- 11 jul 2003
- 6.816
- 3.908
Standaard is een vtr minder levendig, 5 en 6e vversnelling zijn bijna een overdrive. Slap afgeveerd. Heb de vtr op de bank bij Ruud fredriks gehad en kwam er een stuk meer levendig ervan af. Afgedraaid vliegwiel voor soepelere toerenverloop, kortere eindaandrijving , andere dempers ipv de zware originele . Achterkant is ietwat opgehoogd met een vulplaatje. En progressieve veren voorin . Voor het korte stevige werk is de fiets nu echt lekker. Verre van standaard dus. Snelgas is ook praktisch. Heb ook nog op een aprillia falco gereden, loodzwaar en ook weer die 6e Versnelling waar je niets aan hebt. 2e Versnelling zonder koppeling op het achterwiel is mogelijk. De hedendaagse fietsen zijn vast beter, maar deze vtr rijd zoveel beter dan standaard. Desondanks blijft het een fiets uit 1998 met een verkoopwaarde van onder de 2000 euro. Rijden doet ze lekker, maar nogmaals ietwat te krap voor mij.
En dat van die stampende zuigers spreekt me wel aan.
En dat van die stampende zuigers spreekt me wel aan.