Houten bruggen, brrr... Da's hetzelfde als met ijzel rijdenVandaag toertochtje gemaakt met wat collega's. Lekker rustig aan, dus met de GTR1000 op pad. Goed weer, beetje nat wegdek, mooie b-wegen.
We rijden Belgie in, komen bij een houten brug, en rijden er rustig eroverheen (30 per uur ofzo)
en voor ik het wist lag ik gestrekt. brug was spiegelglad!
Andere collega ook onderuit beetje schuifschade.
De GTR: linker kuipdelen aan barrels inclusief mijn mooie hoge kuipruit en de linker voetsteun gebroken + een mega deuk in de tank.
Datword dus sparen en zoeken naar 2de hands kuipdelen
Ikzelf heb wat gescheurde spieren in m'n schouder, want daar kwam ik vol op terecht. voorlopig dus niet rijden en niet sporten en da's mooi kl*te
Piccies volgen als de motor weer in NL staat.
CU,
Gixxerdré
Thanx,Weer een les geleerd . . .
Blijft pijnlijk maar de volgende keer blijf je waarschijnlijk wel rechtop.
Maar in ieder geval mij medeleven.
Thanx,
Ik baalde al dat ik onderuit ging terwijl ik weet dat die bruggen spiegelglad zijn. Maar ja, dit is het derde ongelukje op 20 jaar motorrijden, dus dat valt gelukkig mee
Het was gelukkig wel met mijn woon/werk motor. Als het met m'n gsxr was gebeurd was ik nog zieliger geweest.
De woon/werk GTR hoeft er niet glimmend uit te gaan zien, maar de gsxr wel.
Stond er een waarschuwingsbord dat de brug glad kon zijn?
De wegbeheerder aansprakelijk stellen omdat die in gebreke is gebleven om de gevaarlijke toestand van het wegdek aan te geven misschien?
Als die brug er al vanaf 1946 ligt heeft hij toch ondertussen wel tijd genoeg gehad om er een bord bij te plaatsen lijkt me?
Bedankt allemaal voor de hulp!
Beetje kolder he?Beetje overdreven die Amerikaanse praktijken van gelijk aansprakelijk stellen! Je weet dat houten bruggen glad kunnen zijn, en bij normaal passeren is er ook niets aan de hand. Alleen TS moest plotseling remmen, en daardoor is hij onderuit gegaan. Dat wil helemaal niet zeggen dat dit door de brug komt, had ook op gewoon asfalt kunnen gebeuren, remmen kunnen nou eenmaal blokkeren. Misschien uit schrikreactie toch te abrupt geknepen
@TS zonde van de schade iig, s6 met oplappen en je spierpijn
Beetje kolder he?
Ik ken de wetgeving in Belgie niet, maar in NL is de wegbeheerder in dit geval wel degelijk aansprakelijk. Dit is al jaren de praktijk van alledag, en heeft niet met de Amerikaanse methoden te maken. Je mag normaal gesproken aannemen dat wegdek voldoet aan de eisen die je er redelijkerwijs aan kunt stellen. Dat was is dit geval zeker niet het geval. De wegbeheerder is is gebreke gebleven.
Als er werkelijk zo slecht grip zou zijn, dan hadden alledrie de motoren onderuit moeten gaan. En vooral de eerste die vol in de remmen moest om zijn bocht te corrigeren. En de rest die moesten uitwijken ook. Als ik het zo lees heeft het meer met de conditie van de remmen te maken en/of de schrik en te hard aanremmen en willen uitwijken.
Maar dat is mijn mening
Hoe het kwam weet ik ook niet precies, idd mischien iets geremd (onbewust), maar wat ik wel weet is dat ik, toen ik opstond, weer bijna onderuit ging omdat het zo glad was.
Anyway, gewoon pech gehad. Ik denk niet dat ik de wegbeheerder aansprakelijk kan stellen. Ik kan het eens aan mijn verzekering vragen, mar ik denk dat het weinig nut heeft.
Als er werkelijk zo slecht grip zou zijn, dan hadden alledrie de motoren onderuit moeten gaan. En vooral de eerste die vol in de remmen moest om zijn bocht te corrigeren. En de rest die moesten uitwijken ook. Als ik het zo lees heeft het meer met de conditie van de remmen te maken en/of de schrik en te hard aanremmen en willen uitwijken.
Maar dat is mijn mening
Ik denk dat een aansprakelijkheidsteling van de beheerder van de brug zeker niet kansloos is: bord slipgevaar was niet geplaatst. De gladheid lag zeker buiten de normen waaraan een normaal wegdek dient te voldoen. Ik denk dat de 'stroefheid' van het wegdek net zo hoog was als een wegdek dat besmeurd is met natte klei.
Amerikaanse praktijken is direct 100.000 euro smartgeld claimen omdat je gevallen bent. Gewoon je schade proberen te verhalen omdat de wegbeheerder in gebreke is gebleven is toch niet meer dan normaalBeetje overdreven die Amerikaanse praktijken van gelijk aansprakelijk stellen!