg afgaan en een andere route nemen.
 
Zitplaatsen zijn niet ruim, maar volgens mij zijn de zitplaatsen daar van die 'evenementen-tribunes' waar onder je stoeltje nog genoeg ruimte is.
 
Let goed op op welk gedeelte van het circuit je zit (indien tribune). Zo ben ik het eerste jaar ruim een uur aan het wandelen geweest (dus terug ook met je vermoeide poten) omdat ik aan de andere kant van het circuit (achter HT) geparkeerd had. Die fout maak ik dus geen 2e keer. Verder..zorg dat je een poncho/vuilniszak oid bij je hebt. Mocht je op een staplaats staan kun je in iedergeval een beetje schoon zitten en als het zeikt van de regen zit je (met je helm op) nog een beetje droog. Bedenk dat als je tribune zit, het ronduit irri is als er telkens personen langs je moeten om te pissen of eten en drinken te halen. Ik leegde mn blaas vlak voordat ik ging zitten en had ook al mn eten bij de hand. En neem niet teveel mee. je kunt het amper kwijt, zeker als je je jas en helm bij je houd. Neem een standaard onderzetter mee (knmv) of een plankje. Leuk die betonnen strip maar het gras is door gewicht meestal lager dan de betonstrip en dus staat je motor gevaarlijk rechtop. Ik zet hem er meestal net voor of overheen en leg een plankje of onderzetter onder mn standaard zodat ie niet weg kan zakken in het gras (zeker als het geregend heeft een must). Ook gezien, een vlag of heel herkenbaar iets op je motor zodat ie enigzins makkelijk is terug te vinden (of kijk gewoon 10x achterom als je van je motor wegloopt). Probeer tijdens de rit terug (vooral tot zwolle) zoveel mogelijk afstand te creëren tussen jou en je voorganger. Vooral engelse gasten hebben bijna geen ervaring met file rijden. zo remmen ze op de meest belachelijke momenten voluit en gaan ze er daarna met volgas weer vandoor. Spiegel heel goed want er zijn van die fijne mongolen bij die er een sport van maken om zo rap mogelijk tussen de ellende door te rijden, daarbij niet gehinderd door enige vorm van voorkennis aangaande filerijden. Ze duwen je op of snijden je lachend af..had je daar maar niet moeten rijden natuurlijk.

Verder zou ik met vrienden een paar tankstations afspreken waar je sowieso zou willen tanken/stoppen. De kans dat je elkaar in de eerste chaos kwijt raakt is best aanwezig en het heeft toch geen zin om te gaan jagen want daardoor wordt je erg onzorgvuldig en maak je stomme foutjes. Wij tanken (zoals lady Aafje al schreef) ruim voor zwolle en op de terug weg er ruim voorbij. Eigenlijk is het vanaf amersfoort al een gekkenhuis maar goed...

nog een laatste tip, take it easy...als je de illusie zou hebben om binnen een uur van het circuit af te zijn zeg ik....succes..of je moet al heel vroeg weer weggaan. blijf gewoon allejezus lang plakken. het laatste is leuk want je maakt nog van alles mee en krijgt geen verhitte kop en lamme klauwen van het file-lopen richting snelweg..

have FUN
 
Uden is hier niet zo ver vandaan. Ga meestal het hele weekend maar ben vorig jaar ook alleen naar de race gegaan. Als je om half 6/6 uur met de motor aanrijd ben je er 8 uur/half 9.

Kijk inderdaad wel goed waar op het circuit je moet zijn! scheelt veel lopen!

En wat betreft de terugweg, het heeft ook wel wat om in die file te staan hoor, maakt er heel wat mee, maar als je tot ruim na de laatste race aanrijd heb je dr geen last van.


Wat betreft tanken, doe dat inderdaad voor zwolle, en daarna weer na zwolle. Anders sta je een paar uur in de rij voor een tankstation, das niet ideaal.

In elk geval heeeeel veel plezier!
 
Ik ga er ook kamperen. Zijn daar ook nog tips voor?

(Ja de tent zet ik goed vast en de oordoppen zal ik mee nemen...)
 
Laatst bewerkt:
Groot stuk plastic om op te zitten/liggen of onder te schuilen bij regen :Y en VEEL geld als je merchandise/voedsel wil kopen daar |(
 
Ik ga er ook kamperen. Zijn daar ook nog tips voor?

(Ja de tent zet ik goed vast en de oordoppen zal ik mee nemen...)

Veel schone droge sokken meenemen , als het droog blijft heb je ze niet nodig maar als het regent ben je er blij mee. Ik neem 6 paar voor drie dagen mee. Vergeet het plankje voor onder je zijstandaard niet.
 
Mp3???????????

Die motoren klinken als muziek in de oren!!!!

die motoren wel ja maar er is ook zo'n tyfus lyer die de godganse dag loopt te zeiken over die megafoons die overal rond het circuit hangen...ik zweer ik trek die kabel nog een keer los (moetie maar eens zijn mond houden)
 
Ik ga er ook kamperen. Zijn daar ook nog tips voor?

(Ja de tent zet ik goed vast en de oordoppen zal ik mee nemen...)

Iemand meenemen om je aan op te warmen in de tent :P

Maar goed, als je van rust houd, dan zou ik voor een gewone camping gaan. Hou je van lawaai en actie op het campingterrein, dan zou ik voor een tt camping gaan.
 
Nog een kleine tip, in het dorpje Hooghalen kan je voor een redelijk prijs tanken. ( Rontonde 3 kwart nemen en dan de 1e rechts. ) Het is daar zelden druk.
 
nog een tip... Vanaf zwolle kun je het vergeten om te tanken naast de snelweg.. Staat dan gewoon ramvol. Zorg dus dat je hiervoor je motor alweer vol hebt. Je kunt natuurlijk het laatste stuk ook van de snelweg afgaan en een andere route nemen.
En dan meteen nog maar een tip: als je bij Zwolle-Noord de snelweg afgaat en dan rechtsafgaat (er vanuit gaande dat je richting Assen rijdt) kom je drie tankstations tegen (aan de andere kant van de weg). Eenmaal tankstation-met-winkel en twee maal onbemand. En je komt ook nog langs een Mac.

Als je terug rijdt moet je dan dus linksafslaan.

Denkt u wel even aan de flitspalen, mocht u daar de snelweg verlaten?
 
Bij tankstation De Raket is het ook nooit druk, ergens bij Hoogeveen in de buurt is dat geloof ik. Snelweg af, even tanken en weer door.

Tips? Erger je niet teveel aan de drukte, als het allemaal niet wil opschieten etc. Geniet gewoon vooral heel erg van alles, want het is één groot feest! :}
 
hmm, 4 uur vertrekken is wel hééél vroeg, zeker om dat ik de dag ervoor jarig ben en een besloten feestje heb.
Ik heb een kaartje voor de Winterdijk. Hebben ze daar genoeg plek voor je motorjas en eventueel rugzak, want elders op het forum heb ik gelezen dat de zitplaatsen vaak niet al te ruim zijn.

Volgens mij kan je niet zoveel kwijt hoor, wij hebben maar 1 keer daar gezeten en zaten helemaal onderin. Dus wij konden kleding voor ons tegen het hek aanleggen. Maar alle andere rijen zijn zeer krap.
Ik zou zeggen; lekker bij riders for health afgeven. Je komt er toch langs als je naar je tribune loopt.
 
Tip van de dag,

Lekker genieten *D
(en niet teveel regels overtreden in het verkeer)
 
Laatst bewerkt:
Stel nu eens hypothetisch dat er eventueel een kans op een mogelijkheid bestaat dat je misschien uitgenodigd wordt in een VIPbox.... Dus ook parkeren op de VIP parking....

En stel nu eens net zo hypothetisch dat er misschien wel een kans op een mogelijkheid bestaat dat je enige alcoholische versnaperingen krijgt aangeboden....

Hoe zou je dan kunnen gaan?
1) meerijden met iemand in suffe domme rotauto
2) trein

Is 2 een optie?

Ik heb niet zoveel zin om uuuuuuuuuuuuren in de file te staan.
Met de motor is ok maar dan sta je daar met je leren broekie in de skybox...
 
Terug
Bovenaan Onderaan