Toerrit Duitsland

Riekky1

Die hard MF'er
24 jul 2003
400
0
omgeving Rotterdam
Beste leden,

Eind augustus wil ik samen met een maat vanuit Zuid-Holland een toerrit maken in Duitsland.

Betreft een rit van een dag of 3 misschien 4 of 5.

Dacht zelf aan Sauerland maar omdat er een kans bestaat dat het in die periode regent en het een bosrijk gebied waardoor het asfalt minder snel droogt zal de Eifel een betere bestemming zijn?

Boeken jullie een verzorgde toerrit of boeken jullie rechtstreeks bij een hotel en kopen jullie ergens een route?

grt,
Riekky
 
Hotel of appartement boek ik rechtstreeks, routes maak ik zelf. Op natte wegen kun je trouwens ook gewoon rijden :+
Kan jij een hotel aanbevelen?

Hahhah dat klopt helemaal dat je op natte wegen kan rijden. Heb me daar ook op ingesteld maar het is fijner rijden op droge wegen en wegen in open gebieden drogen nu eenmaal sneller.

🙂
 
In de Eifel staan ook best veel bomen, dus dat maakt niet uit

Wil je naar een centraal punt en vanaf daar rijden of naar verschillende hotels?
 
Regen kun je altijd krijgen, maar augustus is natuurlijk een redelijk veilige keus. Sauerland is iets waar je eventueel ook nog wel als dagrit naar toe kan, dus als je meer dagen hebt zou ik iets verder gaan.
Eiffel is fijn, maar een beetje verpest door/voor motorrijders. Al eens aan de Harz gedacht?
 
Kan jij een hotel aanbevelen?
Dat kan ik wel, maar het hangt er erg van af wat je wilt. Moet er een bed staan om in te slapen en maakt het verder niet uit, omdat je toch hele dagen gaat rijden? Of moet het luxer? Moet er een inpandig restaurant zijn, of loop je ne5 zo lief een blokkie om voor een hap, wil je culinair hoogstaand eten of mag het simpel? Zoek je allerlei vertier in de nabije omgeving, of juist niet? Wat mag het kosten? Etcetera. Je kunt je hier een klein beetje orienteren: klik of als het niet perse een motorhotel hoeft te zijn en je weet in welke omgeving je wilt gaan verblijven, dan kun je ook op booking.com (of 1 van de concurrenten) kijken.

Hetzelfde geldt voor de routes: hoe ervaren zijn jullie met het rijden in heuveltjes, hou je (behalve van droge wegen) van kleine weggetjes en krappe haarspeldbochten, of wil je juist asfalt als een biljardlaken en met ruime overzichtelijke bochten? Op welke dagen wil je gaan rijden? Hou er rekening mee dat het in augustus nog best druk kan zijn, met veel en trage toeristen op de weg, die willen genieten van vogeltjes kijken, zoals een besnorde hermandant mij ooit vertelde na een geïnspireerde achtervolging (waarop ik eruit flapte dat de 1 dat vogeltjeskijken nu eenmaal wat vlotter doet dan een ander, en de snor een ander gevoel humor bleek te hebben :X). Hou er in dat kader - afhankelijk van de bedoelingen - ook rekening mee dat de boetebedragen in Duitsland aardig gestegen zijn, en dat je er ook als buitenlander strafpunten kunt verzamelen. Overigens heb ik - zeker in de Hunsruck - ook in oktober en november nog regelmatig prachtig zomerweer gehad, al zijn de dagen dan natuurlijk wel korter.

Ik wil best met je meedenken, en kan je ook wel helpen met de routes, maar dan moet je eerst zelf even nadenken over hoe jullie je die motortrip voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ik wel, maar het hangt er erg van af wat je wilt. Moet er een bed staan om in te slapen en maakt het verder niet uit, omdat je toch hele dagen gaat rijden? Of moet het luxer? Moet er een inpandig restaurant zijn, of loop je ne5 zo lief een blokkie om voor een hap, wil je culinair hoogstaand eten of mag het simpel? Zoek je allerlei vertier in de nabije omgeving, of juist niet? Wat mag het kosten? Etcetera. Je kunt je hier een klein beetje orienteren: klik of als het niet perse een motorhotel hoeft te zijn en je weet in welke omgeving je wilt gaan verblijven, dan kun je ook op booking.com (of 1 van de concurrenten) kijken.

Hetzelfde geldt voor de routes: hoe ervaren zijn jullie met het rijden in heuveltjes, hou je (behalve van droge wegen) van kleine weggetjes en krappe haarspeldbochten, of wil je juist asfalt als een biljardlaken en met ruime overzichtelijke bochten? Op welke dagen wil je gaan rijden? Hou er rekening mee dat het in augustus nog best druk kan zijn, met veel en trage toeristen op de weg, die willen genieten van vogeltjes kijken, zoals een besnorde hermandant mij ooit vertelde na een geïnspireerde achtervolging (waarop ik eruit flapte dat de 1 dat vogeltjeskijken nu eenmaal wat vlotter doet dan een ander, en de snor een ander gevoel humor bleek te hebben :X). Hou er in dat kader - afhankelijk van de bedoelingen - ook rekening mee dat de boetebedragen in Duitsland aardig gestegen zijn, en dat je er ook als buitenlander strafpunten kunt verzamelen. Overigens heb ik - zeker in de Hunsruck - ook in oktober en november nog regelmatig prachtig zomerweer gehad, al zijn de dagen dan natuurlijk wel korter.

Ik wil best met je meedenken, en kan je ook wel helpen met de routes, maar dan moet je eerst zelf even nadenken over hoe jullie je die motortrip voorstellen.
Hartelijk dank voor je input tot zoverre.

Zelf heb ik wel wat ervaring maar een combinatie van haarspeld bochten en ruime overzichtelijke bochten zou mooi zijn. De hotel helft niet heel luxe te zijn daar het de bedoeling is dat we de hele dag zullen gaan rijden. Het eten moet goed te doen zijn. Zat te denken aan €250,- voor 2 a 3 overnachtingen inclusief ontbijt en dan €50,- per dag voor diner.

We zullen in het weekend en de maandag gaan rijden en misschien dat we de dinsdag ook nog meepakken dus zullen we in de weekenden rekening moeten houden met traag rijdend verkeer.

Maar wat je zegt, ik zal eerst nog overleggen wat mijn maat voor wensen heeft voor wat betreft de accommodatie etc.

grt,
Riekky
 
Als je meerdere dagen weggaat, heb je altijd wel kans op een bui; zelfs in hetzelfde gebied kan het op de ene plek droog zijn, maar in het volgende ‘dal’ regent het.

De Eifel en Sauerland zijn beide nogal bosrijk, dus qua natte wegen maakt het niet uit welke van de twee streken je kiest.
 
Winterberg: haus Herrloh mrt garage en uitstekende keuken.
Willingen: hotel Central. Vraag kamer met balkon en eet in het stadje. Beter en leuker.

Beide locaties hebben garage voor de motor en je loopt zo het centrum in.
Willingen is iets geschikter voor het jongere publiek indien je niet tussen de vele bejaarden wilt vertoeven
 
Cochem, hotel zum onkel Willie is voor mij een vaste stek.

Vanuit daar een heel groot gebied bereikbaar voor mooie dagtrips. En daarna lekker op het terras van het hotel neerploffen voor een lekkere maaltijd en biertje!
 
Mede leden,

Ik ben deze tegen gekomen.


Iemand ervaring met deze organisatie?

Wat het weer betreft zal ik geluk moeten hebben wegen in bosrijke gebieden blijven in het algemeen langer vochtig dan weten in open gestrekte gebieden.
Niet met de organisatie, maar de routes bevatten de highlights van het gebied en zien er prima uit

Al kun je die ook heel goed zelf uitzetten en zelf een hotel boeken
 
Niet met de organisatie, maar de routes bevatten de highlights van het gebied en zien er prima uit

Al kun je die ook heel goed zelf uitzetten en zelf een hotel boeken
Eensch!

Gewoon zelf een hotel boeken en vandaaruit op de kaart of navigatie leuke routes maken. Je kan bijna niet fout rijden is mijn ervaring. De leukste wegen heb ik gevonden door een verkeerde afslag te nemen 🙈😄
 
Bedankt voor de reacties.

Zelf een hotel boeken is een optie. Maar vindt dit wel makkelijk. Wordt mijn eerste trip.

Jaren geleden met een clubje tijdens Hemelvaart geweest maar dat was toen ook al geregeld.
 
Mede leden,

Ik ben deze tegen gekomen.


Iemand ervaring met deze organisatie?

Wat het weer betreft zal ik geluk moeten hebben wegen in bosrijke gebieden blijven in het algemeen langer vochtig dan weten in open gestrekte gebieden.
Vele jaren geleden (ruim 20) boekten wij altijd via deze organisatie.
Dit was natuurlijk nog ver voor de navigatie systemen, kregen de route op papier met pijl en bolletjes systeem oid.
Maar was toen allemaal prima geregeld
 
Dit jaar met hen in Engeland gezeten.
Mooie routes.
Zeker als je voor het eerst gaat zijn geregelde routes in mijn ogen een pluspunt.
Zelf uitzetten kan goed, maar dan moet je wel weten welke wegen je moet pakken in het betreffende gebied . Heb ooit een route langs de moezel voorgesteld gekregen van een motorhotel waar niks aan was. Continue langs de moezel alleen maar lange bochten en dorpjes en niet dal in dal uit met leuke bergwegetjes. En die zijn er daar in overvloed.
 
Motor hotel Grevestein, in Grevestein ( natuurlijk) man rijd zelf ook , binnen stallen ( ligt er wel aan hoe druk het is) en ze hebben daar 20 routes klaar liggen die je zo op je navi kunt zetten, eventueel helpen ze je daarmee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan