TL-1000 Rijders-4""

wanneer nieuwe TL-meeting???

  • ???

    Stemmen: 24 66,7%
  • eind 2005

    Stemmen: 3 8,3%
  • begin 2006

    Stemmen: 1 2,8%
  • eind 2006

    Stemmen: 1 2,8%
  • Later

    Stemmen: 1 2,8%
  • Eerder

    Stemmen: 1 2,8%
  • Datum zie mij post

    Stemmen: 3 8,3%
  • Maakt mij niet uit

    Stemmen: 2 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb gister een mankementje gekregen . . als ik heb gekoppeld en weer vermogen breng dan slipt de koppeling met een klap een moment door waarna ie weer gewoon pakt, heel raar.
als ik gewoon zonder te koppelen opschakel dan geeft t geen problemen.
ook met optrekken met wat meer slip pakt ie zonder aanwijzing ineens vol en klapt de neus een eind omhoog . . . . iemand een herkenning van zo'n mankement ??
 
De anti hop koppeling krijgt dan niet genoeg smering en loopt eigenlijk een beetje vast in zn behuizing. Andere olie shell half syntheet wil ook wel eens helpen. Alle (stuk of 30 ) tl1000s motor die ik afvul hebben geen probleem met dit onderdeel, nou ja eentje dan reeshard!!. Een andere monteren of 4 gaatjes er in boren helpt wel. Dat gaatjes boren is wel een kut karwei omdat het gehard staal is waar je in moet boren. Het is op te lossen dus..

oromijn@hotmail.com
 
goed baka is weer terug van vakantie.

hele schema afgewerkt:

- in de regen naar de Ring.
- in de regen naar Oostenrijk
- in de regen naar Italie
- in de regen naar de ring terug
- in de regen terug naar nederland

mijn broer op zijn bek gegaan op de ring, ik geramd door een bmw maar ik hield hem nog.
en om het af te maken ook nog technische problemen, plus lekkage van olie en koelvloeistof.

beste vakantie ooit! *O*


:( :( :( :( :(

Aha, de regenwolken hadden weer een paar motorrijders om te volgen... Ik was in juni aan de beurt. Bleg, dat weer ook altijd!

Balen van die schade trouwens. Geramd door een bmw auto of motor??
 
het was een auto op de ring, ik liet hem er langs, maar zijn achterkant brak uit en gaf me een tik. ik hing er links naast, dus ik ving de klap op. met me elleboog een deuk in de auto, en met de titanium kneeslider een kras erin, en mijn motor had alleen een rubber spoor bij het accu luikje. ik heb me gek gezocht naar schade maar kon niets vinden, ik begrijp eht nog steeds niet :? :?
 
het was een auto op de ring, ik liet hem er langs, maar zijn achterkant brak uit en gaf me een tik. ik hing er links naast, dus ik ving de klap op. met me elleboog een deuk in de auto, en met de titanium kneeslider een kras erin, en mijn motor had alleen een rubber spoor bij het accu luikje. ik heb me gek gezocht naar schade maar kon niets vinden, ik begrijp eht nog steeds niet :? :?

Pfff, wat een verhaal zeg. Overbodige vraag: Is het gevaarlijk op de ring?? Hm, andere vraag: Had je veel circuitervaring voordat je op de ring kwam? Veel spiegelskijken denk ik.

En je broer? Hoe is dat afgelopen?
 
tja de ring is qua baan niet meer gevaarlijk, ik ken inmiddels elke bocht en zelfs een aantal plekken slecht asfalt e.d.

ik kijk veel in mijn spiegels, ik zag de bmw ook, ik ging naar rechts, hij er links langs, maar zijn achterkant gleed weg en hij raakte me. later de volgende dag werdt er nog een R1 geramd door een Porsche, die kwam er niet zo goed vanaf. hele R1 aan puin, gozer ook gewond, politie erbij. nee het gevaarlijke aan de ring is het overige verkeer met allerlei mate van ervaring en verschillende voertuigen. snel of langzaam.

maargoed, mijn beschermengel deed zijn werk weer eens goed, en ik kwam eraf met een streep rubber op de kuip.

mijn broer, de mazzelpik kwam ervanaf met wat spierpijn en 2 pijnlijke duimen, er zijn maar weinig motorrijders die met 120 op de ring op hun bek gaan en er zo weglopen (min of meer).

tja zo gaat eht, 52 ronden gaat het goed, en dan 2 keer binnen een week wordt je eraan herinnerd hoe gevaarlijk het is.


(heel verhaal :Z )
 
Lekker allemaal weer baka, ik ga 0ver zo`n 3 weken de ring weer eens opzoeken. Hoop dat t mij beter zal vergaan. Veel succes ermee! :)

Vanmiddag ben ik weer ff wezen gummen met m`n maatje Z1000muis. Levert gegarandeer altijd goede plaatjes en filmpie`s op :9~

M`n stoppie beginnen er ook aardig op te lijken inmiddels *D

full
 
Lekker allemaal weer baka, ik ga 0ver zo`n 3 weken de ring weer eens opzoeken. Hoop dat t mij beter zal vergaan. Veel succes ermee! :)

Vanmiddag ben ik weer ff wezen gummen met m`n maatje Z1000muis. Levert gegarandeer altijd goede plaatjes en filmpie`s op :9~

M`n stoppie beginnen er ook aardig op te lijken inmiddels *D

(Afbeelding)
Hoe kan je nou zulke stoppies maken?? ik vind die remmen van m'n TLR gewoon kut..
M'n S-je remde veel harder, kan het misschien aan de blokken liggen???
 
Hee..
Gister nog ffies met men broer op pad geweest (kleine 400 km) even de brommert uitlaten in duitland.
Tuurlijk ook even op de autobahn he.. hehe!!
full

kleine pose dan maar he.
 
NIce pics mensen, keep on posting :}

@Fikser,


U heeft wederom een electronisch verstuurde brief ontvangen :+
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je nou zulke stoppies maken?? ik vind die remmen van m'n TLR gewoon kut..
M'n S-je remde veel harder, kan het misschien aan de blokken liggen???

Zou goed kunnen ja, je hebt een 6 zuigerige tokiko klauw net als op de S volgens mij. Dus zou niet weten waarom dr R minder zou moeten remmen :?
 
Zou goed kunnen ja, je hebt een 6 zuigerige tokiko klauw net als op de S volgens mij. Dus zou niet weten waarom dr R minder zou moeten remmen :?
erger nog op de TLS zitten 4 zuiger remklauwen, maar als ik aan die hendel trok dan dan remde dat ding ook als een tierelier.
Als ik nu met m'n R hard wil remmen moet ik met m'n hele gewicht (100kg) aan die hendel gaan hangen, dan begint hij pas echt te vertragen.. :Z
 
erger nog op de TLS zitten 4 zuiger remklauwen, maar als ik aan die hendel trok dan dan remde dat ding ook als een tierelier.
Als ik nu met m'n R hard wil remmen moet ik met m'n hele gewicht (100kg) aan die hendel gaan hangen, dan begint hij pas echt te vertragen.. :Z

Das niet goed in ieder geval, heb op m`n sradje 4 zuigers gehad en dat remde voor geen meter. Was blij dat ik er weer 6 had. Wil niet zeggen dat dit de beste remmen zijn die ik ooit in m`n vingers gehad heb, maar vind ze toch prima presteren.

Zou idd eens naar andere blokken kijken in jou geval.

full


En nog een piccie van gister
 
ik heb problemen met dat ding dat aan het eind van de gaskabel schijnt te zitten en aan de computer doorgeeft hoeveel gas er wordt gegeven.weet iemand waar dat onderdeel zit, hoe het heet en vooral hoeveel het kost :o . throttlebody oid :?

als ik hem zwaar belast bgint ie te flippen, zwaar bokken e.d.,en ik krijg hem ook niet meer boven de 9000 RPM, zwaar frustrerend op de autobahn.

en op reserve valt ie gewoon de hele tijd uit tijdens het rijden :o
 
Als ik nu met m'n R hard wil remmen moet ik met m'n hele gewicht (100kg) aan die hendel gaan hangen, dan begint hij pas echt te vertragen.. :Z

Das niet best ! Ik heb eergisteren mn remblokjes vervangen en maakte bijna een salto bij de eerste keer remmen...... Mijn remblokjes waren dus ook niet echt jofel blijkbaar. Ik heb nu gewoon de originele geplaatst en het is een wereld van verschil 8-) Dus even nieuwe blokken halen denk ik zo... € 60 per setje was ik kwijt bij Jan van Sommeren motoren in Afferden (Gelderland).

<posermode>
full

</posermode>
 
€ 60 per setje was ik kwijt bij Jan van Sommeren motoren in Afferden (Gelderland).

[/quote]


;( Zo duur voor een origineel setje blokken??? ik kan ook carbonblokken krijgen voor € 40 per setje.. iemand ervaring daarmee?
Ze schijnen wel :} te zijn :W
 
€ 60 per setje was ik kwijt bij Jan van Sommeren motoren in Afferden (Gelderland).


;( Zo duur voor een origineel setje blokken??? ik kan ook carbonblokken krijgen voor € 40 per setje.. iemand ervaring daarmee?
Ze schijnen wel :} te zijn :W
[/quote]

ik heb de originele blokken voor 40 euro per setje! ook voor de 6 zuiger remklauwen!
 
ik heb problemen met dat ding dat aan het eind van de gaskabel schijnt te zitten en aan de computer doorgeeft hoeveel gas er wordt gegeven.weet iemand waar dat onderdeel zit, hoe het heet en vooral hoeveel het kost :o . throttlebody oid :?

als ik hem zwaar belast bgint ie te flippen, zwaar bokken e.d.,en ik krijg hem ook niet meer boven de 9000 RPM, zwaar frustrerend op de autobahn.

en op reserve valt ie gewoon de hele tijd uit tijdens het rijden :o


Kan je brandstofpomp zijn, of het filter wat hierin zit (verstopt?). Maar voor een goede diagnose moet er toch een techneut naar kijken, op afstand blijft het moeilijk... ;) . Andere mogelijkheden: gasklepstandsensor, ecu (computer), vacuüm sensor, brandstofdrukregelaar (of nog wat anders).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan