Tom Tom Rider 550 of de Garmin XT Zumo !?

Nou ik ben er inmiddels voor mezelf uit.
Het werd …… de TomTom 550.
Ik heb hem inmiddels al goed kunnen uitproberen bij onze vakantie in Nederland (Zuid Holland en Zeeland).
Ik kan alleen maar zeggen dat het werkelijk een fijn en handig apparaat is die tot nu toe doet wat ze beloven.
De prijs t.o.v. de Garmin is ook behoorlijk maar dat maakte me nog niet zoveel uit.
Natuurlijk, het TFT scherm van de Garmin is werkelijk super mooi en moderner dan de TomTom.
Maar het gemak van bediening heeft voor mij echt de doorslag gegeven.
Het op de motor plaatsen was helemaal geen probleem en was zo gepiep.
Ik heb er wel meteen een TomTom beveiliging op geplaatst al is het maar voor het direct stelen / weg trekken van het apparaat.
De beveiliging die ze gebruiken voor de TomTom is makkelijk in gebruik maar ziet er niet echt uit als of het tegen een beetje geweld bestand zal zijn, maar hopelijk kom ik daar nooit achter.
Tja volgende week mag de TomTom zijn kunsten gaan proberen in Zuid Frankrijk ben benieuwd.
Alles bij elkaar genomen, door al jullie berichten die er op deze topic geplaatst zijn, ben ik er voor mijzelf in iedergeval uitgekomen en heb ik volgens mij een goede keuze gemaakt waar ik tot nu toe erg blij mee ben.
Ik wil in iedergeval iedereen bedanken voor zijn of haar input.

Met vriendelijke groet,

Glockie.

.
22686B64-83E6-4D15-A12A-EF3723C46DDC.jpeg
 
WiFi voor updates en zaken als overzetten van routes.
BlueTooth is sterk veranderd.
Geen routes meer kunnen delen via BlueTooth met een andere Rider.
BlueTooth verbinding voor bellen met telefoon en headset is sterk veranderd.
navigeren is ook sneller.
 
Ik heb net een grote trip naar Zuid Spanje gemaakt met mijn Africa Twin en de Garmin Zumo XT. Ik moet zeggen dat de Zumo XT mij best bevalt maar er zijn toch wel wat dingen waar ik moeite mee heb. Zo is het inzoomen bij wat ingewikkelder verkeerssituaties niet zo goed. Zo kom je bijvoorbeeld richting een verkeersplein met meerdere afslagen en dan zoomt de XT niet in en geeft onduidelijke aanwijzingen.
 
ik heb zowel xt als rider 500. 2 totaal verschillende navi en xt heeft qua scherm grootste plus maar ook qua kaarten. rider is stukken eenvoudiger en heeft betere kronkelroutes echter kaarten zijn qua kleine wegen vooral in buitenland beperkter.

herbereken is altijd een discussie en dan is rider beter en eenvoudiger.

werk je met mra dan is bij xt mijn ervaring gebruik track of haal route door basecamp.

conclusie beide zijn prima.
 
Hele topic doorgelezen…

Ik heb nu een Zumo 660 die al 10 jaar, 5 dagen per week en 15u per dag aanstaat, beetje aan het rond kijken voor een nieuwe die 95% in de truck zit en misschien 5% op de motor.

1. Kan je met de 550 en de XT de snelheid aanpassen?
Mijn Zumo past zijn snelheden automatisch aan naar wat je rijd. Zo klopt hij akelig goed in de truck en na een aantal km op de motor pakt hij die snelheden ook weer op.
(Edit: Met de 550 al niet, doet de XT hetzelfde als de 660 namelijk aanpassen aan de gebruiker?)

2. Kan je met deze modellen ook weer makkelijk routes maken onderweg?
Met de zumo: 1 adres invullen en routepunten toevoegen en gewoon meer adressen invoeren.
Hoe werkt dat bij de XT en 550?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan