BMW R1100RT
BMW R1150RT
BMW R1200RT
BMW K1200GT
BMW K1200LT
BMW???????????
Hij wil een BETROUWBARE fiets met niet te hoge onderhoudskosten
F800 ST
diversion betrouwbaar?Yamaha Diversion? Suzuki bandit (650S of 1200S)?
ja dat leek me ook wel wat aleen lijkt zo'n zzr bijvoorbeeld nogal laag ik ben 1,92 een yamaha had ik ook in gedachten maar weet niet waar ik het ooit heb opgevangen maar hoorde dat een blok van bijvoorbeeld een yzf750 niet heel betrouwbaar is of zit ik er dan helmaal naast. Ben niet van plan elk weekend te sleutelen dus een beetje betrouwbaarheid is welkom. Weet dat bmw dat is maar de modellen in mijn prijsklasse zijn weer net te 40+.
Deze motor miste ik dus al in het hele subforum toermotoren. Ik rij zelf een Sporter 883R. Een Electra Glide is mijn droommotor. De modellen tussen de Sporter en de Electra Glide vind ik persoonlijk dus niet mooi. Ik heb een paar weken terug een stuk mogen rijden met de nieuwste Glide van de eigenaar van West Coast motors uit Alkmaar. Echt een geweldige fiets en ik was verbaasd over het gemak waarmij dat ding stuurde. Zo'n Glide moet er in de toekomst echt komen. Enige waar ik nog mee zit is dat hij niet in mijn schuur past.Wil je een betrouwbare toermotor en wil je een motor waar je een ton aan spul (inclusief vrouwtje) mee kan vervoeren, en nooit geen problemen geeft, dan koop je een Harley Davidson Electra Glide.
Onderhoud? Wat is da? Gewoon iedere 7000 km de minerale olie en filter vervangen ( dat spul kost geen drol ) en rijden maar. Ik rij al jaren zo'n ding zonder ook maar een probleem te hebben gehad. Nee zelfs geen losgetrilde onderderdelen
Belt aandrijving werkt gewoon feilloos. Dankzij de injectie loopt zo'n motor tegenwoordig ook perfect. Prima audio installatie aanwezig. Ergonomisch hoef je er eigenlijk niets aan te doen. De zithouding is perfect. Luchtvering achter. Perfecte kuip aanwezig. Wel heb ik een grotere 15" ruit aangeschaft voor de langere ( regen )snelweg ritten.
Kortom een zwaar onderschatte toermotor, en ... het blijft een echte Harley.
De motor is daardoor erg waardevast, onverwoestbaar en zeer waarschijnlijk rijden later je kleinkinderen er nog mee rond.
Een nadeel is echter dat het een luchtgekoelde motor is en daar moet je gewoon rekening mee houden bij extreme omstandigheden.... maar een koelsysteem dat er niet is kan ook nooit stuk gaan.
gr. HD4ever
Deze motor miste ik dus al in het hele subforum toermotoren. Ik rij zelf een Sporter 883R. Een Electra Glide is mijn droommotor. De modellen tussen de Sporter en de Electra Glide vind ik persoonlijk dus niet mooi. Ik heb een paar weken terug een stuk mogen rijden met de nieuwste Glide van de eigenaar van West Coast motors uit Alkmaar. Echt een geweldige fiets en ik was verbaasd over het gemak waarmij dat ding stuurde. Zo'n Glide moet er in de toekomst echt komen. Enige waar ik nog mee zit is dat hij niet in mijn schuur past.Daar moet ik dus wat op verzinnen.
Wat voor type heb jij een EVO of zo'n Twin-Cam, gezien je opmerking over de injectie.
Dat doet mijn Sportster dus ook, maar een Electra Glide zou ik toch wel heel gaaf vinden. Hmmm. Misschien volgend seizoen toch maar eens kijken naar de mogelijkheden.Ik rij zelf een 2004 Twin-Cam voorzien van een Stage I kit. Ik rij met dat ding circa 12.000 km per jaar door vrijwel heel Europa.
Of het nu koud, heet of nat is, je hoog in de bergen zit of op zee-niveau. Dat ding start altijd op de eerste slag en loopt altijd perfect. NICE RIDE !!
gr. HD4ever.
Ik rij zelf een 2004 Twin-Cam voorzien van een Stage I kit. Ik rij met dat ding circa 12.000 km per jaar door vrijwel heel Europa.
Of het nu koud, heet of nat is, je hoog in de bergen zit of op zee-niveau. Dat ding start altijd op de eerste slag en loopt altijd perfect. NICE RIDE !!
gr. HD4ever.
het is een vfr750 van 1994 geworden, sportief/tour volgens mij wel ongeveer wat ik zoek, ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ook geen verkeerde fiets, gefeliciteerd.het is een vfr750 van 1994 geworden, sportief/tour volgens mij wel ongeveer wat ik zoek, ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.