Toertochtje (met schade)

Echt heel lullig zo'n schade gevalletje. En succes met het herstel.

Ik ben wel van mening dat als we allemaal gelijk zo de schade gaan verhalen het nog erger wordt met het ideale verkeersbeeld. Dus rechte wegen veel snelheidsbeprekingen omdat het anders wel eens gevaarlijk kan zijn. Ook kan de wegbeheerder dus gewoon besluiten deze weg verboden voor motoren te maken zon'n bord is immers goedkoper als een toplaag aanbrengen.

En iedereen is zo lyrisch over de Dolomieten incl. mijzelf en daar lagen ook houten bruggetjes in de bocht op een pas. Je weet dat dit glad kan zijn en dus gewoon voorzichtig en het is gewoon lullig dat je onderuit gaat zo.

Het is heel simpel: als een wegbeheerder een weg openstelt voor publiek verkeer, dan is hij verantwoordelijk voor een zorgvuldig beheer daarvan, opdat eenieder daar veilig gebruik van kan maken! In tegenstelling tot veel bruggen in bergachtig gebied, waar de balken los van elkaar liggen en water dus weg kan, was hier sprake van een aaneengesloten, niet geprofileerd wegdek. Een waarschuwing voor een dergelijk wegdek, dat in Nederland en België niet standaard is, was hier zeker op zijn plaats.
 
de foto's
full
 
Ik denk dat de topkuip nog te repareren is. het subframe word zaterdag door een maatje van me gericht.
deuk in tank??? ik denk dat hij nog wel uit te deuken is.
Anyway, het word low budget repareren.
 
Zo, als je de schade ziet toch ene flinke val partij.
Succes met repareren!
Voor het uitdeuken van je tank heb ik nog eventueel wel een goed adres.

ik hoor het wel,
 
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb vanavond iets meegemaakt wat raakvlak met het bovenstaande verhaal.
Tijdens een ritje ben ik onderuit gegleden in een vrij scherpe s-bocht. Met een snelheid van ongeveer 30 km/h gleed ik onderuit. De schade viel op zich gelukkig mee. Toen ik in de bocht keek zag ik dat er nieuw split op was gebracht omdat er een nieuw stuk asfalt in gekomen was. Aangezien dit niet door een bord was aangegeven vraag ik me af of ik veel kans maak wanneer ik de gemeente aansprakelijk stel.
 
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb vanavond iets meegemaakt wat raakvlak met het bovenstaande verhaal.
Tijdens een ritje ben ik onderuit gegleden in een vrij scherpe s-bocht. Met een snelheid van ongeveer 30 km/h gleed ik onderuit. De schade viel op zich gelukkig mee. Toen ik in de bocht keek zag ik dat er nieuw split op was gebracht omdat er een nieuw stuk asfalt in gekomen was. Aangezien dit niet door een bord was aangegeven vraag ik me af of ik veel kans maak wanneer ik de gemeente aansprakelijk stel.

Hoi, sowieso vervelend als je onderuit gaat, In dit geval even goed kijken of er geen enkel bord staat waarmee aangegeven staat dat er nieuw asfalt is gelegd. Dan kun je er namelijk ook vanuit gaan dat er split ligt.
Ik zou de gemente eens bellen om uit te vinden wie er wegbeheerder is.

Suc6 met de afhandeling.

André
 
Misschien wat ouwe koeien uit de sloot halen, maarja... Ik was deze namiddag een beetje aan het rondrijden en zag het bordje staan van Achelsendijk, dus ben ik maar even naar dat beruchte bruggetje gaan kijken. Ik kan me goed voorstellen dat dat bij nat weer spekglad is.
Bij het bruggetje zijn die bordjes die vermeld werden idd de enige, maar ik zag ook dat er daar een snelheidsbeperking geldt van 15 km/h (oud bordje vlak voor de bocht vanwaar ik kwam, stond ook aan de andere kant, 'n stukje voor die rare kruising).

@Gixxerdré: Beterschap met je schouder en succes met de herstelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan