TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Welkom Brian. Leuk dat er ook weer nieuwe enthousiastelingen bij komen. Wordt een beetje "Keep em rolling" op deze manier hihihi

Ik ga altijd graag net over de grens touren bij Enschede, dus wellicht spot ik je dit seizoen nog op je TLR.
Dankjewel!

Ik ga wel eens op zondag ochtend bij De Lutte de grens over. Eerst even kijken bij Gildehaus, daarna ontbijtje bij de Felsenmuhle en met een omweg weer terug. Ben ik rond 12 uur thuis, voordat t druk begint te worden op de wegen. Prima stukje sturen :] We zwaaien onderweg!
 
Met dit als bekend en vaak gehoord forum probleem en de duidelijke speling heb ik in latere jaren vaak aan het kapje staan trekken + wat heen en weer bewogen en deze bij mijn TL's als goed vast bevonden.
Dus het stukje tape voor een strakkere passing in het slot bij mijn latere exemplaren ook niet meer toegepast.

Ik zou het nu ook anders doen.
Een stukje zelfklevend rubber of zelfklevend (meubel)viltje op maat knippen en de speling op de kap er dan als geheel uit halen.
Gewoon om het esthetisch in orde te hebben.

En het kapje zeker in het begin blijven checken. O-)
Als ik het zitje erop zet, klikt deze toch behoorlijk in het slot en je hoort ook een overduidelijke “klik”. Dus dat zit wel goed (denk ik). Ik verdenk de veertjes in het slot een beetje. Die zijn in verhouding vrij klein en zwak en ik vermoed dat deze het niet aan kunnen bij veel trillingen. Ik denk ik dat daar iets voor ga fabrieken.
 
Dankjewel!

Ik ga wel eens op zondag ochtend bij De Lutte de grens over. Eerst even kijken bij Gildehaus, daarna ontbijtje bij de Felsenmuhle en met een omweg weer terug. Ben ik rond 12 uur thuis, voordat t druk begint te worden op de wegen. Prima stukje sturen :] We zwaaien onderweg!
Ja, bekende stop. Wij gaan meestal bij Tubbergen de grens over en dan om Nordhorn heen richting Felsenmuhle. Mooi rijden aldaar.
Dan komen we elkaar vast eens tegen bij de molen. :t

De eenvoudigste aanpassingen vond ik de montage van een 190/55 ipv de standaard 50 hoogte en mijn veervoorspanning aan de achterzijde was wat zacht, dus die wat opgedraaid. Nu wil de TLR lekker insturen. De remmen zijn inderdaad een beetje mwhaaa. Goed schoon houden en fatsoenlijke remblokken doen al veel. Ohja en ik heb er stalen remleidingen op zitten. Anders inderdaad een andere rempomp monteren.
 
Nog eentje dan😁
 

Bijlagen

  • A07FE9F7-6CBC-41D5-8BC7-E3ED7BEB0DC4.jpeg
    A07FE9F7-6CBC-41D5-8BC7-E3ED7BEB0DC4.jpeg
    348,7 KB · Weergaven: 27
  • C6FB776D-9F54-4CAD-9858-83426F517605.jpeg
    C6FB776D-9F54-4CAD-9858-83426F517605.jpeg
    340 KB · Weergaven: 28
Stond al even op mijn lijstje maar gisteren afgewerkt. Nieuwe pakking tussen tank en brandstofpomp.
Origineel Suzuki en met nieuwe boutjes.
Volgens aanhaal protocol en volgorde.
Zie nog niks zweten dus even afwachten maar tot nu toe prima.
Had ook het idee dat die nog nooit was gewisseld, dus hopelijk kan die er weer even tegen.
 
Lekker dan... de laatste dagen wilde de TLR af en toe wel starten en af en toe niet. Geen reactie op de startknop. Dus accu doorgemeten en die is prima. Laad ook bij dus ws geen spanningsregelaar of dynamo probleem. Wat stekkers losgetrokken en gecontroleerd, maar kan nog niet iets vinden. Tot overmaat van ramp heeft dat ervoor gezorgd dat het Spyball alarm er weer opgesprongen is. Die heb ik al een paar jaar niet meer ingeschakeld en de afstandbediening wordt nu niet meer herkend door het alarm. Nu lees ik dat je een noodcode nodig hebt en die heb ik nooit gekregen. Wordt dus een leuk klusje om dit ertussen uit te knippen.|(
Als iemand een adres weet waar ze wellicht kunnen helpen met het opnieuw koppelen van de afstandsbediening hoor ik het graag. Kan ik iig normaal aan de fiets sleutelen.
 
Lekker dan... de laatste dagen wilde de TLR af en toe wel starten en af en toe niet. Geen reactie op de startknop. Dus accu doorgemeten en die is prima. Laad ook bij dus ws geen spanningsregelaar of dynamo probleem. Wat stekkers losgetrokken en gecontroleerd, maar kan nog niet iets vinden. Tot overmaat van ramp heeft dat ervoor gezorgd dat het Spyball alarm er weer opgesprongen is. Die heb ik al een paar jaar niet meer ingeschakeld en de afstandbediening wordt nu niet meer herkend door het alarm. Nu lees ik dat je een noodcode nodig hebt en die heb ik nooit gekregen. Wordt dus een leuk klusje om dit ertussen uit te knippen.|(
Als iemand een adres weet waar ze wellicht kunnen helpen met het opnieuw koppelen van de afstandsbediening hoor ik het graag. Kan ik iig normaal aan de fiets sleutelen.
Spyball is niet zo ingewikkeld om eruit te halen. Gewoon de draden volgen, spyball draden wegknippen en originele weer aan elkaar verbinden.
 
Weinig TL's gezien bij de 90's superbike dag op Zolder. Enkele S-en die mee reden in de sessie voor oudere motoren.
En naast die van mezelf nog 1 gele R bij de toeschouwers.

Wel wat mooi ouder spul zien rijden. Naast de sessie's gevuld met nieuwere circuitfietsen. Ook mooi spul :t
 
:W

Heeft iemand hier het voor elkaar gekregen om de DB-killers uit de originele dempers te trekken (als dat zoden aan de dijk zet)? Ik wil een klein beetje meer geluid hebben, nu is t toch net een beetje een stofzuiger :+


Het liefst wil ik er een set Akra’s onder en ben wel eens op zoek gegaan, maar volgens mij vind je goud in de grond nog sneller! Dus tot die tijd nog even met de originele potten.
 
Pajic Racing last er zo een paar Akra's onder.
Op afspraak klaar terwijl je w8. ;)
 
Pajic Racing last er zo een paar Akra's onder.
Op afspraak klaar terwijl je w8. ;)
Dat klopt, maar op één of andere manier vind ik die uitlaten niet mooi bij de motoren passen. Het welk zal goed zijn en de keuze is gemaakt door de opdrachtgever, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar modelspecifiek/origineel.
 
En ze maken alles pas, ook eigen dempers.
Alleen een standaard uitlaat zal dan normaal gesproken niet meer kunnen (flenzen).
 
Nou, de Spyball herrie is er uit. :W Ondertussen ook de spanningsregelaar en de lekkende voorvork-keerring vervangen. Loopt weer als vanouds gelukkig. Gisteren dan nog maar een rondje in het Munsterland gereden. Het blijft toch een erg fijne "tour"-motor. }) Wel veel motoren gezien onderweg, maar geen TL's. Hopelijk houden we dit mooie nazomer weertje nog even.
 
Gisteren nog even de vering laten nakijken en afstellen bij SO Products, had niet echt vertrouwen op de fiets. Mn gevoel had t zeker niet verkeerd, werkelijk alles stond te zacht, hard, open, dicht of omgekeerd :+. Geen logica te vinden. Nu is het echt een wereld van verschil! Misschien volgend jaar de voorvork nog laten servicen, even afhankelijk hoe goed ik me er nu bij voel. Eerst nog maar een paar km maken dit jaar :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan