BMW-Wouter
MF veteraan
En als het regent wordt je natMijn ervaring tot nu toe met een topkoffer is dat hoe verder hij achter je achterwiel komt maar ook hoe hoger hij staat, des te meer merk je ervan bij het rijden vooral met wat hardere wind.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En als het regent wordt je natMijn ervaring tot nu toe met een topkoffer is dat hoe verder hij achter je achterwiel komt maar ook hoe hoger hij staat, des te meer merk je ervan bij het rijden vooral met wat hardere wind.
Kijk eens hiernaar! Speciale zadeltassen die veilig zijn, makkelijk op- en af te nemen zijn. Kunnen mee naar een volgende motor (mits de juiste steuntjes)....Ondertussen heb ik motor gekocht! Een Kawasaki er6n.
Helaas nog geen examen kunnen doen door de lockdown....mijn examen stond ingepland op de eerste dag van de lockdown, hoe zuur!
Nieuwe examen staat gelukkig al wel weer ingepland dus heb hopelijk mijn rijbewijs wel binnenkort.
Maarrrr... Nu de volgende vraag...
Ik wil voornamelijk woon-werk verkeer rijden en heb daardoor wel wat spullen mee te nemen. Laptop, papieren, losse dingen. Heb vaak periodes waarbij ik dagelijks op een andere plek werk. Daar laten is dus geen optie. Daarnaast ben ik naar een verzekering aan het kijken waarvoor ik ook een kettingslot moet. Deze moet dus ook mee. Een rugzak lijkt mij dus te gevaarlijk.
Waar let je op bij het kopen van een topkoffer of zijkoffer?
Zijn er andere dingen die ik nog moet aanschaffen?
Wat goed! Dit systeem kende ik helemaal niet! Dit ziet er goed uit!SW-Motech Ion S Zadeltas
Koop de SW-Motech Ion S Zadeltas voor een goedkope prijs. Groot assortiment van SW-Motech Tailbag met een unieke Laagste Prijs Garantie.www.nr1motor.nl
Nou, dat valt best wel mee.Mijn ervaring tot nu toe met een topkoffer is dat hoe verder hij achter je achterwiel komt maar ook hoe hoger hij staat, des te meer merk je ervan bij het rijden vooral met wat hardere wind.
Heel fijn zo'n zadeltas.SW Motech zadeltas.
Pak gewoon een rugzak, donder daar die laptop in, vind je het niks kun je altijd nog verder kijken. Ja, een laptop kan gevaarlijk zijn, maar het kan ook wel eens net dat beetje extra bescherming geven.Ondertussen heb ik motor gekocht! Een Kawasaki er6n.
Helaas nog geen examen kunnen doen door de lockdown....mijn examen stond ingepland op de eerste dag van de lockdown, hoe zuur!
Nieuwe examen staat gelukkig al wel weer ingepland dus heb hopelijk mijn rijbewijs wel binnenkort.
Maarrrr... Nu de volgende vraag...
Ik wil voornamelijk woon-werk verkeer rijden en heb daardoor wel wat spullen mee te nemen. Laptop, papieren, losse dingen. Heb vaak periodes waarbij ik dagelijks op een andere plek werk. Daar laten is dus geen optie. Daarnaast ben ik naar een verzekering aan het kijken waarvoor ik ook een kettingslot moet. Deze moet dus ook mee. Een rugzak lijkt mij dus te gevaarlijk.
Waar let je op bij het kopen van een topkoffer of zijkoffer?
Zijn er andere dingen die ik nog moet aanschaffen?
Nou, dat valt best wel mee.
Eigenlijk met gewoon rijden heb ik nooit last van de topkoffer. Zelfs een grote: Givi Maxxia (48L)
Met de FZ750 met de topkoffer, maar ook met 2 rolbags achter mijn rug zelfs met 240 helemaal niks aan de hand.
Op kaap Finisterra (NW Spanje) zo'n harde wind dat ik de motor nauwelijks op de jiffy durfde te zetten.
Ook toen geen extra last gehad met rijden van de koffer achterop.
Ja, de motor zwiepte over de hele weg. Maar dat had ie ook wel gedaan met de motor 'kaal'.
Allerslechtste moment met wind heb ik gehad in DK op de brug over de Grote Belt. 70m boven zee.
Als je voorbij een piloon rijdt, krijg je een heel beste klap!
Ik kan maar 1 argument verzinnen TEGEN een topkoffer. Dat is dat 't niet mooi uitziet.
Heel fijn zo'n zadeltas.
Maar wil je daar je schone ondergoed of je laptop in gaan bewaren?
Wat ik al vreesde, en ook bevestigd door een test (was Motoplus??) dat die dingen zeker niet waterdicht zijn.
Dus na een buitje kan de laptop in de kliko en helaas-helaas, de motordag van morgen wordt er 1 van een nat kruis!
Hierboven ook geopperd dat is makkelijk overzetten op een andere motor. Maar dat kan met een Givi-koffer ook.
Voor (bijna)iedere motor zijn er steunen te koop om het monokey-plateau op te kunnen schroeven.
Toen ik de Blackbird kreeg, heb ik idd alleen een paar steunen gekocht. De FZ-koffer kan daar simpel op worden geklikt.
Dit is inderdaad de volgende stap (en niet onbelangrijk....)! CBR heeft echt gigantische wachttijden na die lockdown dus ga echt alles geven in dat examen om het in 1 keer te halen....Zorg maar dat je in januari eerst dat rijbewijs haalt en ga eerst eens wat kilometers maken.
Klopt doe er lekker veel in een stuur vederlicht...ook wheelies gaan makkelijkIk had op mijn Diversion veel meer last van de 45 (ofzo) liter Givi dan dezelfde koffer op de Vstrom. Daar staat de koffer praktisch boven het achterwiel, bij de Diversion hing hij er bijna compleet achter als ik het me goed herinner. Ben wel een klein kutkereltje van 1,72m en confectiemaat 46, wellicht scheelt dat.
Klopt doe er lekker veel in een stuur vederlicht...ook wheelies gaan makkelijk
Ik een keer de boodschappen, er was met in de aanbieding dan gepland.... Leek wel of het voorwiel zweefdeDat viel nog wel mee, gewoon een rugzak met wat werkspullen. Max een kilo of 3/4/5
1) Zijn motoren waar een topkoffer wel bij staat! Bijvoorbeeld mijn eigen motor (fabriek-af), niet zo'n aftermarket waar je vaak weer een adapterplaat voor nodig hebt.1) Ik kan maar 1 argument verzinnen TEGEN een topkoffer. Dat is dat 't niet mooi uitziet.
2) Heel fijn zo'n zadeltas.
Maar wil je daar je schone ondergoed of je laptop in gaan bewaren?
Wat ik al vreesde, en ook bevestigd door een test (was Motoplus??) dat die dingen zeker niet waterdicht zijn.
Dus na een buitje kan de laptop in de kliko en helaas-helaas, de motordag van morgen wordt er 1 van een nat kruis!
Hierboven ook geopperd dat is makkelijk overzetten op een andere motor. Maar dat kan met een Givi-koffer ook.
Voor (bijna)iedere motor zijn er steunen te koop om het monokey-plateau op te kunnen schroeven.
Toen ik de Blackbird kreeg, heb ik idd alleen een paar steunen gekocht. De FZ-koffer kan daar simpel op worden geklikt.
Ik denk dat het a scheelt wat voor motor het is en b bij mijn motor staat de koffer boven mijn achterlicht.
Man-man-man................... het lijkt er bijna op dat je met een topkoffer bij minste of geringste op het achterwiel staat.
Ik heb altijd best veel spul in de koffer tijdens de vakantie.
Slechts 1x dat ik daar iets van gemerkt heb. In Noord-Spanje heb je veel ECHT steile wegen. Mensen die ooit wielrennen Vuelta a Espagna hebben gevolgd weten wat ik bedoel. Daar was zo'n weggetje (25%+ ?) waar ze zelfs overdwars teer-randen hadden gemaakt om überhaupt boven te kunnen komen. Dat was de enige keer dat ik iets van heb gemerkt dat de motor wilde steigeren.
Niet lang terug ging ik een zak met 15kg kattenbrokjes halen in de koffer. Kon er toen prima mee motor-rijden. Niks aan de hand!
25% en teerstrepen horizontaal, teerstrepen geven juist helemaal geen grip, zijn juist spekglad. Maar misschien als het warm is juist niet, dan plakken ze extra?
Man-man-man................... het lijkt er bijna op dat je met een topkoffer bij minste of geringste op het achterwiel staat.
Ik heb altijd best veel spul in de koffer tijdens de vakantie.
Slechts 1x dat ik daar iets van gemerkt heb. In Noord-Spanje heb je veel ECHT steile wegen. Mensen die ooit wielrennen Vuelta a Espagna hebben gevolgd weten wat ik bedoel. Daar was zo'n weggetje (25%+ ?) waar ze zelfs overdwars teer-randen hadden gemaakt om überhaupt boven te kunnen komen. Dat was de enige keer dat ik iets van heb gemerkt dat de motor wilde steigeren.
Niet lang terug ging ik een zak met 15kg kattenbrokjes halen in de koffer. Kon er toen prima mee motor-rijden. Niks aan de hand!
Ben gegaan voor een Kawasaki ER6N uit 2013. Inderdaad via een dealer. Hoop dat het een goede koop is....Doe mij, maar vooral jezelf een lol en koop een iets spannender motor dan een ouwelullen bak met de naam Deauville.
Kijk maar eens op b.v. motoport.nl wat je voor jouw budget kunt kopen. Ik zou gaan voor b.v. een Suzuki 650. Zo'n bike heeft een briljant motorblok dat nog steeds wordt toegepast door Suzuki, in o.a. de huidige SV 650 en ook de V-Strom 650.
TOP!! Erg leuke bike, goede keuze!! Veel plezier ermee en natuurlijk veilige km's!Ben gegaan voor een Kawasaki ER6N uit 2013. Inderdaad via een dealer. Hoop dat het een goede koop is....
Eerst in januari afrijden en als het goed is kan ik hem daarna gelijk ophalen en KM'ers gaan maken. Zo veel zin in!
Ik denk dat Mr R zelf maar eens in Noord-Spanje moet gaan kijken. Dan snapt ie mss wat ik bedoel.25% en teerstrepen horizontaal, teerstrepen geven juist helemaal geen grip, zijn juist spekglad. Maar misschien als het warm is juist niet, dan plakken ze extra?
Het kan nog gekker
Ik denk dat Mr R zelf maar eens in Noord-Spanje moet gaan kijken. Dan snapt ie mss wat ik bedoel.
Het was daar vaak zo steil dat motor in 2e versnelling 'door de knieën' gaat. Nee, in de Alpen is het nooit zo steil!
Mss zijn die uit het wegdek stekende teerribbels dan vooral voor het naar beneden komen. Nog iets om tegenaan te remmen.
Ze zullen dat daar echt niet voor niets hebben gedaan.
Enne,....................Noord Spanje (Cantabrië) is echt niet bijzonder warm. Zelfde temps als in NL maar met heeeeel veel regen.
Maar hoe leg je 25% aan een Hollander uit??
Die vinden de Keienberg bij Renkum, jawel met ook een gevaarbordje 3% !! al een hele bult.
Er ligt in NL ook een stukje 14% hoor ;-)Ik denk dat Mr R zelf maar eens in Noord-Spanje moet gaan kijken. Dan snapt ie mss wat ik bedoel.
Het was daar vaak zo steil dat motor in 2e versnelling 'door de knieën' gaat. Nee, in de Alpen is het nooit zo steil!
Mss zijn die uit het wegdek stekende teerribbels dan vooral voor het naar beneden komen. Nog iets om tegenaan te remmen.
Ze zullen dat daar echt niet voor niets hebben gedaan.
Enne,....................Noord Spanje (Cantabrië) is echt niet bijzonder warm. Zelfde temps als in NL maar met heeeeel veel regen.
Maar hoe leg je 25% aan een Hollander uit??
Die vinden de Keienberg bij Renkum, jawel met ook een gevaarbordje 3% !! al een hele bult.
Volgens mij in september nog gereden...Er ligt in NL ook een stukje 14% hoor ;-)
Jammer dat je zo denkt over een Deauville. Ja het is inderdaad zo dat het niet heel spannend rijdt; maar dat heeft zeker als beginnende rijder ook flink voordeel: jij blijft ten alle tijde baas over de motor, er zitten geen (lijkt mij belangrijk als je nog niet veel ervaring hebt) "verrassingen" in; en maak je eens een blunder; en dat maken (maakten) we allemaal, dan straft een Deauville je niet af. Komt bij dat een Deauville een redelijke bescherming tegen de elementen biedt, en ook wat bergruimte, nauwelijks onderhoud vraagt (cardan); en je dus heel gemakkelijk km's kunt maken (wat ze ook erg goed aankunnen), opdat je de o zo nodige ervaring opdoet en het plaatje is compleet.Bezint eer je begint, een Deauville is een dodelijk saaie motor. Technisch zal ie wel goed zijn (Honda!). Voor ik een bak kritiek over mij heen krijg: dat is mijn persoonlijke mening!!
Doe mij, maar vooral jezelf een lol en koop een iets spannender motor dan een ouwelullen bak met de naam Deauville.
Kijk maar eens op b.v. motoport.nl wat je voor jouw budget kunt kopen. Ik zou gaan voor b.v. een Suzuki 650. Zo'n bike heeft een briljant motorblok dat nog steeds wordt toegepast door Suzuki, in o.a. de huidige SV 650 en ook de V-Strom 650.