Nijlpaard
Hippos, despite their size and shape, are fast.
- 26 feb 2002
- 22.480
- 804
Vanavond weer ff weggeweest en onderweg bedacht ik een paar vragen voor het motor-forum (hmmm...misschien toch enigszins verslaafd )
Daar gaan we dan:
1 Vanavond ging ik (voor mijn doen) plat een bocht door en plotseling voelde ik dat mijn achterband (BT57) iets begon te glijden.
Wat zijn jullie ervaringen met deze band? (kheb al in de fora gezocht maar kon er niet veel over vinden)
2 Hoe weet je of je motor in orde is? Dit klinkt miscchien als een domme vraag, maar ik ben op motor-gebied nog redelijk een leek. Ik vraag me dus wel is af of ik het wel in de gaten zal hebben wanneer er iets mis is met m'n motor (liever voordat het te laat is)
3 Mijn motor draait stationair niet regelmatig, is dit normaal voor een V4 (Honda VFR). Hoe behoort zo'n motor eigenlijk te klinken?
4 Wanneer ik van 1 naar 2 schakel bij een hoog toerental moet ik bij het op laten komen van de koppeling mijn voet tegen de pook aanhouden om te voorkomen dat ie terug springt naar de vrij. Ligt dat gewoon aan het aantal toeren of moet ik dan mijn versnellingsbak na laten kijken?
Khad er nog meer maar hier laat ik het voorlopig ff bij
Nou, experts, kom maar op met die antwoorden
Daar gaan we dan:
1 Vanavond ging ik (voor mijn doen) plat een bocht door en plotseling voelde ik dat mijn achterband (BT57) iets begon te glijden.
Wat zijn jullie ervaringen met deze band? (kheb al in de fora gezocht maar kon er niet veel over vinden)
2 Hoe weet je of je motor in orde is? Dit klinkt miscchien als een domme vraag, maar ik ben op motor-gebied nog redelijk een leek. Ik vraag me dus wel is af of ik het wel in de gaten zal hebben wanneer er iets mis is met m'n motor (liever voordat het te laat is)
3 Mijn motor draait stationair niet regelmatig, is dit normaal voor een V4 (Honda VFR). Hoe behoort zo'n motor eigenlijk te klinken?
4 Wanneer ik van 1 naar 2 schakel bij een hoog toerental moet ik bij het op laten komen van de koppeling mijn voet tegen de pook aanhouden om te voorkomen dat ie terug springt naar de vrij. Ligt dat gewoon aan het aantal toeren of moet ik dan mijn versnellingsbak na laten kijken?
Khad er nog meer maar hier laat ik het voorlopig ff bij
Nou, experts, kom maar op met die antwoorden